Meteor a castigat premiul juriului la BIEFF 2012
https://www.ziarulmetropolis.ro/meteor-a-castigat-premiul-juriului-la-bieff-2012/

Cea de-a treia ediţie a Festivalului Internaţional de Film Experimental Bucureşti – BIEFF 2012 s-a încheiat duminică seară, la Cinema Scala, cu filmul preşedintelui onorific al festivalului, regizorul Peter Greenaway, „Goltzius and the Pelican Company”. Directorul festivalului, Copel Moscu, a apreciat că ediţia din acest an a BIEFF a fost una de succes şi a […]

Un articol de Andrada Văsii|26 noiembrie 2012

Cea de-a treia ediţie a Festivalului Internaţional de Film Experimental Bucureşti – BIEFF 2012 s-a încheiat duminică seară, la Cinema Scala, cu filmul preşedintelui onorific al festivalului, regizorul Peter Greenaway, „Goltzius and the Pelican Company”.

Directorul festivalului, Copel Moscu, a apreciat că ediţia din acest an a BIEFF a fost una de succes şi a spus că şi pe viitor va continua să facă acelaşi lucru din dorinţa de a-i învăţa pe tineri despre filmul experimental.

„În fiecare an am avut noi şi noi adepţi. După un calcul sumar am ajuns la concluzia că la ediţia din acest an a BIEFF au fost peste 10.000 de spectatori, ceea ce este un succes şi un record pentru noi şi dorim să rămână aşa şi pentru viitor. Noi ne vom strădui să vă aducem lucruri din ce în ce mai bune, mai interesante şi, bineînţeles, să învăţaţi ceva din genul acesta de cinema”, a declarat Copel Moscu la Gala de închidere.

În cadrul Galei de închidere a evenimentului organizatorii au oferit trei premii – Premiul Juriului, Premiul pentru cea mai bună imagine şi o menţiune speciale.

Premiul Juriului a fost câştigat de pelicula regizorilor germani Matthias Muller şi Christophe Girardet, „Meteor”, distincţia fiind acordată cu sprijinul Universităţii Naţionale de Artă.

Juriul festivalului, compus din Jonathan Pouthier (Franţa), Francois Bonenfant (Franţa), Christophe Leparc (Franţa), Brigitta Burger Utzer (Austria), Anna Abrahams (Norvegia) şi Laurenţiu Damian (România), şi-a motivat alegerea precizând că starea de spirit melancolică a filmului este transformată „într-o călătorie magică în lună, unde senzaţiile vizuale întrerup sentimentul de singurătate”.

„Cei doi autori ai filmului au dat dovadă de creativitate în reîntrebuinţarea found footage-ului folosind puterea expresivă a materialului pentru a o transforma în limba lor poetică în cinema. Imaginile întunecate acţionează ca un ecran în care imaginaţia şi visele de băieţi tineri sunt proiectate, simbolizând aşteptările lor complexe, partajate între temerile şi dorinţa de libertate”, s-a arătat în motivaţia juriului.

Premiul pentru cea mai bună imagine, oferit de Kodak, a revenit filmului portughez „The Waves” în regia lui Miguel Fonseca.

Folosind o naraţiune eliptică, „The Wavesh spune povestea a două surori prinse într-o stranie relaţie de dependenţă reciprocă. Filmul se desfăşoară în decorul dramatic şi impresionant filmat al coastei portugheze – un „paradis pierdut”, devenit şi mai fermecător datorită senzaţiei de fragilitate şi absenţă pe care o emană.

Membrii juriului au fost impresionaţi de „prezentarea subtilă a relaţiei dintre cele două surori” şi de „ciclul de viaţă şi moarte” prezentat în „frumoase imagini ale mării şi peisajului din jur”.

O menţiune specială a fost acordat filmului „Connection Lost” regizat de Paul Oneţ şi Manuela Borza.

„Filmul arată cum un concept inteligent poate duce la situaţii profunde şi umoristice în acelaşi timp. Dialogurile spontane şi uneori absurde ne arată că legăturile familiale oricât ar fi de strânse nu sunt suficiente pentru a depăşi ‘generation gap’. Neîncrederea în culturile necunoscute şi dorinţa de a proteja ceea ce iubesc conduc generaţiile mai în vârstă. Tinerii îşi doresc să se arunce în noi aventuri – în studiile lor, viaţa lor şi în modul lor de a face cinema. Crezul lor este: mijloace simple şi efecte puternice”, se arată în motivarea juriului.

La finalul Galei de închidere a fost proiectat în premieră filmul „Goltzius and the Pelican Company”, cel mai recent film semnat de Peter Greenaway.

Sursa: Agerpres

02
/02
/15

Joi, 5 februarie, ora 19.00, odată cu premiera spectacolului Parapanghelos (un cabaret după “Cânticelele comice” ale lui Vasile Alecsandri) va avea loc și inaugurarea unui nou design al Sălii Lecoq, transformată acum în CAFÉ-TEATRU MASCA. 

02
/02
/15

Filmul românesc de scurtmetraj este prezent și anul acesta la Festivalul de Film de la Clermont-Ferrand (30 ianuarie – 7 februarie 2015) prin intermediul Asociației ESTE’N’EST, care organizează pentru a șaptea oară consecutiv standul românesc din cadrul marketului festivalului, cu sprijinul Centrului Național al Cinematografiei.

02
/02
/15

Am trăit s-o vedem şi pe asta, ar spune melomanii urbei lui Marius Manole. Ieşenii care îşi plătesc la timp facturile la întreţinere pot câştiga premii oferite de către administratorul de imobile al Primăriei, respectiv Termo-Service, printre premii figurând şi două bilete la concertul lui Andre Rieu, din luna iunie, de la Bucureşti.

02
/02
/15

În filmul "Chuck Norris vs. Communism", de Ilinca Călugăreanu, peliculă selectată în secţiunea competiţională World Cinema Documentary, la cea de-a 31-a ediţie a Festivalului Sundance, o generaţie întreagă se îndrăgosteşte de film, în epoca Războului Rece, scrie prestigioasa publicaţie IndieWire.

01
/02
/15

Luni, 2 februarie, de la ora 20.30, la TVR 2, „Vocea Patriotului Naționale – Restituiri I.L. Caragiale” (premiera tv: 1992)  aduce din Arhiva de Aur a Televiziunii Române momente teatrale unice realizate după schițele: „Jertfe patriotice”, „Situațiunea”, „Tempora”, „Cum devine cineva revoluționar și om politic”, „Atmosferă încărcată” și „Diplomație”.

31
/01
/15

O zi întunecată de ianuarie, pe o stradă cu nume de compozitor francez. Un apartament într-un bloc de două etaje, o sufragerie cu sobă de teracotă verde; când scaunele și masa de plastic sunt date la o parte, se transformă într-un ministudio, în care Miriam Răducanu dansează din 1956.

30
/01
/15

MARI FILME ROMÂNEŞTI UITATE „O lacrimă de fată” (1980), regizat de Iosif Demian, este unul dintre cele mai originale filme româneşti realizate în timpul comunismului, polemizând prin stilul său modern şi energic cu falsitatea care caracteriza cinematografia oficială a vremii.

30
/01
/15

Realizatorul TV Cătălin Ştefănescu se alătură personalităţilor care au acceptat să-şi arate calităţile de librar şi va lua parte, miercuri, de la ora 19.00, la campania "Librar pentru o zi", iniţiată de librăria Bizantină din Bucureşti.