O schiţă de Rembrandt, autentificată după 250 de ani
https://www.ziarulmetropolis.ro/o-schita-de-rembrandt-autentificata-dupa-250-de-ani/

O schiţă realizată de Rembrandt, care reprezintă un câine, a fost autentificată după ce timp de 250 de ani a fost atribuită unui pictor german specializat în tablouri cu animale. Descoperirea a fost descrisă drept ”o senzaţie” de reprezentanţii Muzeului Herzog Anton Ulrich, din Braunschweig, unde schiţa a fost expusă timp de mai multe decenii şi era prezentată ca o lucrare a artistului Johann Melchior Roos.

Un articol de Petre Ivan|27 februarie 2017

Cunoscut cu titlul ”Terierul din Braunschwieg”, desenul ar fi fost realizat în jurul anului 1637 şi se află în colecţia muzeului încă din anul 1770.

Profesorul Thomas Doring a spus că a fost informat pentru prima dată cu privire la această eroare în urmă cu doi ani, când a trimis 10.000 de desene din colecţia muzeului pentru a fi arhivate digital.

”Ideea că această schiţă i-ar putea aparţine lui Rembrandt nu a fost luată în considerare niciodată. Însă, îndrăzneala liniilor,

Rembrandt

Rembrandt

variaţiile umbrelor, de la foarte blânde la violente şi privirea expresivă (a câinelui, n.r.) – acestea sunt elemente tipice ale lucrărilor lui Rembrandt”, a spus el. Thomas Doring a spus că cei mai buni trei specialişti din lume în desenele lui Rembrandt s-au declarat ”convinşi” că schiţa îi aparţine pictorului olandez.

Muzeul a transmis, într-o declaraţie, că schiţa ”Terierul din Braunschweig” este similară cu tabloul ”The Night Watch”, pictat de Rembrandt în anul 1642, expus în Rijksmuseum din Amsterdam.

Schiţa va fi expusă din nou în Muzeul Herzog Anton Ulrich în aprilie, cu numele corect al artistului.

Rembrandt Harmenszoon van Rijn (15 iulie 1606 – 4 octombrie 1669) a fost un pictor şi gravor olandez din secolul al XVII-lea, considerat unul din cei mai mari pictori din istoria artei. A trăit într-o perioadă considerată „vârsta de aur olandeză”, în care cultura, ştiinţa, comerţul şi influenţa politică a Olandei au atins apogeul. Rembrandt, un veritabil maestru al tehnicii clar-obscurului, a creat peste 600 de picturi, 300 de gravuri şi peste 2.000 de desene.

Foto: Rembrandt – wikipedia

16
/11
/20

O expoziție de grup atipică, The Domino Effect (21 noiembrie 2020 – 6 februarie 2021) aduce în spațiul galeriei Gaep 13 lucrări selectate exclusiv de artiști, printr-o reacție în lanț: de la Răzvan Anton și până la Ignacio Uriarte, fiecare artist al galeriei a ales o lucrare de la următorul artist în ordine alfabetică.

13
/11
/20

Fabrica de Pensule alături de Spațiul de Artă Contemporană MAGMA deschid primul moment din setul de expoziții dedicate sectorului emergent al scenei de arte vizuale din România, parte a proiectului "Future Perfect / Viitor Anterior", în data de 13 noiembrie 2020, printr-un tur ghidat online care se va desfășura pe pagina de Facebook a Fabricii de Pensule.

12
/11
/20

La Muzeul Național al Țăranului Român,  sâmbătă, 14 noiembrie 2020, publicul este așteptat la evenimentul intitulat Noaptea Europeană a Muzeelor. Cu această ocazie se pot vizita trei expoziții temporare. Organizatorii au pregătit, de asemenea, o proiecție în aer liber. Anul acesta, expoziția permanentă va fi închisă, deoarece clădirea monument istoric din Șoseaua Kiseleff nu a […]

02
/11
/20

Asociația Culturală Control N lansează ACSINTE.100, parte a programului educațional cu același titlu, un album virtual cu fotografii de Costică Acsinte însoțite de clipuri audio și video ce invită publicul tânăr în România anilor 1920 - 1960.

28
/10
/20

Astăzi, 28 octombrie, de ziua de naștere a pictoriței basarabene Valentina Rusu Ciobanu (100 de ani), Asociația pentru cultură și arte ARBOR lansează în premieră producțiile multimedia #100VRC Valentina Rusu Ciobanu: viața și opera și VRC Atelier ’85, atelierul artistei din anul 1985, reconstituit în realitate virtuală.

27
/10
/20

Arta urbană este în jurul nostru, de cele mai multe ori este necesar doar să ne ridicăm privirea şi vom observa diferite forme de artă. Observăm de la stencils, la stickere, la graffiti şi instalaţii stradale, cât şi una dintre cele mai perisabile forme de artă urbană, cea realizată în cretă. Un articol de Mihaela Ion.