Only God Forgives – Ryan Gosling a revenit pe marile ecrane
https://www.ziarulmetropolis.ro/only-god-forgives-ryan-gosling-a-revenit-pe-marile-ecrane/

Only God Forgives / Numai Dumnezeu iartă este cel mai recent film în regia lui Nicolas Winding Refn şi îi aduce pe marile ecrane pe Ryan Gosling, Kristin Scott Thomas şi Vithaya Pansringarm.

Un articol de Andrada Văsii|29 noiembrie 2013

„Only God Forgives“ / „Numai Dumnezeu iartă“ este cel mai recent film în regia lui Nicolas Winding Refn şi îi aduce pe marile ecrane pe Ryan Gosling, Kristin Scott Thomas şi Vithaya Pansringarm.

„Numai Dumnezeu iartă“ este pelicula cu care regizorul danez Nicolas Winding Refn a fost nominalizat la Palme d’Or  2013.

Ryan Gosling joacă rolul unui american bizar, stabilit în Thailanda, de unde conduce o afacere cu trafic de stupefiante. Fratele său este ucis cu complicitatea autorităţilor, aşa că lui i se cere să îl răzbune cu orice preţ.

Filmul a fost turnat în cartierul chinezesc din Bangkok, Thailanda şi a avut un buget relativ mic: 4,8 milioane de dolari. Aceasta este a doua colaborare a regizorului danez Nicolas Winding Refn cu Ryan Gosling, după Drive, film în urma căruia au deveniți foarte apropiați.

Only God Forgives / Numai Dumnezeu iartă a fost prezentat de o parte a cronicarilor drept un posibil sequel al filmului anterior la care cei doi, Ryan Gosling şi regizorul Nicolas Winding Refn au colaborat, Drive.

Iată ce spune, înainte de toate, chiar regizorul: „Retrospectiv, eu pot vedea similitudinile dintre Chang și One Eye din Valhalla Rising, pe de o parte, și șoferul din Drive, pe de altă parte: toți își au rădăcinile în mitologia basmului și au dificultăți în a trăi în lumea reală. Tehnic, există o asemănare între comportamentul lor stoic, tăcerea lor și portretele fetișiste ale acestor personaje, chiar dacă se referă la epoci diferite și sunt jucate de actori diferiți.’’

Cuplul de succes din only God Forgives – Nicolas Winding Refn şi Ryan Gosling

Regizorul continuă: „Într-un fel, Only God Forgives este ca o antologie cu filmele pe care le-am făcut până acum. Cred că am condus cu viteză maximă spre o coliziune creativă cu scopul de a bulversa totul era în jurul meu și a vedea ce va veni după.’’

Nicolas Winding Refn spune că, inițial, ideea a fost de a face un film despre un om care vrea să lupte împotriva lui Dumnezeu: ,,…A fost vorba, desigur, de un obstacol foarte greu de depășit, dar scenariul a coincis cu o perioadă foarte existențială a vieții mele: așteptam al doilea copil al nostru și sarcina se dovedea a fi foarte dificilă. Deci, ideea de a avea un personaj care vrea să lupte cu Dumnezeu, fără să știe de ce, m-a sedus extrem de mult”.

Citiţi şi: Only God Forgives şi Heli: violenţă gratuită vs. violenţă necesară

Puţină lume ştie că Only God Forgives trebuia să fie prima colaborare dintre cei doi. Drive a apărut între timp, aşa că regizorul danez a decis să amâne Only God Forgives. „Totuși, eram atât de pătruns de acest film, încât a trebuit să-l fac. Așa că, în timp ce filmam Drive, pregăteam Only God Forgives”, povesteşte Refn.

Only God Forgives

Afişul filmului Only God Forgives 

De asemenea, un fapt mai puţin ştiut este că rolul lui Julian din Only God Forgives trebuia să fie interpretat de un alt actor. Acel actor (se pare că ar fi vorba de englezul Luke Evans care nu a mai putut participa din cauza filmărilor pentru The Hobbit: An Unexpected Journey din 2012 – n.red.) s-a retras cu puţin timp înainte de începerea filmărilor, aşa că regizorul danez şi-a putut continua colaborarea cu americanul Ryan Gosling cu care deja legase o bună relaţie la filmările pentru Drive.

În acest sens, Nicolas Winding Refn recunoaşte: „Astăzi, eu consider acest fapt (retragerea actorului respectiv – n.red.) ca pe o binecuvântare, pentru că ne-a permis, mie și lui Ryan, să ne continuăm colaborarea.

Ciudat, am scris scenariul înainte de a face Drive, și Julian a fost întotdeauna văzut ca o persoană foarte liniștită. Când, după Drive, am început să lucrez la scenariu împreună cu Ryan, acest tip de limbaj tăcut a venit firesc și a fost foarte util. Asta deoarece personajul Julian este extrem de chinuit – se repliază în sine și nu se îndreaptă niciodată spre alții. Privind înapoi nu îmi pot imagina un alt actor interpretând acest personaj. Dar, din nou, el și cu mine suntem aproape unul.”

