Nymphomaniac. Vol. II, în viziunea parlamentarilor
https://www.ziarulmetropolis.ro/nymphomaniac-vol-ii-in-viziunea-parlamentarilor/

Parlamentarii din Comisiile pentru cultură au păreri împărţite în privinţa interzicerii în cinematografe a filmului „Nymphomaniac. Vol. II”, unii demnitari afirmând fie că prima parte a peliculei are „o abordare îndrăzneaţă”, fie că sunt „prea sensibili” pentru „astfel de hidoşenii”.

Un articol de Petre Ivan|30 ianuarie 2014

Parlamentarii din Comisiile pentru cultură au păreri împărţite în privinţa interzicerii în cinematografe a filmului „Nymphomaniac. Vol. II„, unii demnitari afirmând fie că prima parte a peliculei are „o abordare îndrăzneaţă”, fie că sunt „prea sensibili” pentru „astfel de hidoşenii”.

Centrul Naţional al Cinematografiei (CNC) a luat decizia de a interzice difuzarea în cinematografele româneşti a părţii a doua a celui mai recent film al regizorului danez Lars von Trier.

În urma acestei decizii, Georgică Severin, preşedintele Comisiei pentru cultură din Senat, a spus că a luat la cunoştinţă cu surprindere şi îngrijorare de hotărârea CNC de a interzice difuzarea în cinematografele româneşti a lungmetrajului „Nymphomaniac Vol. II”, precizând că o astfel de decizie situează România în afara spaţiului cultural european.

Nymphomaniac

Preşedintele Comisiei pentru cultură din Senat a precizat că este „ridicol” ca România să fie singura ţară în care filmul să fie interzis, amintind de încadrarea celorlalte state.”Distribuitorul se poate adresa unei instanţe europene. (…)

Faţă de «Melancholia», acest film prezintă o altă latură a fiinţei umane”, a completat acesta, informează Mediafax.

Punctul de vedere al senatorului Georgică Severin este susţinut şi de deputatul Mădălin Voicu, vicepreşedinte al Comisiei pentru cultură din Camera Deputaţilor.

„Românii sunt un popor cu foarte multe calităţi, dar au nişte defecte care le estompează calităţile (…) În general, despre tot ce înseamnă cultură kitsch sau media asta super infestată de tot felul de chiloţi, sânge şi gunoaie, românul e disperat după astfel de lucruri.

Nymphomaniac Vol. II

Nymphomaniac. Vol. II, ultimul film al lui Lars von Trier, a fost interzis în cinematografele românești

Deci, în general, românul este mai curând un popor masochist, în sensul că tot ce este interzis, rău sau urât sau nerecomandabil el gustă cu mare înfocare”, a spus Mădălin Voicu.

La rândul său, democrat-liberalul Emil Paşcan a precizat că nu este de acord cu interzicerea filmului lui Lars von Trier. „Nu este genul de filme care să mă pasioneze.

Am văzut ce s-a scris în presă despre faptul că suntem prima ţară din Europa care cenzurează cea de-a doua parte a filmului. (…)

Cum nu am văzut prima parte, nu aş vrea să mă pronunţ. Filmele acestea de gen horror nu mă pasionează şi nu mă uit”.

Nymphomaniac

„Ca principiu”, împotriva ideii de interzicere a exprimării sub orice formă este şi senatorul social-democrat Marian Vasiliev, dar, dacă în film „se depăşesc nişte limite care ating bunul simţ şi decenţa”, atunci este de acord cu decizia Centrului Naţional al Cinematografiei.

Senatorul PSD Gabriela Firea a declarat că decizia CNC de interzicere în cinematografele româneşti a filmului „Nymphomaniac Vol. II” este una „nefericită”, „care face ca România să se evidenţieze pe plan european, în sens negativ însă”, informează Mediafax.

Citiți și Nymphomaniac. Vol. II. Sexualitate devoratoare

Pe de altă parte, Mihaela Popa, senator în Comisia pentru cultură, care a afirmat că nu a văzut filmul „Nymphomaniac”, a subliniat că „această problemă se va discuta la comisie”.

„Săptămâna viitoare, când vom veni la comisie, vom discuta acest lucru. Tot ce este interzis şi aşa într-un mod brutal, bineînţeles că apar discuţii şi probleme. Trebuie să discutăm să vedem de ce, cum, care au fost motivele”, a explicat Mihaela Popa.

Foto: Nymphomaniac. Vol. II – Independența Film

18
/01
/23

Din 20 ianuarie spectatorii din București, Bacău, Bistrița, Botoșani, Buzău, Cluj, Oradea, Pitești, Satu Mare, Sibiu, Sinaia și Târgu Mureș vor putea vedea pe marile ecrane controversata poveste a trupei Phoenix, spusă chiar de membrii ei în documentarul „Phoenix. Har/Jar”.

13
/01
/23

Două filme din competiţia Festivalului de la Cannes, foarte diferite, pot fi găsite în ianuarie în cinematografe: "Frate şi soră", de Arnaud Desplechin, şi "Păianjenul sfânt", de Ali Abbasi.

05
/01
/23

Anul 2023 se anunţă bun pentru cinematografia română de festival. Vor avea premiera mondială filme provocatoare ale unor cineaşti consacraţi, precum şi o serie de debuturi promiţătoare în ficţiune sau documentar. Ziarul Metropolis a adunat într-o anchetă cele mai aşteptate titluri, cu declaraţii în exclusivitate de la regizorii lor.

04
/01
/23

„Taximetriști”, comedia regizată de Bogdan Theodor Olteanu, care invită spectatorii în viața de noapte a Bucureștiului prin intermediul a doi prieteni taximetriști și a clienților lor, îi aduce împreună pe același generic pe Monica Bîrlădeanu și Andi Vasluianu. Filmul are premiera în cinematografe pe 20 ianuarie, iar informațiile despre biletele puse deja în vânzare sunt disponibile pe site-ul taximetristi.film.

30
/12
/22

Am tot scris în ultimii ani, încă de dinainte de pandemie, despre diversificarea tot mai mare a cinematografiei române. Însă cred că 2022 a depăşit orice previziuni, cu un număr record de filme.

22
/12
/22

Pentru topul cu cele zece filme favorite din 2022, am ales doar titluri care au avut premiera mondială în acest an. La ele am adăugat alte zece menţiuni - cinci tot din 2022, plus alte cinci din 2021, dar recuperate abia în anul care tocmai se încheie.

21
/12
/22

În Ajun de Crăciun, de la ora 10:00, Daniela Zeca Buzura ne propune o întâlnire de colecție. Invitaţii, Cătălin Ştefănescu („Garantat 100%"), Marina Constantinescu („Nocturne") şi Irina Păcurariu („Reţeaua de idoli") ne invită să fim martorii unei profunde discuții jurnalistice, născută din 30 de ani experiență în media din România.

21
/12
/22

TVR Cultural întâmpină Sărbătoarea Crăciunului cu programe speciale, gândite să satisfacă exigențele telespectatorilor săi. Colinde, documentare de excepție, spectacole de balet, interviuri cu artiști de marcă, dar și piese de teatru care au intrat în istorie se regăsesc în grila de sărbătoare. Nu lipsesc filmele de sezon și nici edițiile speciale ale emisiunilor consacrate.