Oana Pellea: „Tinerii vin să schimbe lumea. Cum îi ajutăm?“
https://www.ziarulmetropolis.ro/oana-pellea-tinerii-vin-sa-schimbe-lumea-cum-ii-ajutam/

Oana Pellea a primit sâmbătă Premiul de Excelenţă al Festivalului Internaţional de Film „Comedy Cluj”, destinat şi tatălui ei. Actriţa a vorbit despre Amza Pellea, despre filmul românesc contemporan şi despre tinerii actori care vin din urmă.

Un articol de Corina Vladov|21 octombrie 2013

Oana Pellea a primit sâmbătă Premiul de Excelenţă al Festivalului Internaţional de Film „Comedy Cluj”, destinat şi tatălui ei. Actriţa a vorbit despre Amza Pellea, despre filmul românesc contemporan şi despre tinerii actori care vin din urmă.

Premiul acordat post-mortem lui Amza Pellea vine drept recunoaştere pentru întreaga activitate şi sprijinul pe care actorul l-a adus de-a lungul carierei sale la construcţia comediei româneşti, iar cel oferit Oanei Pellea este un semn de mulţumire pentru curajul de a-i urma pe scenă tatălui ei şi pentru munca depusă de-a lungul vieţii artistice pentru ca teatrul şi filmul românesc să fie recunoscute şi apreciate internaţional.

„Premiul o să-l împărţim, excelenţa este numai a lui Amza. Este onorant pentru mine să primesc premiul aici, la Cluj. Îi lăsăm excelenţa lui Amza şi eu o să îmi văd de treabă în continuare“, a spus Oana Pellea.

Iată alte declaraţii făcute de Oana Pellea

Despre filmele româneşti:  „Filmele de comedie din România… Orice film, dacă are poarta deschisă spre universalitate, poate fi gustat. Dacă face referire la probleme sociale, se îngustează puţin drumurile. Nu ştiu să definesc umorul românesc tipic; tata spunea că e o salvare.

Mi-au plăcut foarte mult filmele româneşti din ultimul timp. Vin din spate talente foarte bune, dar trebuie să ştim să le preţuim. Eu am avut o întâlnire cu tineri care pictează, fac grafică, vioară, cu nişte copii care nu stau foarte bine social. E datoria fiecăruia să susţină astfel de talente”.

Citiţi şi: Oana Pellea, jignită dur într-o publicaţie de satiră. Marius Manole sare în apărarea actriţei

Despre actorii din noul val: „Sunt mulţi actori pe care îi iubesc, cu care am avut onoarea să fiu pe scenă. De nouă ani am un spectacol cu Răzvan Vasilescu, este ca un vin bun, cu cât îmbătrâneşte capătă carne şi ne îndrăgostim unul de celălalt. Marius Manole este un profesionist desăvârşit.

Văd foarte bine noua generaţie de actori, vine o generaţie de actori excepţională. Tinerii care au fost selecţionaţi la Gala Hop au fost remarcabili. Vin fete extraordinar de bune, mi-a crescut sufletul când le-am văzut. Problema e ce facem noi ca societate cu talentele acestea? Toţi oamenii tineri vin să schimbe lumea, dar noi ce facem, cum îi ajutăm? Asta este problema”.

Oana Pellea

Regizorul de teatru Mihai Măniuţiu o aplaudă pe Oana Pellea

Despre România: „Ducem lipsă de ceea ce ştim cu toţii, de voinţă. Valoarea trebuie să fie în prim-plan. (…) Ce ne lipseşte este voinţa de a exista. Nu sunt eu specialistă, nu fac politică, dar simt că lumea e din ce în ce mai îngândurată, sub tensiune, şi mă doare. Iubesc ţara asta, aş fi putut să plec de mult, dar am rămas aici.

Dramatic e când tu începi să te comporţi aşa cum nu îţi place la alţii să vezi. Am o teorie că trebuie să facem toţi curăţenie pe o rază de un metru şi nu pot să le pretind altora dacă eu nu fac curăţenie. Aria asta, de a munci cinstit, de a gândi frumos, de a trăi demn”.

Citiţi şi: ARHIVĂ Amza Pellea: „Radu Beligan m-a luat la Teatrul de Comedie“

Despre rolurile ei în filmele străine: „Nu sar să joc orice, nu mai sunt nici foarte tânără, nici foarte blondă. Un rol bun e cel care îmi relevă altă faţetă a mea, o devenire ca om, ca artist, un rol care să fie o cărămidă. Dacă o să-mi fie dor de flash-uri, am un aparat foarte bun şi mă duc în baie”.

Despre filmul „I really hate my job”, în care joacă: „Distribuirea mea a fost o surpriză pentru mine, nu fac distincţie între comedie şi dramă şi cred foarte tare, aşa cum şi tata credea, că este ca în viaţă, între lacrimă şi râs. Valoarea unui rol în comedie i-o dă tuşa de dramatic şi invers. A fost o muncă extraordinară la acest film, m-am regăsit, îmi place foarte tare comedia britanică. Aveam experienţă, joc de mult în franceză, italiană, dar în engleză a fost senzaţional, e un ritm alert, fără greşeală, alergi galopând spre o engleză rapidă. Filmul vine după «Children of men».

