Momentul în care „Girl With Balloon”, lucrarea lui Banksy, s-a autodistrus după adjudecare
https://www.ziarulmetropolis.ro/momentul-in-care-girl-with-balloon-faimoasa-lucrare-a-lui-banksy-s-a-autodistrus-dupa-adjudecare/

„Girl With Balloon”, faimoasa lucrare semnată de Banksy, licitată la Sotheby’s din Londra, va rămâne în istorie drept tabloul care s-a autodistrus imediat după adjudecare. Pânza a trecut printr-o maşină de tocat hârtie instalată la baza de jos a ramei, la finalul licitaţiei, spre surprinderea celor prezenţi.

Un articol de Petre Ivan|8 octombrie 2018

Cu explicaţia „se duce, se duce, s-a dus”, aluzie la cuvintele folosite de cel care a condus licitaţia, Banksy – a cărui identitate nu a fost confirmată până în prezent – a publicat pe contul său de Instagram o imagine surprinsă în sală.

Preţul de 1,04 milioane de lire sterline (1,18 milioane de euro) este un record pentru autor şi a reprezentat de trei ori suma la care fusese estimată lucrarea.

După ce licitaţia s-a încheiat, a fost auzită o alarmă din interiorul tabloului şi pânza a început să coboare.

„Se pare că am sfârşit prin a fi banksydizaţi”, a recunoscut Alex Branczik, directorul departamentului de artă contemporană de la Sotheby’s.

Lucrarea a fost realizată în 2006, apărând mai întâi pe un perete din Londra sub formă de graffiti, şi reprezintă cea mai cunoscută imagine a lui Banksy. În 2017, ea a fost aleasă de britanici drept opera de artă favorită.

Originar din Bristol, Banksy – despre care se spune că ar fi Robert Del Naja, membru al grupului Massive Attack – a devenit cunoscut pentru graffitiurile amplasate în diverse oraşe ale lumii.

Foto: „Girl With Balloon” – facebook

26
/08
/22

Asociația pentru cultură și arte Arbor vă invită la expoziția „Rememorarea copilăriei, mărturiile deportaților basarabeni”, care reînvie emoția unor destine tragice, mărturiile deportaților și ale victimelor regimului totalitar din stânga Prutului, în perioada sovietică. Proiectul a fost realizat în parteneriat cu Muzeul Național de Istorie a Moldovei, Centrul de Excelență Institutul Pro Memoria al Universității de Stat din Moldova și Ambasada Republicii Moldova în România.

25
/08
/22

În perioada 26 - 31 august 2022, în continuarea proiectului (burn)OUT, artistele Irina Marinescu, Andreea Novac, Eza (Alina Ușurelu), psihoterapeuta Mihaela Vechiu, sociologa Fidelie Kalambayi și artista portugheză Gabriela Conçalves invită publicul la prezentarea cercetării artistice pe tema recuperării pe care au inițiat-o în cadrul proiectului Recovery (Recuperare) și la o serie de trei ateliere de creaţie rezultate în urma acestei cercetări.

24
/08
/22

Cea de-a treia ediție Romanian Jewelry Week, organizată de Assamblage, va avea loc în perioada 5 - 9 octombrie 2022 la Biblioteca Națională a României și în alte cinci locații conexe din București. Evenimentul propune timp de cinci zile un format efervescent de târguri, expoziții, conferințe, tururi ghidate și multe alte evenimente surpriză dedicate iubitorilor de bijuterie.

24
/08
/22

Asociația CRIES-Centrul de Resurse pentru Inițiative Etice și Solidare invită bucătari din România să se alăture ediției din 2022 a proiectului „Gustul ca patrimoniu”, parte a programului LA PAS Timișoara, desfășurat sub egida Timișoara Capitală Europeană a Culturii 2023. Provocarea constă în reinterpretarea în cheie locală a borșului ucrainean, recent intrat pe lista patrimoniului cultural imaterial UNESCO aflat în pericol.

23
/08
/22

Cel mai nou proiect inițiat de compania de teatru independent Vanner Collective, „Cele care nu se văd” prezintă 10 personaje feminine din literatura română, întâmplător create de bărbați, care, reimaginate prin perspectiva a 10 fotografe, sparg stereotipurile în care au fost integrate inițial. Instalația fotografică mai poate fi văzută până pe 2 septembrie, de marți până duminică, între orele 10:00 – 18:00 la Sala Acvariu a Muzeului Național al Țăranului Român.

23
/08
/22

Sala Omnia așa cum nu a fost văzută niciodată! Concepută de colectivul artistic austriac mutual loop special pentru acest spațiu cu un trecut deloc liniștit, instalația imersivă și interactivă „Omission Possible” deschide în mod cu totul excepțional această clădire aproape uitată, într-un demers care chestionează percepția omului contemporan asupra efectelor trecerii timpului peste construcții și simboluri istorice.

19
/08
/22

Ai Weiwei, unul dintre cei mai mari artiști ai secolului XXI, rememorează istoria vieții sale și a tatălui său în volumul autobiografic „1000 de ani de bucurii și dureri” (Editura Trei, 2022), oferind în același timp o captivantă incursiune în istoria recentă a Chinei.