NexT 2014 – 14 scurtmetraje românești în competiție
https://www.ziarulmetropolis.ro/next-2014-14-scurtmetraje-romanesti-in-competitie/

Tinerii cineaşti români vor avea, pentru prima dată, o competiţie dedicată lor, la Festivalul Internaţional de Film NexT (3-7 aprilie). În prima ediţie a Competiţiei naţionale, 14 scurtmetraje româneşti dintre cele mai bune lansate în ultimul an, selecţionate de criticii Irina Trocan şi Andrei Rus, vor concura pentru Premiul pentru Cel mai bun film românesc şi Premiul Publicului pentru film românesc. Secţiunea este prezentată de HBO România.

Un articol de Petre Ivan|19 martie 2014

Tinerii cineaști români vor avea, pentru prima dată, o competiție dedicată lor, la Festivalul Internațional de Film NexT (3-7 aprilie). În prima ediție a Competiției naționale, 14 scurtmetraje românești dintre cele mai bune lansate în ultimul an, selecționate de criticii Irina Trocan și Andrei Rus, vor concura pentru Premiul pentru Cel mai bun film românesc și Premiul Publicului pentru film românesc. Secțiunea este prezentată de HBO România.

„Una dintre cele mai importante dorințe ale organizatorilor NexT este aceea de a sprijini cât mai mult talentele tinere din România. De aceea, sper că prezența acestor 14 filme în festival va atrage atenția asupra realizatorilor și îi va încuraja și ajuta să continue.

Ca selecție, ne-am dorit să prezentăm diversitatea formelor și formulelor pe care tinerii cineaști din România le preferă, așa că ne-a interesat să alegem filme cât mai variate, din toate punctele de vedere”, declară co-selecționerul Andrei Rus.

Trei dintre cele 14 scurtmetraje aparțin unor regizori cunoscuți, cu lungmetraje în portofoliu:

Colecția de arome, de Igor Cobileanski, drama unui tată și a fiului său care se luptă să procure medicamente pentru mamă,

Excursie, povestea lui Adrian Sitaru despre un băiețel care dispare brusc după câteva zile în care își filmează viața, atunci când află că extratereștrii au aterizat în România.

NexT

Excursie, de Adrian Sitaru

Jurnal #2, un film experimental de Adina Pintilie despre interacțiunea subtilă dintre o actriță și un regizor.

Doi dintre concurenți se regăsesc și în Competiția internațională: Raia Al Souliman, cu povestea de dragoste din Idle, și Mihnea Andrei Ciorică, regizorul filmului Mâine, Bach…, în care un băiețel afectat de divorțul părinților săi se refugiază în muzică.

În competiție intră și Sânziana Nicola (Duminică), Nicolae Constantin Tănase (12 minute), Mihai Sofronea (Copacul), Alexandru Ispas (1969), Bogdan Drumea (Bruiaj), Matei Lucaci-Grunberg (Și băieții câteodată), Radu Constantin Vasile (Catafalce), Sergiu Lupșe (Tatăl nostru) și Alexandru Petru Bădeliță (Autism).

Foto cu NexT și Excursie – Cinemagia

 

 

 

03
/02
/17

Ajuns la a patra ediție, Festivalul Ceau, Cinema! din Timișoara lansează apelul la înscriere în secțiunea competițională internațională, dedicată filmelor de lungmetraj: ficțiune, documentar sau animație. Sunt vizate filme din 2016 sau 2017, din țările cu minorități tradiționale în regiunea Banatului. Selecționerul Competiției este criticul de film Ionuț Mareș.

03
/02
/17

Când pronunți ”Dan Puric”, audiența se grupează rapid în două tabere, sintetizabile cam așa: ”e deștept, le zice bine și e un munte de talent” sau ”lasă-mă, dom’ne, în pace..” (cel puțin). Pe mine, multe dintre spectacolele și vorbele lui m-au bucurat adânc, în același timp unele din (zic eu) marotele sale mi-au provocat un rid în plus. În mod clar, e un ”ne-oarecare”, totodată nescutit de ”cele ale omului”.  Îți place sau nu de el, e un fluviu în felul lui.

02
/02
/17

„Belgica”, filmul care are toate șansele să te teleporteze din sala de cinema direct în club pe ritmuri originale de Soulwax, va intra pe marile ecrane din România pe 17 februarie, distribuit de Transilvania Film.

02
/02
/17

CRONICĂ DE FILM. E dificil de scris despre un debut care se anunţa promiţător, dar care se dovedeşte dezamăgitor, aşa cum este „La drum cu tata”, de Anca Miruna Lăzărescu, o regizoare româncă stabilită în Germania, unde a absolvit Universitatea de Televiziune și Film din München.

31
/01
/17

 „Dictatorii sunt întotdeauna dezinformaţi. E rezultatul fricii pe care o sădesc. Cad în propria lor capcană: a terorii. De fapt, mi-e frică - mi-e frică să spun tot ce gândesc. Dacă acest carnet cade în mâna cuiva? La români, stomacul e mai important decât creierul. Chiar şi decât picioarele...", nota în jurnalul său regizorul Alexandru Tatos, pe 20 mai 1973. Într-o zi de 31 ianuarie (1990) Alexandru Tatos înceta din viaţă.

31
/01
/17

A vrut să se facă aviator și a devenit actor, pentru că așa cum spunea în ale sale memorii “cea mai frumoasă frumusețe este meseria pe care mi-am ales-o și căreia m-am dedicat vreme de 50 de ani. Privind în urmă pot spune că nu aş schimba nimic la viaţa mea. Am avut o viaţă bogată şi fericită. Am avut o imaginaţie suficient de bogată încât să pot să mă închipui în tot felul de situaţii sociale în care aş fi putut să trăiesc şi să-mi dau seama că nu m-ar fi satisfăcut niciuna”.

28
/01
/17

Trei regizori - Gabriel Achim, Ruxandra Ghiţescu şi Andreea Păduraru. Trei poveşti speciale. Trei scurtmetraje româneşti simpatice - "Carne de iepure", "Nina" şi "Bricostory", disponibile pe platforma gratuită Cinepub.

28
/01
/17

Peste 150 de persoane au vizionat, în avanpremieră, la Cinema City din AFI Palace Cotroceni, filmul „Fondatorul”. Acesta prezintă povestea reală a originalului antreprenor american Ray Kroc – un agent de vânzări care a transformat McDonald’s-ul într-un imperiu global şi un brand cunoscut de toată lumea.

26
/01
/17

INTERVIU „Cred că experimentul este obligatoriu pentru un artist”, afirmă regizorul Adrian Sitaru. Despre noul său lungmetraj „Fixeur”, acum în cinematografe, spune că, „fiind un film despre jurnalism şi jurnalişti, am încercat să reproducem şi să amestecăm stilistica de reportaj TV de calitate în cea de cinema clasic”.

26
/01
/17

Filmele ''Bacalaureat'' al regizorului român Cristian Mungiu și ''Toni Erdmann'', cu participare românească, al regizoarei germane Maren Ade se numără printre nominalizările la premiile franceze Cesar, la categoria ''Cel mai bun film străin''. ''Elle'' de Paul Verhoeven și ''Frantz'' de François Ozon domină nominalizările la „Oscaruri franceze” - câte 11 fiecare -, inclusiv la categoriile ''Cel mai bun film'' și ''Cel mai bun regizor''.