Lupu este un film bazat pe un scurtmetraj
https://www.ziarulmetropolis.ro/lupu-este-un-film-bazat-pe-un-scurtmetraj/

Bogdan Mustaţă, regizorul filmului Lupu, a spus, vineri seară, după proiecţia peliculei, care a avut loc la Noul Cinematograf al Regizorului Român, că scenariul pentru ,Lupu a pornit de la un scurtmetraj pe care l-a dezvoltat ulterior.

Un articol de Andrada Văsii|6 octombrie 2013

Bogdan Mustaţă, regizorul filmului Lupu, ultima producţie în care a jucat cineastul Sergiu Nicolaescu, a spus, vineri seară, după proiecţia peliculei, care a avut loc la Noul Cinematograf al Regizorului Român, că scenariul pentru Lupu a pornit de la un scurtmetraj pe care l-a dezvoltat ulterior.

„Lupu”, lungmetrajul de debut al lui Bogdan Mustaţă, a început, vineri, turul cinematografelor cu o proiecţie specială la Noul Cinematograf al Regizorului Român (NCRR) din Capitală, urmată de o sesiune de întrebări şi răspunsuri cu regizorul şi scenaristul filmului, Bogdan Mustaţă, şi actorii Ada Condeescu şi Mihai Vasilescu.

Regizorul Bogdan Mustaţă a precizat că filmul a pornit de la un scurtmetraj pe care apoi l-a dezvoltat. A început să scrie scenariul la începutul lui 2008 şi, timp de trei ani, a scris mai multe drafturi la el.

„Era un scurtmetraj cu un puşti care se duce dimineaţa la liceu şi ca să ajungă la liceu trece pe lângă un bloc lung. Ca să nu ocoloească blocul ştia codul de la o scară. Trece prin scara aia, chiuleşte de la ore şi se duce să joace baschet. I se sparg ochelarii şi se întoarce să-şi schimbe ochelarii. Formează din nou codul, iar în scara blocului are un conflict cu un bătrân care venea de la piaţă. Bătrânul cade. Băiatul se duce acasă, îşi schimbă ochelarii, iar când se întoarce vede o salvare în faţa scării. Are, aşa, prima tendinţă să ocolească blocul. Se întoarce, intră din nou prin scară, iar acolo era bătrânul, care era mort. Se duce la ore şi aşa se termină scurtmetrajul. De la asta am pornit şi apoi am adăugat, uşor, uşor”, a declarat Bogdan Mustaţă, despre felul în care a început să scrie scenariul pentru filmul Lupu.

Mai multe variante pentru rolurile din Lupu

Despre alegerea actorului din Lupu care să interpreteze rolul bătrânului, Bogdan Mustaţă a precizat că au existat mai multe variante şi s-au dat probe cu mai mulţi actori, însă niciunul nu se potrivea pe deplin cu ceea ce îşi dorea acesta, aşa că l-a ales pe Sergiu Nicolaescu, la care se gândise dinainte.

Lupu

Mihai Vasilescu, într-o scenă din filmul Lupu

„Am făcut probe cu mai mulţi oameni care se potriveau cu ce căutam eu. N-a fost niciunul cu care să fiu mulţumit pentru rolul ăsta 100%. (…) Am zis că cel mai bine ar fi să îl luăm pe Sergiu Nicolaescu. Directorul meu de casting lucrase cu Sergiu Nicolaescu, făcuse mai multe filme cu el ca şi regizor secund. A fost, i-a dat scenariul, m-am întâlnit o dată cu el şi am discutat despre scenariu, după care ne-am văzut la filmări”, a declarat Bogdan Mustaţă despre colaborarea cu Sergiu Nicolaescu.

Despre filmul Lupu, Bogdan Mustaţă a spus că nu este un film comercial, însă publicul care va merge în cinematografe să-l vadă va putea vedea lumea într-o nouă viziune.

„Avem în cap clişee, vedem lumea într-un anume fel şi o operă de artă trebuie să-ţi arate lumea diferit. E un mister în film, e un mister în orice operă de artă, care trebuie să te neliniştească, să-ţi pună nişte probleme despre cum vezi lumea”, a spus regizorul.

