Mariana Nicolesco – Omagiu Centenarului Uniunii Compozitorilor şi Muzicologilor
https://www.ziarulmetropolis.ro/mariana-nicolesco-omagiu-centenarului-uniunii-compozitorilor-si-muzicologilor/

O celebrare excepţională în lumea artei – ca omagiu la Centenarul Uniunii Compozitorilor şi Muzicologilor din România: Festivalul şi Concursul Naţional al Liedului Românesc. Iniţiată de soprana Mariana Nicolesco, manifestarea este un adevărat revelator al comorii de peste 10.000 de lieduri fondate pe vechiul cântec de dor, eternă expresie a sufletului românesc.

Un articol de Petre Ivan|30 octombrie 2020

Nenumăraţi tineri artişti se dedică interpretării capodoperelor acestui gen muzical, numit de creatoarea evenimentului „toată muzica în miniatură”, şi pe care aceştia l-au prezentat cu brio în Recitalurile pe teme pasionante, abordate pentru prima oară: De la Lied la Aria de Operă, apoi Liedul românesc în context european, reliefând originalitatea acestuia în raport cu liedul german, francez (la chanson), italian (la canzone), maghiar sau rus, ori Liedul românesc la Centenarul Marii Uniri. De asemenea, strălucită a fost premiera absolută a liedurilor enesciene la Expoziţia Universală de la Aichi, în Japonia, la Tokio şi Nagoya, la Praga, Roma, Paris şi New York în cadrul Anului Internaţional George Enescu proclamat de UNESCO.

«Marele compozitor a fost de altfel primul Preşedinte al Societăţii Compozitorilor Români (numită în prezent Uniunea Compozitorilor şi Muzicologilor), fondată la 2 noiembrie 1920, menită “să ajute la dezvoltarea producţiunii muzicale” autohtone, şi sunt fericită să aducem omagiu tuturor fondatorilor – declară Mariana Nicolesco – printre care se numără personalităţi de primă importanţă ca Alfred Alessandrescu, Constantin Brăiloiu, Mihail Jora, Dimitrie Cuclin, Ion Nonna Otescu, Constantin Nottara, Theodor Rogalski, Dumitru Georgescu-Kiriac, Sabin Drăgoi, Gheorghe Dima, Tiberiu Brediceanu sau Ion Vidu.

Ca şi distinşii muzicologi de azi, compozitorii contemporani au fost permanent alături de noi, contribuind la succesul prestigioaselor noastre Simpozioane, multe dintre creaţiile acestora încântând publicul alături de cele ale maeştrilor din trecut în interpretarea tinerilor mei prieteni, şi suntem mândri să onorăm prin cântul nostru acest Centenar. Din partea lor şi a mea, Uniunii Compozitorilor şi Muzicologilor din România, La Mulţi Ani!»   

     Sâmbătă 31 octombrie TVR3 orele 17, cu reluare la ora 1

     Vineri 6 noiembrie TVRInternațional orele 22.30

13
/03
/24

Gabriel Bebeșelea, unul dintre cei mai bine cotați dirijori români peste hotare, aplaudat în prestigioase săli de concerte ale lumii, ca Auditorium-ul din Barcelona, Musikverein – Viena sau Sala Ceaikovski – Moscova, apreciatul violonist Alexandru Tomescu și vioara Stradivarius Elder-Voicu pe care are privilegiul de a interpreta, și un program dedicat integral lui Mozart definesc un eveniment de neratat la Sala Radio.

28
/02
/24

Primăvara sosește la Sala Radio cu abonamente și bilete pentru ultimele 3 luni ale stagiunii cu numărul 95 pe scena Radio România! Abonamentele pentru perioada aprilie - iunie 2024 vor fi disponibile la vânzare în perioada 28 februarie – 5 martie 2024. Biletele individuale vor fi puse în vânzare începând din data de miercuri, 6 martie 2024.

28
/02
/24

“Mamma Mia!”, cel mai faimos musical din România, revine weekend-ul acesta pe scena Sălii Palatului din Capitală, într-o nouă reprezentație de zile mari, asta după ce în ultimii cinci ani spectacolul a fost văzut de peste 80.000 de români. Până acum producția a avut nu mai puțin de 33 de reprezentanții în țara noastră, în nouă orașe, dintre care doar 20 în București, unde fiecare spectacol a fost sold-out de fiecare dată.

27
/02
/24

Prima zi a primăverii aduce pe scena Sălii Radio un mărțișor muzical ! Vineri, 1 martie 2024 (de la 19.00), ORCHESTRA NAȚIONALĂ RADIO va interpreta Simfonia nr. 1 - Simfonia primăverii, semnată de ROBERT SCHUMANN, un tablou muzical al anotimpului revenirii la viață.

27
/02
/24

Turneul SoNoRo Conac ajunge în 2024 la ediția a XII-a, intitulată „L’heure bleue” – un titlu inspirat de acel interval de timp în care finalul de zi se pregătește să facă loc înserării, apoi nopții. „Ora albastră” va fi – din perspectiva SoNoRo – un spațiu de visare și un răstimp în care muzica se materializează, trece dincolo de contururi și prinde viață în mod desăvârșit, în unele dintre cele mai frumoase edificii din țara noastră.