Mischa Maisky și Christian Badea, în „Concertele Centenarului la Ateneul Român“
https://www.ziarulmetropolis.ro/mischa-maisky-si-christian-badea-in-concertele-centenarului-la-ateneul-roman/

Filarmonica „George Enescu” programează pe 8 şi 9 noiembrie, de la ora 19.00, în Sala mare a Ateneului Român, în cadrul „Stagiunii centenare”, un concert extraordinar ai cărui protagonişti sunt doi mari artişti ai lumii: Mischa Maisky, considerat un Mick Jagger al muzicii clasice şi supranumit „Paganini al violoncelului“, şi Christian Badea, consilier artistic şi dirijor principal al Filarmonicii.

Un articol de Monica Andronescu|4 Noiembrie 2018

Mischa Maisky, care a studiat deopotrivă cu Mstislav Rostropovich și Gregor Piatigorsky – reprezentând, așadar, la cel mai înalt nivel școala interpretativă rusă – a sărbătorit 70 de ani anul acesta.

„În prima parte a programului, Orchestra simfonică a Filarmonicii «George Enescu» va interpreta Rapsodia nr. 2, în re major, op. 11 de George Enescu. În același concert, va fi omagiat și Igor Stravinski, oaspete al Filarmonicii «George Enescu» în perioada «de aur», prin suita Pasărea de foc. Marele compozitor rus a fost unul dintre invitaţii de seamă ai Filarmonicii, susţinând în 1930 două concerte la Ateneul Român, în care şi-a dirijat propriile lucrări. În continuare, marele violoncelist Mischa Maisky – una din cele mai importante și complexe personalități ale artei interpretative din ultimele decenii – va oferi Concertul de Dvořák, o lucrare de referință în literatura solistică“, declară maestrul Christian Badea.

„E o bucurie să cânt Concertul de Dvořák pe scena Ateneului român, alături de Orchestra simfonică a Filarmonicii «George Enescu», dirijată de maestrul Christian Badea“, susține violoncelistul Mischa Maisky.

Filarmonica “George Enescu” oferă publicului posibilitatea de a urmări repetiţia generală de joi, 8 noiembrie, de la ora 10.00, dirijată de Christian Badea, în compania lui Mischa Maisky și a Orchestrei simfonice a Filarmonicii “George Enescu”. Biletele la repetiţia generală sunt în valoare de 15 lei. „Coincidența face că în acest an celebrăm și 150 de ani de când Eduard Wachmann a obținut fondurile necesare înființării Societății Filarmonice, iar acum 130 de ani era inaugurată clădirea superbă a Ateneului Român. Aș putea adăuga și faptul că anul viitor fresca Ateneului va împlini 80 de ani. Toate aceste lucruri conduc spre ideea de a dedica o mare parte a stagiunii simfonice Centenarului în cadrul unui proiect complex, demn de prestigiul unei instituții muzicale emblematice pentru România. Proiectul este derulat în parteneriat cu Institutul Cultural Român şi Alpha Bank România, care, alăturându-se acestui demers, reconfirmă suportul acordat artei si culturii româneşti“, precizează Christian Badea.

În Anul Centenar al României, Filarmonica „George Enescu” celebrează 150 de ani de existență, iar Ateneul Român 130 de ani de la inaugurare. Este o triplă sărbătoare care se va desfășura de-a lungul întregii stagiuni 2018-2019. Seria de concerte – „Concertele Centenarului la Ateneu“ – propune publicului bucureștean o dramaturgie muzicală construită pe cronologia evenimentelor istorice și culturale centenare, cu artiști invitați români și străini de renume internațional. În afară de urmărirea în muzică a unei cronologii istorice a decadelor Centenarului României, atât programele din seria „Concertele Centenarului la Ateneu“, cât și întreaga stagiune aniversară, prezintă câteva teme importante, precum „Creația Enesciană” – în cadrul căreia vor fi interpretate mai multe dintre lucrările simfonice ale marelui compozitor român, „Titani ai muzicii clasice“ – concerte care îi prezintă atât pe marii interpreți ai vremurilor noastre, cât și pe compozitorii care au fost puncte fixe de referință culturală în ultimele două sute de ani, „Un secol de muzică românească“ și „Generația secolului XXI“ – cu participarea soliștilor și dirijorilor români și străini tineri, care se afirmă pe scena internațională și care reprezintă viitorul muzicii.

15
/02
/17

Concertul Orchestrei Naţionale Radio din 17 februarie 2017, ora 19.00, de la Sala Radio, îl va aduce la pupitru pe cunoscutul dirijor Cristian Oroșanu. Programul va cuprinde exclusiv muzică rusă, respectiv Simfonia concertantă în mi minor pentru violoncel şi orchestră, op. 125 de Prokofiev, avându-l ca solist pe tânărul violoncelist Ştefan Cazacu, şi superba Simfonie Manfred în si minor, op. 58, de Ceaikovski.