În prima săptămână pe ecrane, filmul va rula la Hollywood Multiplex, Movieplex Cinema Plaza, Grand Cinema Digiplex (Băneasa), Cinema City Cotroceni (AFI), Cinema City Sunplaza, Elvire Popesco, Europa, Patria, în București, iar în țară, la Cluj (Victoria şi Cinema City), Constanţa (Cityplex), Braşov (Cityplex), Târgu Mureș (Arta 3D), Craiova (Modern) și Călărași (Orizont).

Foto credit: Only God Forgives

02
/11
/14

INTERVIU Adolf Hitler și Joseph Goebbels erau fani ai filmului de animație, ai lui Walt Disney și ai lui Mickey Mouse, afirmă, într-un interviu pentru Ziarul Metropolis, Ulrich Wegenast, director artistic şi programator al Festivalului de Film de Animaţie de la Stuttgart și invitat special al celei de-a patra ediții a Anim’est Chișinău.

31
/10
/14

Puține filme ar fi fost mai potrivite pentru a deschide noua ediție Anim’est Chișinău decât simpaticul „Minuscule - La Vallée des fourmis perdues” („Minuscule: Valea furnicilor pierdute”), o producție franceză din 2013 realizată de Thomas Szabo și Hélène Giraud.

30
/10
/14

Invitatul emisiunii Nocturne de vineri, 31 octombrie, este regizorul de film şi scenaristul Radu Mihăileanu. Discuţia dintre Marina Constantinescu şi Radu Mihăileanu este un regal de spiritualitate, filosofie şi umanitate, chiar la ore târzii, emisiunea fiind programată la TVR 1, TVR HD şi TVR+, de la ora 24.00.

30
/10
/14

Câteva din cele mai apreciate lungmetraje de animație recente, o retrospectivă a unui animator celebru, scurtmetraje și o conferință despre animație și propagandă sunt câteva din atracțiile celei de-a patra ediții a Festivalului Anim’est Chișinău, care are loc de joi până duminică la Cinema Odeon și Re:Animation Hub – Tipografia 5.

29
/10
/14

După ce a debutat ca lider în box office-ul american, Furia: Eroi anonimi conduce detaşat şi clasamentul încasărilor din România, unde a generat venituri de 557.000 RON, fiind vizionat în weekendul de lansare de aproximativ 30.000 de spectatori.

29
/10
/14

CRONICĂ DE FILM. „Maidan”, cel mai nou film de non-ficțiune al regizorului ucrainean Serghei Loznița, despre recentele revolte istorice de la Kiev, este o operă puternică, solicitantă, extrem de fin lucrată la nivelul imaginii și, mai ales, al sunetului.

27
/10
/14

Săli arhipline, întâlniri cu nume mari din lumea filmului și peste 8000 de bilete vândute deja la proiecțiile din festival – acesta este bilanțul primelor zile la Les Films de Cannes à Bucarest. Datorită cererii mari de bilete, au fost programate două proiecții suplimentare pentru filmele Leviathan și The Tribe

27
/10
/14

Câștigătorul Ursului de Argint pentru cel mai bun scenariu și al Premiului Juriului Ecumenic din cadrul Festivalului Internațional de la Berlin 2014, “Patimile Mariei / Stations of the Cross / Kreuzweg” în regia lui Dietrich Brüggemann are avanpremiera în cadrul Zilelor Filmului German, organizate de Goethe-Institut la București.

27
/10
/14

CRONICĂ DE FILM Inspirat de povestiri ale lui Cehov, „Winter Sleep” (Palme d`Or la Cannes) este, probabil, filmul lui Nuri Bilge Ceylan în care se vorbeşte cel mai mult. Este o uşoară schimbare de accent, pentru că precedentele sale şase opere privilegiau tăcerile, cadrele lungi şi contemplative, imaginile poetice, natura.

27
/10
/14

"Kowalski", de Andrei Creţulescu, a primit premiul pentru cel mai bun scurtmetraj la ediţia de anul acesta a Festivalului de Film de la Zagreb, care a avut loc în perioada 19 - 26 octombrie. Potrivit juriului regizorul român a câştigat premiul Căruciorul de Aur pentru "15 minute de plăcere pură a unui superb dialog, a unei interpretări şi regii mari. Şi pentru demonstrarea faptului că cinema-ul românesc este încă viu şi la înălţime".

24
/10
/14

CRONICĂ DE FILM Pentru un film care se vrea o comedie de succes, „Cuscrii”, de Radu Potcoavă, mizează prea puţin pe regie şi prea mult pe reflexele actorilor. Însă nici potenţialul comic al interpreţilor nu este fructificat la un nivel satisfăcător, din cauza scenariului rudimentar și a execuției lipsite de creativitate.