Monoloagele vecinului, cel mai longeviv one-man show din teatrul independent
https://www.ziarulmetropolis.ro/monoloagele-vecinului-cel-mai-longeviv-one-man-show-din-teatrul-independent/

Scris, interpretat şi regizat de Laurenţiu Bănescu, spectacolul „Monoloagele vecinului“ este cel mai longeviv one-man show din teatrul independent, poate şi pentru că artistul nu are de plătit drepturi de autor decât sie însuşi.

Un articol de Petre Ivan|13 ianuarie 2014

Scris, interpretat şi regizat de Laurenţiu Bănescu, spectacolul „Monoloagele vecinului“ este cel mai longeviv one-man show din teatrul independent, poate şi pentru că artistul nu are de plătit drepturi de autor decât sie însuşi.

Spectacolul conţine şapte monoloage punctate, nu întâmplător, cu muzici alese de pe primul album Subcarpaţi şi reprezintă scanning-ul plin de comic şi de prospeţime al unei societăţi şi a discrepanţei sociale extreme, care evoluează încet şi dureros sub influenţa unor modele şi tendinţe globale.

Personajele sunt bărbaţi români cu vârste de la 12 la 82 de ani, posibili vecini parcă surprinşi de o cameră ascunsă.

”Bazate pe un simţ al observaţiei ieşit din comun, pe o priză fermă la real, construite cu impecabilă rigoare (poate doar David Esrig, celebru şi datorită „de ce“-urilor sale, le-ar găsi vreo fisură) şi debordând de un umor niciodată gratuit, niciodată căutat, niciodată forţat, poveştile din Monoloagele vecinului sunt atât de convingătoare, încât ar trece oricând drept fragmente de realitate.

Impresia e întărită de jocul lui Laurenţiu Bănescu. Actor fără studii, el lasă impresia că a absolvit Actors’ Studio.

Monoloagele vecinului

Monoloagele vecinului, un spectacol scris, regizat şi interpretat de Laurenţiu Bănescu

Talentul său de excepţie e dublat de o tehnică impecabilă. Nu ştiu dacă e vorba de instinct sau de raţiune, dar una dintre ele – sau amândouă – îl impiedică să cadă în exces, în şarjă.

Şi încă ceva. El nu consumă emoţia pe scenă, nu ne arată cât de bine ştie el să joace o emoţie sau alta, ci mai lasă şi pentru public: se opreşte exact în punctul în care trebuie, pentru ca aceasta să fie preluată şi trăită mai departe de către spectator.

Specifică actorilor cu şcoală anglo-americană, această ştiinţă a dozajului şi a filtrării prin inteligenţă are din păcate valoare de raritate la noi” – Victor Scoradeţ, Revista Cultura.

INFO:

Sâmbătă, 18 ianuarie | ora 20.15

Spectacol găzduit de Teatrul de Artă Bucureşti

Rezervări: 0737.904.932 | [email protected]

Preţ bilet: 30 lei

Foto cu Monoloagele vecinului – Oana Nedelcu şi teatruldearta.ro

26
/01
/24

Stagiunea curentă a Teatrului Naţional de Operetă şi Musical Ion Dacian include o montare în premieră mondială a musicalului JACK, ÎNTRE DRAGOSTE ŞI NEBUNIE este inspirat de povestea întunecată şi fascinantă a celebrului criminal în serie şi expune o versiune multi-faţetată a acestei istorii ce a cutremurat Anglia victoriană  şi este încă înconjurată de aburii misterului.

26
/01
/24

Mădălina Pavăl vorbește despre „Gazda“, spectacolul ei sonor de la Teatrelli, care are premiera pe 31 ianuarie și 1 februarie, de la ora 19.00, dar nu ne lasă nelămuriți nici în ceea ce privește cele mai frumoase lucruri care îi traversează viața. Totul, într-un interviu sub formă de alfabet.

26
/01
/24

Teatrul Municipal „Bacovia” lansează apelul de înscrieri pentru ediția a - XXX - a (2024) a evenimentului BACĂU FEST MONODRAME, ce se va desfășura în perioada 9 - 13 mai 2024.

26
/01
/24

Survolând șansa și neșansa unei relații nemenite, de la aceeași distanță calculată care marchează și ruptura finală dintre cei doi protagoniști, debutul în lungmetraj a lui Celine Song, „Past Lives” dezbate în compoziții corecte, dar niciodată riscante, un „ce-ar fi fost dacă?” venit la 24 de ani de la ultima întâlnire.

26
/01
/24

UNATC „I.L. Caragiale” din București prezintă, în cadrul proiectului ARHIVA ACTIVĂ derulat de Centrul de Pedagogie și Studiul Imaginii „Sorin Botoșeneanu”, o retrospectivă cuprinzând toate cele șapte filme de lungmetraj ale cineastului Nae Caranfil.

25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

25
/01
/24

Teatrul Mic anunță premiera oficială a spectacolului „Eu sunt propria mea soție” de Doug Wright, traducerea și regia Teodora Petre, scenografia Ioana Pashca, mișcare scenică Alina Petrică, muzică Cezar Antal. Evenimentul va avea loc pe 30 ianuarie 2024, ora 19:00, la Sala Studio – Str. Gabroveni nr. 57.

25
/01
/24

La iniţiativa revistei Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, apare în peisajul cultural românesc un nou proiect dedicat profesioniştilor din domeniul artelor spectacolului.

25
/01
/24

Marți, 30 ianuarie, începând cu ora 11:00, la Sala „Ileana Berlogea”, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale va sărbători Ziua Universității și a patronului său spiritual, Ion Luca Caragiale.

25
/01
/24

Duminică, 28 ianuarie (de la 17.00), primul concert al anului 2024 din stagiunea Orchestrei de Muzică Populară Radio îi este dedicat memoriei actriței NATAȘA RAAB, prezentatoare a nenumeroase concerte pe scena Sălii Radio.

25
/01
/24

Muzica și poveștile se întâlnesc la Teatrelli într-un nou concept de spectacol sonor, creat de Mădălina Pavăl și Alexei Țurcan, împreună cu alți 10 muzicieni talentați. GAZDA redefinește sonoritățile românești și propune spectatorilor un alt mod de a se bucura de muzică – umăr lângă umăr cu artiștii răspândiți prin sala transformată într-o sufragerie, pregătiți să dăruiască povești din culisele creației.