13
/02
/17

Cântăreaţa britanică Adele a câştigat cinci trofee cea de-a 59-a ediţie a galei premiilor Grammy, la categoriile cel mai bun album al anului, cel mai bun cântec al anului, înregistrarea anului, cel mai bun album pop şi cea mai bună interpretare pop. David Bowie a fost premiat postum, pentru ”Blackstar”, cu un trofeu Grammy.

13
/02
/17

În urmă cu un secol și jumătate, într-o zi de 13 februarie (1867), Johann Strauss (fiul) prezenta în premieră, la Viena, "Dunărea Albastră", valsul care va deveni una dintre cele mai populare piese muzicale ale repertoriului classic. Cu ocazia jubileului de 150 de ani, muzeul Dinastiei Strauss găzduiește o expoziție care prezintă contextul istoric în care s-a născut valsul vienez.

10
/02
/17

Un veritabil templu al operei, Teatro alla Scala are o tradiție de peste 300 de ani și reputația unui spațiu muzical magic, în care orice muzician își dorește să ajungă măcar o dată în carieră și fiecare iubitor de operă visează să vadă măcar un spectacol.

09
/02
/17

Biletele individuale pentru Festivalul Internațional "George Enescu" se pun în vânzare pe 16 februarie, de la ora 10,00, în rețeaua Eventim. Peste 3.000 de artiști din întreaga lume vor fi prezenți la București și în alte șapte orașe din țară, în cadrul a 80 de evenimente, la ediția 2017 a Festivalului Enescu (2 - 24 septembrie).

09
/02
/17

"Dansul este o sculptură cinetică, pentru că trupul balerinului adună în el toată tensiunea mişcării. Artistul coregraf este un compozitor al vieţii în mişcare ." - Maestrul Oleg Danovski. În urmă cu un secol, într-o zi de 9 februarie (1917) se năștea, în localitatea Vosnesensk din Ucraina, coregraful și balerinul Oleg Danovski.

08
/02
/17

Luna februarie aduce o nouă premieră pe scena Operei Comice pentru Copii, musicalul Micuța Dorothy, de Marius Țeicu, în regia Antoanetei Cojocaru, pe libretul Silviei Kerim. Premiera are loc sâmbătă, 11 februarie, de la ora 17:00, și duminică, 12 februarie, de la ora 11:00, la Sala Mare a Operei Comice pentru Copii.

07
/02
/17

Corul „Preludiu” condus de maestru Voicu Enachescu concertează în proiectul Clasic e fantastic. Cum să înţelegem muzica. Evenimentul va avea loc duminică, 19 Februarie 2017, între orele 11:00 – 13:00, la Sala Mare a Ateneului Român.

03
/02
/17

Marele Bal al Operei din Cluj Napoca va avea loc, în acest an, pe 4 martie 2017, la un sfert de secol, de la prima ediţie. Eveniment unic de impact național, amplă manifestare cultural-artistică polivalentă şi gală dedicată valorii, devenit tradiţie la Cluj, Marele Bal al Operei ajunge la cea de-a XXII-a ediţie.

02
/02
/17

Călin Goia, solistul trupei Voltaj, a postat pe pagina de Facebook a formaţiei un videoclip în care cântă despre România, în contextul protestelor care au avut loc în mai multe oraşe din ţară, notează. Artistul face o numărătoare inversă a celor 10 zile în care ordonanţele de urgenţă adoptate marţi de Guvern mai pot fi contestate.

31
/01
/17

Coregraful suedez Mats Ek și balerina Ana Laguna au primit luni titlul de Doctor Honoris Causa al Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică "I. L. Caragiale". Ceremonia de acordare a distincțiilor a avut loc în cadrul manifestărilor organizate cu prilejul zilei UNATC "I. L. Caragiale".

30
/01
/17

Seară romantică la Sala Radio pentru iubitorii muzicii pe data de 3 februarie (vineri, de la ora 19.00). Orchestra Națională Radio dirijată de Gheorghe Costin și având-o ca solistă pe Cristina Anghelescu va interpreta un program ce va cuprinde lucrări celebre ale repertoriului romantic: C. M. von Weber - Uvertura operei Oberon, P. I. Ceaikovski - Concertul în re major pentru vioară şi orchestră, op. 35 și J. Brahms - Simfonia nr. 1 în do minor, op. 68.

29
/01
/17

În anii ’60, muzica The Beatles era pe cât de respectată, pe atât de populară. În timp ce The Fab Four împingeau granițele muzicii rock și stabileau standardele pentru decadele ce aveau să urmeze, fiecare membru în parte își juca propriul rol revoluționar.

Page 30 of 127« First...1020...2829303132...405060...Last »