Nymphomaniac – versiunea lunga, la Berlinală
https://www.ziarulmetropolis.ro/nymphomaniac-versiunea-lunga-la-berlinala/

Regizorul danez Lars von Trier va prezenta, în afara competiţiei, o versiune lungă, inedită, a noului său lungmetraj Nymphomaniac: Volume 1, la cea de-a 64-a ediţie a Festivalului Internaţional de Film de la Berlin.

Un articol de Petre Ivan|20 decembrie 2013

Regizorul danez Lars von Trier va prezenta la cea de-a 64-a ediţie a Festivalului Internaţional de Film de la Berlin –  în afara competiţiei – o versiune lungă și inedită a noului său lungmetraj Nymphomaniac: Volume 1.

Noul film al controversatului cineast danez evocă parcursul erotic al unei femei care se consideră nimfomană şi reuneşte câteva nume sonore pe afiş: Charlotte Gainsbourg, Stellan Skarsgård, Shia LaBeouf, Christian Slater, Uma Thurman şi Willem Dafoe.

Cele două capitole ale acestei fresce cinematografice, “Volume 1” şi “Volume 2”, vor fi lansate în cinematografele din lumea întreagă începând din 25 decembrie.

“Nymphomaniac: Volume 1” în versiunea sa normală durează 1 oră şi 50 de minute, în timp ce versiunea lungă prezentată în afara competiţiei de la Berlin va avea o durată de 2 ore şi 30 minute. În schimb, versiunea lungă de la “Nymphomaniac: Volume 2” (3 ore în loc de 2 ore pentru versiunea scurtă) va fi prezentată cu o altă ocazie.

“Publicul Berlinalei va fi primul care va vedea versiunea lungă şi integrală de la «Nymphomaniac: Volume 1»”, a declarat Dieter Kosslick, directorul Berlinalei, într-un comunicat.

“Lars von Trier, care a fost invitat la Berlinală pentru prima dată în 1984, îşi face revenirea la festival cu acest film. A găsit prin intermediul filmului «Nymphomaniac» o estetică radicală şi impresionantă”, a adăugat el.

“Nymphomaniac” pare a fi unul dintre cele mai aşteptate filme ale sezonului de iarnă 2013-2014, prin prisma conţinutului său erotic şi a distribuţiei cu numeroase vedete.

Nymphomaniac

Lars Von Trier, un regizor care adoră să provoace şi care a fost declarat persona non grata la Festivalul de Film de la Cannes din 2011, după ce a declarat în glumă că îl simpatizează pe Hitler, a distribuit-o pe actriţa Charlotte Gainsbourg în rolul principal feminin în noua sa peliculă, în timp ce rolul principal masculin a fost acordat unui actor în plină ascensiune la Hollywood, Shia LaBeouf.

Uma Thurman şi Willem Dafoe completează distribuţia acestui film despre care se spune că va fi pe măsura ultraviolentului “Antichrist” de Von Trier, un lungmetraj care a şocat numeroşi spectatori.

“Nymphomaniac” este un fel de jurnal erotic al unei femei (Charlotte Gainsbourg) din perioada adolescenţei, până la vârsta de 50 de ani. Mai precis, până în momentul în care este găsită leşinată, în pădure, de un bărbat (Stellan Skarsgard), cel căruia i se şi confesează ulterior.

Născut pe 30 aprilie 1956, în Danemarca, Lars von Trier este unul din regizorii ale căror creaţii au influenţat semnificativ cinematografia europeană şi mondială.

Lars von Trier a lansat nouă din filmele sale la Cannes, unde a câştigat Palme d’Or pentru “Dansând cu noaptea/ Dancer in the Dark” (2000) şi marele premiu al juriului pentru “Abisul sufletului/ Breaking the Waves”, în 1996, notează Mediafax.

Von Trier a devenit însă persona non grata a festivalului în 2011, după ce a făcut comentarii legate de nazişti la conferinţa de presă pentru filmul său “Melancholia” – desemnat cel mai bun film al anului la gala premiilor decernate de Academia de Film Europeană (EFA) şi cu premiul pentru interpretare feminină, atribuit actriţei Kirsten Dunst, la Festivalul de la Cannes.

Foto cu Nymphomaniac si Lars von Trier – Cinemagia.ro

30
/07
/19

În timp ce în România, în primii ani după Revoluție, cinema-ul de ficțiune se răfuia gălăgios cu trecutul recent, iar documentarul era în derută, cvasi-inexistent, după prăbușirea Studioului Sahia, un tânăr fotograf din Germania, plecat în copilărie din Banatul românesc, Dobrivoie Kerpenisan, realiza două documentare splendide despre oamenii din satul natal.

30
/07
/19

S-a stins din viață, la vârsta de 76 de ani. În cei peste 50 de ani de carieră, a interpretat peste 100 de roluri în teatru şi film, roluri prin care a fascinat de fiecare dată publicul spectator. Actrița, care suferea de mai mulți ani de cancer pulmonar, a murit în locuința sa din București.

28
/07
/19

CRONICĂ DE FILM Este greu de explicat cum un film în care se vorbește atât de mult – intelectuali care discută non-stop despre lumea în schimbare pe care o trăim – poate oferi o vizionare pe alocuri pasionată. Este ceea ce reușește regizorul francez Olivier Assayas în „Vieți duble” (2018).

26
/07
/19

Festivalul Cinemascop a debutat în 2018, în Grădina de vară din Eforie Sud, iar între 1-7 august 2019, această locaţie prinde viaţă din nou, odată cu a doua ediţie. În fiecare zi vor avea loc ateliere de creaţie pentru copii, vor fi realizate picturi murale, o expoziţie foto va putea fi vizitată, iar odată cu ora 21:00 încep proiecţiile de film.

26
/07
/19

De astăzi până duminică (26-28 iulie),  trei zile și trei nopți de soft adventures - asta te așteaptă la SHORTSUP - Marele Picnic Cinematografic. Domeniul Mogoșoaia devine o vacanță cu hamace și filme, frisbee și standup paddle-ing, cea mai lungă masă de picnic și cel mai mare ecran outdoor văzut la ShortsUP.

25
/07
/19

CRONICĂ DE FILM Câștigător al premiului pentru cel mai bun scenariu în competița Festivalului de la Cannes în 2018, „Lazzaro felice” („Lazzaro cel fericit”), scris și regizat de italianca Alice Rohrwacher, ajunge în sfârșit și în cinematografele de la noi. Un film de o tandrețe și de o inventivitate dezarmante.

24
/07
/19

Filmul documentar „Muzica Rănilor de război”, care tratează perioada dinaintea și din timpul Primului Război Mondial și abordează o fațetă mai puțin cunoscută a vieții lui George Enescu, va fi proiectat în cadrul evenimentelor asociate ediției din acest an a Festivalului, în urma unui parteneriat dintre organizatori și Asociaţia pentru Educație și Sănătate Mens Sana, sub egida căreia a fost realizat filmul.

24
/07
/19

CRONICĂ DE CARTE Criticul de film Lucian Maier revine în atenţie cu o carte provocatoare, „Timp şi conştiinţă în cinema”, proaspăt apărută la Editura Eikon. Un titlu ambiţios. Şi o premisă la fel: renunţarea la o analiză exclusiv estetică a cinemaului şi trecerea la o analiză a filmului ca discurs.

Pagina 30 din 271« Prima...1020...2829303132...405060...Ultima »