Marile premii din Les Films de Cannes se văd și în șapte orașe din țară
https://www.ziarulmetropolis.ro/marile-premii-din-les-films-de-cannes-se-vad-si-in-sapte-orase-din-tara/

Anul acesta, Les Films de Cannes à Bucarest organizează ediţii în şapte oraşe. O selecţie din filmele premiate la festivalul de la Cannes şi o parte din invitaţii lor vor călători în Timişoara, Arad, Cluj, Iaşi, Braşov, Oradea şi Suceava. Ediţiile din ţară vor începe odată cu ediţia bucureşteană a festivalului. Astfel, în primul weekend, 19-21 octombrie, Les Films de Cannes se va petrece concomitent în Bucureşti, Timişoara şi Arad.

Un articol de Petre Ivan|5 octombrie 2018

Timișoara va găzdui ediția a treia a festivalului cu proiecții de vineri până duminică laAula Magna a Universității de Vest. Festivalul este organizat cu sprijinul Primăriei Municipiului Timişoara și al Universității de Vest.

Les Films de Cannes continuă și la Arad, unde prima ediție a avut loc în 2017. Anul acesta, filmele de Cannes revin la Cinema Arta, între 19 și 21 octombrie, proiectul fiind organizat de Asociația Cinemascop în parteneriat cu Centrul Municipal de Cultură Arad şi Asociaţia CitiZenit.

Pe finalul festivalului bucureștean, cu sprijinul Primăriei şi Consiliului Local Cluj-Napoca, Les Films de Cannes va călători pentru a treia oară la Cluj, unde filmele vor putea fi văzute laCinema Victoria, între 26 și 28 octombrie.

Între 26 și 28 octombrie, festivalul va poposi la Iași, la Cinema Ateneu, unde va avea loc ediția a treia, organizată de Primăria Municipiului Iaşi și Ateneul din Iaşi.

Luna noiembrie va începe cu ediția a doua a Les Films de Cannes à Braşov, care va avea loc la Centrul Cultural Reduta și la Cinema One. Proiectul este realizat și anul acesta cu sprijinul Consiliului Județean Brașov.

Dogman, Les Films de Cannes

Pentru prima oară, Les films de Cannes ajunge și la Oradea. Teatrul Regina Maria va fi gazda a două zile de proiecții, 3-4 noiembrie, iar festivalul se bucură de colaborarea Asociației Pentru Promovarea Turismului din Oradea si Regiune (APTOR) și a Municipiului Oradea.

Ca în fiecare an, Les Films de Cannesse mută laSuceava în luna noiembrie, la Teatrul Municipal Matei Vișniec. Ediția a treia va avea loc în weekendul 9-11 noiembrie 2018, fiind realizată de Asociaţia Creativ AS şi Asociaţia Cinemascop, în asociere cu Municipiul Suceava şi Consiliul Local Suceava.

Dintre titlurile de care se vor putea bucura cinefilii din țară se numără: emoționantul Shoplifters, câștigătorul Palme d’Or, semnat de japonezul Hirokazu Kore-eda, deja un veteran al festivalului francez, basmul noir Border, de Ali Abassi, câștigătorul marelui premiu din secțiunea Un Certain Regard, Burning, adaptarea după Haruki Murakami semnată de Lee Chang-dong, câștigătorul premiului criticii FIPRESCI, Girl, povestea unei balerine, de Lukas Dhont, câștigătorul Camera d’Or, sau thrillerul Dogman, de Matteo Garrone, câștigătorul premiului pentru cea mai bună interpretare masculină.

 Programele edițiilor locale și toate informațiile legate de acces și bilete vor fi anunțate în curând pe siteul festivalului – filmedefestival.ro și pe pagina oficială de Facebook.

Toate filmele vor fi proiectate în versiune originală, cu subtitrare în limba română.

Foto: Les Films de Cannes – facebook

 

18
/02
/20

CRONICĂ DE FILM Chiar dacă titlul său trimite, în primul rând, la teribilul incendiu din 2015, documentarul „colectiv” (2019), regizat de Alexander Nanau, urmărește mai degrabă efectele tragediei asupra societății. Este o alegere ambițioasă, dar nu lipsită nici de riscuri.

17
/02
/20

„Călătoria fantastică a Maronei” (r. Anca Damian), „La Gomera” (r. Corneliu Porumboiu), „Monștri.” (r. Marius Olteanu), „Parking” (r. Tudor Giurgiu) și „Touch Me Not” (r. Adina Pintilie) intră oficial în cursa pentru trofeul Gopo la categoria Cel mai bun film de lungmetraj. Câștigătorii vor fi anunțați în cadrul Galei Premiilor Gopo, care va avea loc marți, 24 martie, la Teatrul Național I.L. Caragiale din București.

17
/02
/20

Timp de două săptămâni, realizatorii și protagoniștii filmului ”colectiv” se vor întâlni cu publicul din Cluj, Sibiu, Timișoara, Craiova, Sfântu Gheorghe, Brașov, București, Iași, Galați, Constanța, Piatra Neamț și Bacău

13
/02
/20

CRONICĂ DE FILM La aproape 90 de ani, Clint Eastwood nu se lasă: propune un nou film ca regizor, „Richard Jewell” (2019), ajuns acum şi în cinematografele din România. O altă poveste inspirată din realitate despre un erou apărător al Americii, regizată cu aparentă simplitate, dar şi cu obişnuitul patos.

13
/02
/20

Cea de-a 5-a ediție Alpin Film Festival este un tribut adus alpinistului Zsolt Török, pornit în 2019 într-o ultimă expediție, în munții Făgăraș. Sâmbătă, pe 28 februarie, un eveniment special în memoria celui care a dus numele României pe cele mai înalte culmi va avea loc la Castelul Cantacuzino din Bușteni.

12
/02
/20

Asociația Cinemascop cu sprijinul HBO Europe lansează cea de-a 2-a ediție a concursului de scenarii: WRITE A SCREENPLAY FOR…/ SCRIE UN SCENARIU PENTRU…, organizat cu ocazia ediției a patra a American Independent Film Festival, care va avea loc în București, în perioada 24-30 aprilie 2020.

11
/02
/20

CRONICĂ DE FILM În „Tipografic Majuscul”, unul din cele două filme cu care participă la Berlinale, în secţiunea Forum, Radu Jude îşi continuă interesul pentru trecutul României. Acum o face sub forma unui film-eseu greu de încadrat, prin care duce căutările sale stilistice recente într-o zonă radicală şi extrem de ofertantă.

10
/02
/20

În această noapte, la Los Angeles, s-a desfășurat cea de-a 92-a gală a premiilor Oscar. Marea surpriză a fost că filmul sud-coreean „Parasite” a câștigat atât la categoria cel mai bun film, cât și la categoria cel mai bun film într-o limbă străină.

07
/02
/20

Victor Morozov studiază în prezent teoria de cinema în Franţa şi Irlanda. Recent, alături de colegi din SUA, Franţa, Chile, Nigeria şi Madagascar, a participat la programul dedicat tinerilor critici al Festivalului de Film de la Rotterdam, de unde ne-a trimis o primă relatare, despre trei lungmetraje asiatice.

06
/02
/20

Dacă credeai că mai știi câte ceva despre cinematografia mondială a momentului, o participare la Festivalul de la Rotterdam îți dă peste cap cam toate cunoștințele – un program cu sute de filme neconvenționale, majoritatea realizate de regizori la început de drum, iar o bună parte dintre ele, forme hibrid de limbaj cinematografic.