Lupu este un film bazat pe un scurtmetraj
https://www.ziarulmetropolis.ro/lupu-este-un-film-bazat-pe-un-scurtmetraj/

Bogdan Mustaţă, regizorul filmului Lupu, a spus, vineri seară, după proiecţia peliculei, care a avut loc la Noul Cinematograf al Regizorului Român, că scenariul pentru ,Lupu a pornit de la un scurtmetraj pe care l-a dezvoltat ulterior.

Un articol de Andrada Văsii|6 octombrie 2013

Bogdan Mustaţă, regizorul filmului Lupu, ultima producţie în care a jucat cineastul Sergiu Nicolaescu, a spus, vineri seară, după proiecţia peliculei, care a avut loc la Noul Cinematograf al Regizorului Român, că scenariul pentru Lupu a pornit de la un scurtmetraj pe care l-a dezvoltat ulterior.

„Lupu”, lungmetrajul de debut al lui Bogdan Mustaţă, a început, vineri, turul cinematografelor cu o proiecţie specială la Noul Cinematograf al Regizorului Român (NCRR) din Capitală, urmată de o sesiune de întrebări şi răspunsuri cu regizorul şi scenaristul filmului, Bogdan Mustaţă, şi actorii Ada Condeescu şi Mihai Vasilescu.

Regizorul Bogdan Mustaţă a precizat că filmul a pornit de la un scurtmetraj pe care apoi l-a dezvoltat. A început să scrie scenariul la începutul lui 2008 şi, timp de trei ani, a scris mai multe drafturi la el.

„Era un scurtmetraj cu un puşti care se duce dimineaţa la liceu şi ca să ajungă la liceu trece pe lângă un bloc lung. Ca să nu ocoloească blocul ştia codul de la o scară. Trece prin scara aia, chiuleşte de la ore şi se duce să joace baschet. I se sparg ochelarii şi se întoarce să-şi schimbe ochelarii. Formează din nou codul, iar în scara blocului are un conflict cu un bătrân care venea de la piaţă. Bătrânul cade. Băiatul se duce acasă, îşi schimbă ochelarii, iar când se întoarce vede o salvare în faţa scării. Are, aşa, prima tendinţă să ocolească blocul. Se întoarce, intră din nou prin scară, iar acolo era bătrânul, care era mort. Se duce la ore şi aşa se termină scurtmetrajul. De la asta am pornit şi apoi am adăugat, uşor, uşor”, a declarat Bogdan Mustaţă, despre felul în care a început să scrie scenariul pentru filmul Lupu.

Mai multe variante pentru rolurile din Lupu

Despre alegerea actorului din Lupu care să interpreteze rolul bătrânului, Bogdan Mustaţă a precizat că au existat mai multe variante şi s-au dat probe cu mai mulţi actori, însă niciunul nu se potrivea pe deplin cu ceea ce îşi dorea acesta, aşa că l-a ales pe Sergiu Nicolaescu, la care se gândise dinainte.

Lupu

Mihai Vasilescu, într-o scenă din filmul Lupu

„Am făcut probe cu mai mulţi oameni care se potriveau cu ce căutam eu. N-a fost niciunul cu care să fiu mulţumit pentru rolul ăsta 100%. (…) Am zis că cel mai bine ar fi să îl luăm pe Sergiu Nicolaescu. Directorul meu de casting lucrase cu Sergiu Nicolaescu, făcuse mai multe filme cu el ca şi regizor secund. A fost, i-a dat scenariul, m-am întâlnit o dată cu el şi am discutat despre scenariu, după care ne-am văzut la filmări”, a declarat Bogdan Mustaţă despre colaborarea cu Sergiu Nicolaescu.

Despre filmul Lupu, Bogdan Mustaţă a spus că nu este un film comercial, însă publicul care va merge în cinematografe să-l vadă va putea vedea lumea într-o nouă viziune.

„Avem în cap clişee, vedem lumea într-un anume fel şi o operă de artă trebuie să-ţi arate lumea diferit. E un mister în film, e un mister în orice operă de artă, care trebuie să te neliniştească, să-ţi pună nişte probleme despre cum vezi lumea”, a spus regizorul.

Despre rolul din filmul Lupu, actriţa Ada Condeescu spune că a fost o adevărată provocare şi i-a fost greu să transmită „senzaţia unui personaj, mai mult decât concreteţea lui”. „A fost o provocare şi a fost ciudat să lucrez un personaj de genul ăsta, pentru că eram obişnuită cu personaje reale, concrete, care au un background foarte solid. Aici mi-a fost foarte greu să construiesc şi backgroundul personajului, şi motivaţia, şi scopul. Am pierdut ceva timp ca să ajung la un scop precis, care pentru actori este foarte important”, a spus, vineri, Ada Condeescu.

Citiţi şi: CRONICĂ DE FILM Lupu. Un debut ambiţios, dar fără orientare şi ritm

Mihai Vasilescu, cel care joacă rolul personajului principal în pelicula Lupu, a spus că i-a plăcut să lucreze la acest proiect, pentru că a avut libertatea de a adăuga lucruri noi în timpul filmărilor.

„A fost foarte interesant că, deşi aveam un scenariu de la început, eu puteam să adaug lucruri în timpul filmărilor. Am încercat să caut în mine nişte resurse care să mă ajute să pot să fac ceea ce îmi cerea Bogdan”, a spus Mihai Vasilescu.

Ce se poate întâmpla în mintea unui adolescent de 16 ani când se îndrăgosteşte pentru prima dată? Lupu trăieşte cea mai stranie vară din viaţa sa. Mama lui are un nou iubit, fata care se lipeşte de el pe holurile întunecate ale blocului este posibil să nu existe, iar tatăl mort îi cere ajutorul din camera alăturată, notează Mediafax.

