Occupation in 26 Pictures, în închiderea Divanului din Port Cultural Cetate
https://www.ziarulmetropolis.ro/occupation-in-26-pictures-in-inchiderea-divanului-din-port-cultural-cetate/

Occupation in 26 Pictures – povestea a trei prieteni (un croat, un sârb şi un evreu) cărora războiul le va oferi destine diferite – un film celebru pentru unele dintre cele mai violente şi pline de sex scene din cinematograful ex-iugoslav, va fi proiectat sâmbătă, 30 august, în închiderea Divanului Degustătorilor de Film şi Artă Culinară.

Un articol de Petre Ivan|21 august 2014

Occupation in 26 Pictures este un film de război din Iugoslavia anului 1978, regizat de Lordan Zafranović în colaborare cu Mirko Kovač, despre grupările extremiste, partizane, de după cel de-Al Doilea Război Mondial.

Este primul film dintr-o trilogie care a primit foarte multă atenţie: The Fall of Italy şi Evening Bells au primit foarte multe premii şi cronici pozitive, în timp ce Occupation in 26 PicturesOccupation in 26 Pictures a fost cel mai controversat film al croatului Lordan Zafranović.

Bine primit de presa străină, dar “desfiinţat” acasă de un grup de critici tineri, care l-au perceput ca pe un film de propagandă comunistă. Filmul a fost nominalizat la Palme D’or la Cannes în 1979, iar în prezent este considerat un film cult din spaţiul ex-iugoslavic.

La proiecţia acestui film va fi prezent regizorul croat Pavo Marinković, cel care în 2013 a realizat un documentar-portret despre Lordan Zafranović, cineastul care, după căderea regimului comunist, devine dintr-un răsfăţat al regimului un trădător respins de breaslă şi constrâns să se stabilească în Cehia.

Acolo l-a găsit Pavo Marinković, în încercarea de a descifra ce s-a ascuns în spatele scandalurilor. Documentarul lui Pavo Marinković, care se numeşte Ocupaţia, a 27-a imagine/ Occupation, the 27th Picture va fi, de asemenea, proiectat în prezenţa regizorului, sâmbătă, 30 august, de la ora 16.00.

Divanul Degustătorilor de Film şi Artă Culinară va avea loc în Port Cultural Cetate (jud. Dolj), în perioada 26 -31 august. Accesul la proiecții este liber.

Foto: Occupation in 26 Pictures – Cinemagia

28
/11
/19

CRONICĂ DE FILM După „Cealaltă Irina” (2009) și „Q.E.D.” (2013), regizorul Andrei Gruzsniczki revine cu un nou lungmetraj, „Zavera” (2019), o dramă minimalistă - dar și manieristă - despre un inginer constructor (Dorian Boguță) a cărui viață e dată peste cap de moartea celui mai bun prieten (Șerban Pavlu).

28
/11
/19

Organizat de American Independent Film Festival și Cinema „Elvire Popesco”, pe 30 noiembrie, Maratonul „Blade Runner” este o invitație în lumea a două filme cult.

27
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Martin Scorsese revine cu voluptate la ce i-a fost cel mai drag: filmul cu gangsteri. Produs și lansat de Netflix, adică în afara limitărilor la durată impuse de o distribuție în cinematografe, „The Irishman” i-a permis veteranului regizor să se lăfăie într-o cronică a mafiei de aproape trei ore și jumătate.

23
/11
/19

10 filme internaționale proiectate în premieră la București, un juriu de excepție, 12 masterclass-uri și 2 workshop-uri cu specialiști în cinematografie și actorie, și voie bună fără limite!

21
/11
/19

CRONICĂ DE FILM După două filme ilustrative, fără forță, eșuate, „Poarta Albă” (2014) și „Fals tratat de mântuire a sufletului” (2018), nu aveam mari așteptări de la noul lungmetraj al regizorului Nicolae Mărgineanu, „Cardinalul” (2019), tot despre victimele comunismului. Filmul are însă câteva calități, fără a fi memorabil.

19
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Primele două episoade din sezonul al treilea al miniseriei „Umbre”, produs de HBO și scris și regizat de Bogdan Mirică, arată mai bine decât primele două sezoane. Asta nu înseamnă că lipsesc de tot replicile teribiliste sau că narațiunea nu e tot simplistă. Doar că personajele sunt mai închegate.