Am rămas pe lista scurtă a distribuţiei, am avut o singură întâlnire cu Oliver Parker, regizorul, a fost dezamăgitor, eram pregătită să fac faţă unui refuz, dar el a zis «You are my Rita». (…) Am avut repetiţii două săptămâni înainte, apoi în două săptămâni a fost filmarea şi filmul a fost gata. Personajul meu e caraghios şi nu e, are şi lacrimă… M-am luptat”.

Despre filmul Nea Mărin miliardar: „Cel mai mirat că filmul se proiectează cu sala plină ar fi aici Amza. El ştia ce face şi unde se poziţiona, ştia că lumea va vorbi despre film. Eu sunt foarte bucuroasă, mai ales anul acesta când se fac 30 de ani de când nu mai e pe pământ. Calitatea unui artist e în strânsă legătură cu calitatea umană.

Amza a fost un mare om, asta s-a reflectat în artist, nu mă mir că sala e plină la «Nea Mărin miliardar» şi că eu râd încă la film. A fost făcut într-o vară, scenariul îi aparţine, e sufletul lui acolo. Valoarea lui Amza e dată de excelenţa în comedie şi în dramă.  O faţetă fără alta nu ar fi completă. I-a fost frică că va rămâne doar ca Nea Mărin, l-ar fi durut tare, că e doar o faţetă”.

Foto cu Oana Pellea – Lehel Makara, Festivalul Internaţional de Film „Comedy Cluj“

31
/10
/14

Puține filme ar fi fost mai potrivite pentru a deschide noua ediție Anim’est Chișinău decât simpaticul „Minuscule - La Vallée des fourmis perdues” („Minuscule: Valea furnicilor pierdute”), o producție franceză din 2013 realizată de Thomas Szabo și Hélène Giraud.

30
/10
/14

Invitatul emisiunii Nocturne de vineri, 31 octombrie, este regizorul de film şi scenaristul Radu Mihăileanu. Discuţia dintre Marina Constantinescu şi Radu Mihăileanu este un regal de spiritualitate, filosofie şi umanitate, chiar la ore târzii, emisiunea fiind programată la TVR 1, TVR HD şi TVR+, de la ora 24.00.

30
/10
/14

Câteva din cele mai apreciate lungmetraje de animație recente, o retrospectivă a unui animator celebru, scurtmetraje și o conferință despre animație și propagandă sunt câteva din atracțiile celei de-a patra ediții a Festivalului Anim’est Chișinău, care are loc de joi până duminică la Cinema Odeon și Re:Animation Hub – Tipografia 5.

29
/10
/14

După ce a debutat ca lider în box office-ul american, Furia: Eroi anonimi conduce detaşat şi clasamentul încasărilor din România, unde a generat venituri de 557.000 RON, fiind vizionat în weekendul de lansare de aproximativ 30.000 de spectatori.

29
/10
/14

CRONICĂ DE FILM. „Maidan”, cel mai nou film de non-ficțiune al regizorului ucrainean Serghei Loznița, despre recentele revolte istorice de la Kiev, este o operă puternică, solicitantă, extrem de fin lucrată la nivelul imaginii și, mai ales, al sunetului.

27
/10
/14

Săli arhipline, întâlniri cu nume mari din lumea filmului și peste 8000 de bilete vândute deja la proiecțiile din festival – acesta este bilanțul primelor zile la Les Films de Cannes à Bucarest. Datorită cererii mari de bilete, au fost programate două proiecții suplimentare pentru filmele Leviathan și The Tribe

27
/10
/14

Câștigătorul Ursului de Argint pentru cel mai bun scenariu și al Premiului Juriului Ecumenic din cadrul Festivalului Internațional de la Berlin 2014, “Patimile Mariei / Stations of the Cross / Kreuzweg” în regia lui Dietrich Brüggemann are avanpremiera în cadrul Zilelor Filmului German, organizate de Goethe-Institut la București.

27
/10
/14

CRONICĂ DE FILM Inspirat de povestiri ale lui Cehov, „Winter Sleep” (Palme d`Or la Cannes) este, probabil, filmul lui Nuri Bilge Ceylan în care se vorbeşte cel mai mult. Este o uşoară schimbare de accent, pentru că precedentele sale şase opere privilegiau tăcerile, cadrele lungi şi contemplative, imaginile poetice, natura.

27
/10
/14

"Kowalski", de Andrei Creţulescu, a primit premiul pentru cel mai bun scurtmetraj la ediţia de anul acesta a Festivalului de Film de la Zagreb, care a avut loc în perioada 19 - 26 octombrie. Potrivit juriului regizorul român a câştigat premiul Căruciorul de Aur pentru "15 minute de plăcere pură a unui superb dialog, a unei interpretări şi regii mari. Şi pentru demonstrarea faptului că cinema-ul românesc este încă viu şi la înălţime".

24
/10
/14

CRONICĂ DE FILM Pentru un film care se vrea o comedie de succes, „Cuscrii”, de Radu Potcoavă, mizează prea puţin pe regie şi prea mult pe reflexele actorilor. Însă nici potenţialul comic al interpreţilor nu este fructificat la un nivel satisfăcător, din cauza scenariului rudimentar și a execuției lipsite de creativitate.

24
/10
/14

Actrița Jacqueline Bisset, care joacă rolul soției fostului șef al FMI Dominique Strauss-Kahn, în controversatul Welcome to New York, al lui Abel Ferrara, se va întâlni cu spectatorii din București după proiecția specială a filmului din această seară, de la ora 22.00, la Cinema Elvira Popescu.