Filmul Lupu îl are în rolul principal pe tânărul Mihai Vasilescu, aflat la debut, alături de Ada Condeescu, Costel Caşcaval, Carmen Ungureanu, Alexandru Potocean şi Camelia Zorlescu, cu participarea extraordinară a lui Sergiu Nicolaescu, în ultimul său rol. Proiectul a fost selecţionat în cadrul Atelierului Festivalului de la Cannes.

Foto credit: Cinemagia, filmul Lupu

23
/10
/20

„Desigur, cel mai important în perioada aceasta este să fim sănătoși și să facem ca lucrurile să continue să meargă cât de cât într-o normalitate, de la școală și familiile noastre și până la joburi – care sunt în pericol, în special cele ale free-lancerilor din domeniul cultural și al organizării de evenimente. Altfel însă, e important și să încercăm să ne păstrăm pe cât se poate obiceiurile din viața noastră de dinainte – inclusiv cele care nu sunt necesare supraviețuirii imediate, cum sunt cele culturale în general și un festival de film în particular. Căci da, nu se oprea lumea în loc dacă nu organizam noi ediția a 11-a a Les Films de Cannes à Bucarest – însă ne-am încăpățânat tocmai pentru fărâma de normalitate pe care continuarea acestei tradiții o aduce în viața noastră” spune Cristian Mungiu, inițiatorul festivalului.

22
/10
/20

Săptămâna aceasta, marele regizor, scenarist și actor Nikita Mihalkov, laureat al premiului Oscar, a împlinit 75 de ani, iar TVR 2 îl aniversează programând două dintre filmele sale reprezentative. Bărbierul din Siberia”, cu Julia Ormond, Oleg Menşikov şi Richard Harris – sâmbătă, la Filmul săptămânii şi Ochi negri (OCI CIORNIE), cu inegalabilul actor Marcello Mastroianni - duminică, la Filmul de Artă.

21
/10
/20

CRONICĂ DE FILM Prezentat în premieră la Festivalul Astra de la Sibiu şi selectat la prestigiosul IDFA (International Documentary Film Festival Amsterdam), „Copii pierduţi pe plajă” (2020) este debutul în lungmetrajul documentar al tinerei regizoare Alina Manolache şi încearcă să facă un portret al generaţiei de 30 ani, născută imediat după Revoluţie.

20
/10
/20

Mai sunt doar câteva zile până la startul celei de-a 11-a ediții a Les Films de Cannes à Bucarest ce va avea loc între 23 octombrie și 1 noiembrie. Timp de zece zile spectatorii vor putea vedea cele mai noi titluri de la Cannes 2020 și din selecția celor mai importante festivaluri de film din lume la drive-in dar și outdoor.

19
/10
/20

„Spiral/ Spirala”, primul lungmetraj al regizoarei clujene Cecília Felméri, a fost recompensat cu Mențiunea Specială a Juriului în Competition 1-2 la Festivalul Internațional de Film de la Varșovia.

19
/10
/20

CRONICĂ DE FILM Programat să poată fi văzut la noua ediţie a Festivalului "Les Films de Cannes à Bucarest" (23 octombrie - 1 noiembrie), adaptată condiţiilor de pandemie, „Mandibules” (2020), cel mai recent film al excentricului regizor francez Quentin Dupieux, este o comedie absurdă a cărei lejeritate este şi marele său atu.

18
/10
/20

Asociația Arta în Dialog anunță cea de-a șaptea ediției a Festivalului de Film UrbanEye, care va avea loc în perioada 4 – 8 noiembrie online, dar și în mai multe birouri de arhitectură din România.

18
/10
/20

Cinema ARTA este, în prezent, cel mai vechi cinematograf din România care încă își păstrează funcțiunea. Istoria lui nu este doar istoria unui loc, ci el reflectă istoria ultimului secol în care se intersectează straturi din istoria orașului, a filmului, precum și straturi ale memoriei – straturi subiective, personale.

16
/10
/20

Festivalul Les Films de Cannes à Bucarest va continua să aducă în această toamnă cinefililor multe din filmele și evenimentele așteptate, însă se reorganizează, urmând ca în perioada preconizată, 23 octombrie – 1 noiembrie, sa pună accentul pe evenimente desfășurate online, în aer liber, dar și la drive-in, cu respectarea măsurilor de siguranță sanitară – care vor fi la momentul respectiv.

15
/10
/20

PREVIEW Două filme realizate de regizori consacrați și două debuturi pot fi văzute online, gratuit, pe platforma TIFF Unlimited, între 16 şi 22 octombrie, în cadrul CinePOLSKA. Mirela Lazăr, coordonatoarea CinePOLSKA din partea Institutului Polonez, vorbește într-un interviu pentru Ziarul Metropolis despre selecție și ediția specială din acest an.

15
/10
/20

Ediția #15 a eXplore festival - Bucharest International Dance and Performace festival se va desfășura anul acesta între 16 și 25 octombrie la Muzeul Național al Literaturii Române, WASP Working Art Space and Production, Muzeul Municipiului București: Muzeul Theodor Aman, Colecţia de artă Ligia şi Pompiliu Macovei, Palatul Suţu, online, pe eXplore festival și WASP Working Art Space and Production dar și on-air, pe Radio Guerrilla.

13
/10
/20

O adaptare fermecătoare a nuvelei pentru copii scrise și ilustrate de artistul Italian Dino Buzatti în 1945, „Vestita invazie a urșilor în Sicilia/ The Bears’ Famous Invasion of Sicily” (r. Lorenzo Mattotti) se vede pentru prima dată în România în deschiderea celei de-a 15-a ediții a Festivalului Internațional de Film de Animație Animest.

Pagina 1 din 27312345...102030...Ultima »