Misu Predescu este cel de-al doilea invitat al Bucharest Script Lab
https://www.ziarulmetropolis.ro/misu-predescu-este-cel-de-al-doilea-invitat-al-bucharest-script-lab/

Misu Predescu, care a produs miniseria TV ,,Sex Traffic”, recompensată cu opt premii BAFTA, va fi cel de-al doilea invitat al Bucharest Script Lab şi al lui Gareth Brookes, cunoscut scenarist şi story editor britanic, gazda şi trainer-ul laboratorului.

Un articol de Andrada Văsii|2 decembrie 2013

Misu Predescu, care a produs miniseria TV „Sex Traffic”, recompensată cu opt premii BAFTA, va fi cel de-al doilea invitat al Bucharest Script Lab şi al lui Gareth Brookes, cunoscut scenarist şi story editor britanic, gazda şi trainer-ul laboratorului.

Seminarul pe care Misu Predescu îl va susţine în faţa participanţilor la Bucharest Script Lab va dura două ore şi va avea loc miercuri, de la ora 13.00, la sediul Asociaţiei Scenariştilor Români (ASCER).

Sesiunea specială este deschisă publicului, iar taxa de participare pentru persoanele care nu sunt înscrise la Bucharest Script Lab este de 150 de lei.

În cariera sa, Mişu Predescu a acoperit evenimentele speciale ale Pro Tv din perioada anilor ’90 şi Ştirile Pro TV. A fost director de film şi producător de linie pentru filme de cinema, lucrând alături de câştigătorul premiului Oscar Jirí Menzel pentru cel mai recent film al acestuia, ,,Don Juans”, cu BBC Science, în 2005, pentru ,,Space Race”, a fost coproducător pentru ,,Generaţia Y”, în regia Cristinei Jacob, dar şi pentru seriale TV produse pentru România, în special, şi Europa (,,Sex Traffic”, 2004, pentru Channel 4, opt premii BAFTA).

La Bucharest Script Lab, producătorul Misu Predescu va prezenta cursanţilor-scenarişti un studiu de caz pe un exemplu concret: miniseria pentru televiziune ,,Sex Traffic” din 2004, care, în 2005, a obţinut 18 premii şi peste 16 nominalizări în competiţii şi festivaluri internaţionale de prestigiu.
Dintre acestea, opt premii BAFTA (cea mai bună actriţă – Anamaria Marinca, cel mai bun serial de dramă, montaj, machiaj, muzică, imagine şi lumină, scenografie, sunet), plus o nominalizare BAFTA pentru „cele mai bune costume”.

Mişu Predescu va explica mai precis cum a fost redactat un script complicat, o dramă (,,Sex Traffic”), fără a neglija însă aspecte sensibile precum povestea reală, impactul comercial şi constrângerile de producţie date în primul rând de buget, notează Mediafax.

40 de locuri de filmare pentru producţia lui Misu Predescu

„Din punctul meu de vedere, dezvoltarea unui scenariu de film/ TV, în România şi nu numai aici, presupune să vii în primul rând în întâmpinarea pieţei. Filmul este divertisment înainte să fie artă, iar acest aspect nu trebuie pierdut din vedere. De ce scriem? Cine ne vede? Cine ne va valida creaţia cumpărînd un bilet la cinema? Trebuie să te gândeşti la toate aceste lucruri”, a spus Mişu Predescu.

Producătorul şi-a amintit că, atunci când s-au apucat să lucreze la ,,Sex Traffic”, el şi David Yates (regizorul a patru filme din seria ,,Harry Potter”), scenarista Abi Morgan (,,The Iron Lady”, ,,The Hour”, ,,Shame”, recentul ,,Invisible Woman”, al lui Ralh Fiennes) şi ceilalţi producători au bătut ţara în lung şi-n lat pentru a găsi cele mai bune locuri de filmare din România, deoarece povestea (despre traficul de persoane) se petrecea în şase ţări diferite.

Misu Predescu

Afişul Bucharest Script Lab

„În trei săptămâni, am prospectat zi de zi, de la Negru Vodă până la Constanţa şi de la Bolintin la Brăneşti, în total 40 de locuri de filmare. Astfel încât, deşi story-ul străbătea şase ţări, până la urmă filmul a fost produs în proporţie de 95% doar în România”, şi-a amintit producătorul român. „Cred că este un bun exemplu de interpretare creativă a scenariului”, a declarat el.

Despre tripleta scenarist-regizor-producător, acesta a afirmat: „Ca un scenariu/ scenarist să fie luat în considerare de către un producător, trebuie ca dezvoltarea lui să fie un parteneriat creativ la care obligatoriu să participe şi regizorul. Parteneriat care să pornească de la o necesitate obiectivă, determinată de piaţă, de trendul industriei. Scrierea scenariului poate fi un proces iterativ îndelungat şi de cele mai multe ori greu şi frustrant”.

Bucharest Script Lab (18 noiembrie 2013 – 31 ianuarie 2014) a demarat în urmă cu două săptămâni şi are 15 participanţi selectaţi.

Foto credit: Cinemagia, IMDB, foto cu Misu Predescu

20
/12
/23

Topul personal al celor mai bune filme exclusiv din 2023 e dominat de francezi şi americani, la care se adaugă un român şi un finlandez. O listă capricioasă şi aparent eterogenă.

19
/12
/23

Sâmbătă, 16 decembrie 2023, în cadrul festivalului internațional de film studențesc CineMAiubit 2023, a avut loc conferința „Filmul și educația publicului tânăr”, organizată de Universitatea de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L. Caragiale” din București (UNATC) prin Centrul de Pedagogie și Studiu al Imaginii Sorin Botoșeneanu.

18
/12
/23

Pe 21 ianuarie 2024, la Sala Palatului, va avea loc un nou şi captivant show DISNEY : FROZEN – 10 ani.  Spectacolul face parte din turneul prin care Disney celebrează la nivel mondial 10 ani de la lansarea personajului fenomen ce a revoluționat lumea filmelor de animație.

15
/12
/23

OPINIE Ne-am obişnuit să ne plângem. Lumea nu prea mai merge la cinema, şi cu atât mai puţin la filmele de artă. Nu mai avem săli pentru cinematografia non-mainstream. Presa generalistă a renunţat la jurnalismul de cinema. 

11
/12
/23

Un concert extraordinar de muzică de film va avea loc la Opera Naţională din Bucureşti pe 12 decembrie, de la ora 19.00, organizat de Universitatea Națională de Muzică din București în parteneriat cu Uniunea Compozitorilor și Muzicologilor din România, Opera Națională din București, Arhiva Națională de Filme și universități de teatru și film din țară.

07
/12
/23

Legendarul cineast maghiar Béla Tarr va primi sâmbătă seară, la Berlin, un premiu onorific din partea Academiei Europene de Film. Cu această ocazie, publicăm un eseu despre cinemaul său foarte special.