O spectatoare cu chipul acoperit de un voal, invitată să părăsească Opera din Paris
https://www.ziarulmetropolis.ro/o-spectatoare-cu-chipul-acoperit-de-un-voal-invitata-sa-paraseasca-opera-din-paris/

Conducerea Operei din Paris a cerut unei spectatoare al cărei chip era acoperit de un voal să părăsească sala de spectacol, în plină reprezentaţie, iar acest incident – o premieră în Franţa – a determinat Ministerul Culturii să emită o directivă care reaminteşte legea franceză în vigoare.

Un articol de Petre Ivan|21 octombrie 2014

Incidentul s-a produs pe 3 octombrie, la Opera Bastille (Opera din Paris). Reprezentaţia „La Traviata” începuse deja în momentul în care chipul acoperit cu un voal al spectatoarei, aşezată în primul rând, a fost reperat pe ecranele de control, dar şi de corişti, a declarat directorul adjunct al instituţiei, Jean-Philippe Thiellay.

Aşezată chiar în spatele dirijorului, femeia purta un voal deschis la culoare, care îi acoperea părul, gura, nasul şi gâtul.

„Am fost alertat în timpul celui de-al doilea act”, a spus Jean-Philippe Thiellay, reamintind că legea din 2011 interzice tuturor persoanelor din Franţa să îşi acopere chipul în spaţii publice. „Acest lucru nu s-a mai întâmplat niciodată”, a spus acelaşi oficial francez, dezvăluind şi faptul că „unii dintre corişti au spus că nu mai doreau să cânte” dacă managerii instituţiei nu găseau o soluţie.

În timpul unei pauze muzicale, un controlor a mers să discute cu spectatoarea şi cu însoţitorul acesteia. Cei doi erau turişti din Golful Persic, potrivit site-ului metronews.fr.

„I-a spus că în Franţa există o interdicţie de această natură şi i-a cerut fie să îşi descopere chipul, fie să părăsească sala. Însoţitorul i-a cerut femeii să se ridice şi au opera din parisplecat. Totul a durat foarte puţin, s-a petrecut într-o manieră fluidă, nu s-a produs niciun incident”, a precizat Jean-Philippe Thiellay.

„Nu este niciodată agreabil să ceri cuiva să iasă dintr-o sală de spectacole, unde, în principiu, se vorbeşte despre deschidere de spirit şi înţelegere. Dar, în acest caz, a existat o necunoaştere a legii şi doamna respectivă trebuia ori să o respecte ori să plece”, a spus el, considerând că spectatoarea „venise la spectacol cu bună credinţă”.

Ministerul Culturii din Franţa a declarat la rândul său că, după acest incident, o notă internă este în curs de a fi redactată cu scopul de a reaminti legile care trebuie urmate de teatrele, muzeele şi alte instituţii publice aflate sub tutela sa.

„Am considerat util să informăm în legătură cu starea de drept în vigoare toate instituţiile publice care aparţin de acest minister, pentru ca legile să fie respectate, să armonizăm reacţiile şi să prevenim dificultăţile”, a precizat acelaşi minister.

O lege adoptată în Franţa la sfârşitul anului 2010 stipulează faptul că „nimeni nu poate, în spaţiul public, să poarte o ţinută vestimentară creată pentru a-i ascunde chipul”. În caz contrar, persoana respectivă primeşte o amendă de 150 de euro şi/sau este obligată să urmeze un curs de „cetăţenie”.

Foto: Opera din Paris – operadeparis.fr

26
/01
/24

Stagiunea curentă a Teatrului Naţional de Operetă şi Musical Ion Dacian include o montare în premieră mondială a musicalului JACK, ÎNTRE DRAGOSTE ŞI NEBUNIE este inspirat de povestea întunecată şi fascinantă a celebrului criminal în serie şi expune o versiune multi-faţetată a acestei istorii ce a cutremurat Anglia victoriană  şi este încă înconjurată de aburii misterului.

26
/01
/24

Mădălina Pavăl vorbește despre „Gazda“, spectacolul ei sonor de la Teatrelli, care are premiera pe 31 ianuarie și 1 februarie, de la ora 19.00, dar nu ne lasă nelămuriți nici în ceea ce privește cele mai frumoase lucruri care îi traversează viața. Totul, într-un interviu sub formă de alfabet.

26
/01
/24

Teatrul Municipal „Bacovia” lansează apelul de înscrieri pentru ediția a - XXX - a (2024) a evenimentului BACĂU FEST MONODRAME, ce se va desfășura în perioada 9 - 13 mai 2024.

26
/01
/24

Survolând șansa și neșansa unei relații nemenite, de la aceeași distanță calculată care marchează și ruptura finală dintre cei doi protagoniști, debutul în lungmetraj a lui Celine Song, „Past Lives” dezbate în compoziții corecte, dar niciodată riscante, un „ce-ar fi fost dacă?” venit la 24 de ani de la ultima întâlnire.

26
/01
/24

UNATC „I.L. Caragiale” din București prezintă, în cadrul proiectului ARHIVA ACTIVĂ derulat de Centrul de Pedagogie și Studiul Imaginii „Sorin Botoșeneanu”, o retrospectivă cuprinzând toate cele șapte filme de lungmetraj ale cineastului Nae Caranfil.

25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

25
/01
/24

Teatrul Mic anunță premiera oficială a spectacolului „Eu sunt propria mea soție” de Doug Wright, traducerea și regia Teodora Petre, scenografia Ioana Pashca, mișcare scenică Alina Petrică, muzică Cezar Antal. Evenimentul va avea loc pe 30 ianuarie 2024, ora 19:00, la Sala Studio – Str. Gabroveni nr. 57.

25
/01
/24

La iniţiativa revistei Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, apare în peisajul cultural românesc un nou proiect dedicat profesioniştilor din domeniul artelor spectacolului.

25
/01
/24

Marți, 30 ianuarie, începând cu ora 11:00, la Sala „Ileana Berlogea”, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale va sărbători Ziua Universității și a patronului său spiritual, Ion Luca Caragiale.

25
/01
/24

Duminică, 28 ianuarie (de la 17.00), primul concert al anului 2024 din stagiunea Orchestrei de Muzică Populară Radio îi este dedicat memoriei actriței NATAȘA RAAB, prezentatoare a nenumeroase concerte pe scena Sălii Radio.

25
/01
/24

Muzica și poveștile se întâlnesc la Teatrelli într-un nou concept de spectacol sonor, creat de Mădălina Pavăl și Alexei Țurcan, împreună cu alți 10 muzicieni talentați. GAZDA redefinește sonoritățile românești și propune spectatorilor un alt mod de a se bucura de muzică – umăr lângă umăr cu artiștii răspândiți prin sala transformată într-o sufragerie, pregătiți să dăruiască povești din culisele creației.