„Mame paralele”, cel mai nou film semnat de Pedro Almodóvar, în cinema din 1 aprilie
https://www.ziarulmetropolis.ro/mame-paralele-cel-mai-nou-film-semnat-de-pedro-almodovar-in-cinema-din-1-aprilie/

Lungmetrajul „Madres paralelas”, scris şi regizat de Pedro Almodóvar, cu Penélope Cruz, Milena Smit, Israel Elejalde, Aitana Sánchez-Gijón, Rossy de Palma şi Julieta Serrano în distribuţie, va avea premiera în cinematografele din România pe 1 aprilie, distribuit de Independenţa Film.

Un articol de Ziarul Metropolis|23 martie 2022

Prezentat în premieră internațională în deschiderea Festivalului de Film de la Veneția 2021, Mame paralele i-a adus lui Penelope Cruz prestigiosul Coppa Volpi pentru cea mai bună actriță și o nominalizare la Oscar 2022.

Janis (Penélope Cruz) și Ana (Milena Smit), două femei singure, care au rămas gravide accidental, se întâlnesc pe coridorul spitalului în care urmează să nască. Janis, o femeie la vârsta a doua, nu are regrete și se simte împlinită. Ana, în schimb, adolescentă, este speriată și traumatizată. Puținele cuvinte pe care cele două femei le schimbă de-a lungul orelor de așteptare creează între ele o legătură strânsă, pe care destinul o va complica, iar viețile lor se vor schimba iremediabil.

Catalogat de publicația britanică The Guardian drept o experiență emoțională intensă, Mame paralele vorbește despre familie, strămoşi, maternitate imperfectă, memorie și adevăr istoric.

Pedro Almodóvar, autorul filmului, a început să lucreze la scenariu încă din anii ‘90: în 1999, în timpul turneului de promovare pentru Totul despre mama mea / Todo sobre mi madre, i-a propus lui Penélope Cruz rolul tinerei Ana, iar zece ani mai târziu a plasat un poster cu titlul filmului într-o scenă din Îmbrățisări frânte / Los abrazos rotos. În timpul pandemiei a rescris scenariul, iar filmările au avut loc în prima parte a lui 2021.

„Deși conține elemente specifice melodramei, am decis încă din faza de scenariu că Mame paralele va fi o dramă intensă, greu de jucat și cu o protagonistă departe de a fi un model de urmat, dar care tocmai din acest motiv mă atrage. Janis este cel mai dificil rol pe care Penélope Cruz a trebuit să-l joace vreodată, cu sau fără mine, și probabil și cel mai dureros. Rezultatul este splendid, Penélope a dat, ca de obicei, tot ce era mai bun. Alături de ea, tânăra Milena Smit devine marea revelație a acestui film. Puritatea și inocența personajului ei (Ana), accentuează partea întunecată a lui Janis. Ambele sunt excelent acompaniate de Aitana Sánchez Gijón și Israel Elejalde. La final, ei formează o mare și diversă familie, un lucru neașteptat, real și autentic”, spune Pedro Almodóvar.

Mame paralele / Madres paralelas este cel de-al 22-lea lungmetraj semnat de Pedro Almodóvar. Producătorul filmului este Agustín Almodóvar, director de imagine José Luis Alcaine, cu care Almodóvar a mai lucrat și la Dolor y gloria sau Volver, iar muzica este semnată de Alberto Iglesias, nominalizat la Oscar pentru cea mai bună coloană sonoră originală.

Filmul va avea premiera în cinematografe pe 1 aprilie, distribuit de Independența Film.

Parteneri media: Rock FM, Cinemap, Zile și Nopți, Movienews, Ziarul Metropolis, Spotmedia, Films in Frame, Munteanu Recomandă, Cineghid

24
/09
/13

CRONICĂ DE FILM Pornit de la un scenariu original de Corneliu Porumboiu, pe care cineastul Igor Cobileanski l-a rescris şi adaptat contextului din Republica Moldova, „La limita de jos a cerului“ este un film revigorant, realizat în cea mai pură tradiţie neorealistă.

24
/09
/13

Geo Saizescu, unul dintre cei mai importanţi regizori români de film, a încetat din viaţă, luni, la vârsta de 80 de ani, la Institutul de Pneumoftiziologie „Marius Nasta" din Bucureşti. Regizorul avusese o boală la plămâni.

23
/09
/13

Les Films de Cannes a Bucarest a pus în vânzare primele bilete. Grație cererii din anii trecuți și interesului stârnit deja de ediția de anul acesta, care adună cele mai provocatoare titluri din selecția Festivalului de la Cannes, o a treia sală a fost inclusă în program. Astfel, pe lângă cinematografele Studio și Elvira Popescu, vor […]

18
/09
/13

CRONICĂ DE FILM „Când se lasă seara peste Bucureşti sau Metabolism“ duce la un nou nivel stilistica minimalistă şi tentativa de conceptualizare a realităţii pe care Corneliu Porumboiu le-a început în „A fost sau n-a fost?“ (2006) şi pe care le-a continuat în „Poliţist, adjectiv” (2009).