Despre rolul din filmul Lupu, actriţa Ada Condeescu spune că a fost o adevărată provocare şi i-a fost greu să transmită „senzaţia unui personaj, mai mult decât concreteţea lui”. „A fost o provocare şi a fost ciudat să lucrez un personaj de genul ăsta, pentru că eram obişnuită cu personaje reale, concrete, care au un background foarte solid. Aici mi-a fost foarte greu să construiesc şi backgroundul personajului, şi motivaţia, şi scopul. Am pierdut ceva timp ca să ajung la un scop precis, care pentru actori este foarte important”, a spus, vineri, Ada Condeescu.

Citiţi şi: CRONICĂ DE FILM Lupu. Un debut ambiţios, dar fără orientare şi ritm

Mihai Vasilescu, cel care joacă rolul personajului principal în pelicula Lupu, a spus că i-a plăcut să lucreze la acest proiect, pentru că a avut libertatea de a adăuga lucruri noi în timpul filmărilor.

„A fost foarte interesant că, deşi aveam un scenariu de la început, eu puteam să adaug lucruri în timpul filmărilor. Am încercat să caut în mine nişte resurse care să mă ajute să pot să fac ceea ce îmi cerea Bogdan”, a spus Mihai Vasilescu.

Ce se poate întâmpla în mintea unui adolescent de 16 ani când se îndrăgosteşte pentru prima dată? Lupu trăieşte cea mai stranie vară din viaţa sa. Mama lui are un nou iubit, fata care se lipeşte de el pe holurile întunecate ale blocului este posibil să nu existe, iar tatăl mort îi cere ajutorul din camera alăturată, notează Mediafax.

Filmul Lupu îl are în rolul principal pe tânărul Mihai Vasilescu, aflat la debut, alături de Ada Condeescu, Costel Caşcaval, Carmen Ungureanu, Alexandru Potocean şi Camelia Zorlescu, cu participarea extraordinară a lui Sergiu Nicolaescu, în ultimul său rol. Proiectul a fost selecţionat în cadrul Atelierului Festivalului de la Cannes.

Foto credit: Cinemagia, filmul Lupu

26
/11
/21

INTERVIU „Cu fiecare film am impresia că învăţ ceva nou despre meseria de actor”, afirmă într-un interviu cunoscutul actor franco-algerian Kad Merad, progatonist în comedia „Succes de public” („Un triomphe”, 2020), regizată de Emmanuel Courcol şi disponibilă în prezent în cinematografele din România.

22
/11
/21

„Titane”, cel mai șocant film al anului, ajunge în cinematografele din România din 3 decembrie, distribuit de Independența Film. Catalogat drept thriller psycho-sexy, „Titane” a stârnit valuri de șoc la Cannes, mai mulți spectatori pierzându-și cunoștința în timpul proiecției.

22
/11
/21

Primele trei filme din seria „Matrix” vor fi difuzate de Warner TV în luna decembrie, în așteptarea celui de-al patrulea lungmetraj, „Renașterea/ Resurrections”, care va fi lansat în preajma Crăciunului.

22
/11
/21

Viaţa grea din Gaza, violenţele asupra palestinienilor din teritoriile ocupate, agresiunile asupra femeilor în lumea arabă sau problema refugiaţilor se numără printre subiectele tratate de o serie de documentare care completează programul ediţiei din acest a Festivalului Filmului Palestinian.

17
/11
/21

Regizat de britanicul Edgar Wright, „Last Night in Soho” (2021) stă pe o idee grozavă. Ia un reflex des întâlnit al multora dintre noi, idealizarea unei anumite perioade, şi îl aruncă în aer cu stil.

10
/11
/21

CRONICĂ DE FILM Mi-e neaşteptat de greu să scriu despre „La civil” (2021), deşi e un film pe care am fost nerăbădător să îl văd. „Waiting for August” (2014), documentarul cu care a debutat Teodora Mihai, regizoare din Belgia, dar de origine română, m-a impresionat când l-am văzut şi încă îi port o amintire puternică.