„Hector Malot” a câștigat Trofeul NexT 2018
https://www.ziarulmetropolis.ro/hector-malot-a-castigat-trofeul-next-2018/

Trofeul NexT 2018 a revenit scurtmetrajului Hector Malot: Ultima zi din an, regizat de Jacqueline Lentzou, în timp ce Premiul „Cristian Nemescu” pentru Cea mai bună regie a mers către regizorul Diogo Baldaia, pentru filmul Miraj, fraţilor.

Un articol de Petre Ivan|20 decembrie 2018

Luni seară, la Cinema Muzeul Țăranului, a avut loc gala de decernare a premiilor celei de-a douăsprezecea ediții a Festivalului Internațional de Film NexT, o ultimă ediție ce marchează încheierea unui capitol important din povestea filmului românesc. Gala a fost prezentată de  Yvonne Irimescu, directorul executiv al festivalului și Oana Ghera, unul dintre cei doi selecționeri ai acestei ediții.NexT

Trofeul NexT 2018 (2000 de euro oferiți de Institutul Cultural Român) a revenit scurtmetrajului Hector Malot: Ultima zi din an, regizat de Jacqueline Lentzou, iar juriul și-a motivat alegerea astfel: „Eliptic într-un mod subtil, amuzant, surprinzător într-un mod consecvent, acest film reprezintă o abordare proaspătă asupra unui subiect familiar: singurătatea de Anul Nou.”

Premiul „Cristian Nemescu” pentru Cea mai bună regie (1000 de euro oferiți de Institutul Cultural Român) a mers către regizorul Diogo Baldaia, pentru filmul Miraj, fraților, deoarece „Acest captivant studiu asupra copiilor, a adolescenților și a tinerilor e o explozie. Sub o formă inteligentă, filmul e căutarea frumuseții fiecărei clipe, tratând, cu creativitate, estetică și pricepere, de la emoții de mare anvergură, până la minime, fragile semne emoționale”.

Juriul a decis să acorde Premiul „Andrei Toncu” pentru Cel mai bun sound design (1000 de euro oferiţi de Institutul Cultural Român) lui Pierre Sauze, compozitorul coloanei sonore a filmului Ies să cumpăr țigări, declarând despre film următoarele: „Plecând de la emoțiile fiecărui personaj, pentru a crea anumite sunete, se naște această narațiune despre doi frați, cu o mamă, dar fără tată. Într-o casă, sălășluiesc emoții ascunse, care pot crește și pot deveni o parte dintr-un moment histrionic, însă creatorul sunetului (deopotrivă, compozitorul filmului) se îndreaptă în direcția opusă. Sunetul servește drept vehiculul emoțional al unei abordări foarte sensibile, oferind acestui film ceea ce are nevoie. Absența poate fi rezolvată.”

Ionuț și Călin, în regia lui Sorin Poamă, a fost câștigătorul Premiului pentru Cel mai bun scurtmetraj românesc  (1000 de euro oferiţi de Institutul Cultural Român). Juriul a hotărât să premieze „un film făcut cu o pură pasiune, ce îmbină improvizația cu elemente biografice, pentru a putea ilustra dinamica iubire-dependență a unei povești de dragoste.”

Juriul a acordat două mențiuni speciale: una pentru un film străin –  Moartea Unui Sunetist, de Sorayos Prapapan, și una pentru un film românesc – Patul lui Procust, de Andrian Împărățel.

De asemenea, impresionat de onestitatea, autoironia și rafinamentul său și de interpretarea extraordinară a protagonistului, juriul a decis să creeze un premiu special, „NexT Nesfârșit” care îi revine scurtmetrajului Iedera, regizat de Sarra Tsorakidis.

Juriul care a decis câștigătorii acestei ediții a fost format din Andrei Gorzo (critic de film), Ivana Mladenovic (regizoare), Miguel Valverde (co-fondator și selecționer al Festivalului de Film IndieLisboa), Paul Negoescu (regizor) și Aida Sosic (muziciană).

Premiul Publicului pentru cel mai bun film străin (500 de euro) a fost acordat scurtmetrajului Acolo Jos, de Zhengfan Yang, iar Cadoul de Crăciun, de Bogdan Mureșanu, a câștigat Premiul Publicului pentru cel mai bun film românesc (500 de euro).

Cele patru trofee NexT au fost create de Pisica Pătrată (Trofeul NexT), Lea Rasovszky (Cea mai bună regie), Sorina Vazelina (Cel mai bun sound design) şi Ioana Branea (Cel mai bun scurtmetraj românesc).

Festivalul Internaţional de Film NexT este un eveniment organizat de Societatea Culturală NexT, cu sprijinul Centrului Național al Cinematografiei, Uniunii Cineaștilor din România și Institutului Cultural Român.

Foto: NexT – facebook

05
/06
/20

În acest context ieșit din comun, cea de-a 24-a ediție a FFE se mută din sălile de cinema în spațiul online și oferă acces gratuit de pe 8 până pe 21 iunie pe două platforme: în perioada 8-16 iunie pe platforma FFE.ro, iar între 17-21 iunie pe platforma TIFF Unlimited.

01
/06
/20

RECOMANDĂRI De la documentarele lui Serghei Lozniţa şi comediile de început ale lui Nanni Moretti şi până la dramele lui Krzysztof Zanussi, excentricităţile lui Serghei Paradjanov şi o amplă retrospectivă a cinema-ului indian, arhiva MUBI, pusă la dispoziţia abonaţilor, oferă numeroase tentaţii cinefile.

28
/05
/20

CRONICĂ DE FILM La unele documentare ne uităm pentru că ne interesează mai ales un autor sau un stil. Iar pe altele le privim în primul rând pentru subiect. Din a doua categorie face parte „Becoming” (2020), de Nadia Hallgren – un film despre Michelle Obama produs şi difuzat de Netflix.

22
/05
/20

O serie de interviuri reunite sub umbrela InspiraTIFF, un proiect nou conceput de echipa Festivalului Internațional de Film Transilvania, va fi difuzată săptămânal pe platforma de streaming TIFF Unlimited, începând din 25 mai. Primul invitat al jurnalistului Mihnea Măruță este regizorul Cristi Puiu, unul dintre cei mai valoroși invitați ai TIFF, prezent la Cluj cu toate filmele sale în ultimii 20 de ani.

19
/05
/20

CRONICĂ DE FILM Pentru că încă nu putem merge la cinema şi la festivaluri, rămânem tot la platformele cu filme accesibile din fotoliul de acasă. De data asta, vă recomandăm trei scurtmetraje foarte speciale, realizate de britanicul Jonathan Glazer, thailandezul Apichatpong Weerasethakul şi americanul Jonas Mekas şi disponibile pe MUBI.

17
/05
/20

CRONICĂ DE FILM Cu premiera recentă la HBO şi disponibil pe platforma HBO GO, „Natalie Wood: Ce rămâne în urmă” (2020) este un documentar biografic realizat de Laurent Bouzereau despre una dintre cele mai cunoscute actriţe americane. Filmul are ca punct de pornire moartea suspectă a vedetei la doar 43 de ani.

13
/05
/20

CRONICĂ DE FILM Era inevitabil să apară și primele filme realizate în izolare. Radu Jude a lansat un scurt autoportret conceput la invitația Arte/ZDF. Iar Dan Chișu a încercat un lungmetraj, un simplu excercițiu autocomplezent despre un regizor care roagă actori să joace într-un film despre viața în carantină.

Page 1 of 26212345...102030...Last »