Only Lovers Left Alive va fi proiectat în premieră la București
https://www.ziarulmetropolis.ro/only-lovers-left-alive-va-fi-proiectat-in-premiera-la-bucuresti/

Jim Jarmusch şi filmele cu vampiri – două alăturări care păreau improbabile până la Only Lovers Left Alive, pelicula proiectată anul acesta în competiţia Festivalului de la Cannes. Pelicula va fi proiectată în premieră în România la Les Films de Cannes à Bucarest.

Un articol de Andrada Văsii|14 octombrie 2013

Jim Jarmusch și filmele cu vampiri – două alăturări care păreau improbabile până la Only Lovers Left Alive, pelicula proiectată anul acesta în competiția Festivalului de la Cannes. Producţia va fi proiectată în premieră în România, la Les Films de Cannes à Bucarest.

„Vampirii n-au fost niciodată mai cool, mai cultivați și, sincer vorbind, mai umani ca în comedia romantică a lui Jim Jarmusch”, scria de curând „Vanity Fair”.

Pentru revista „The Hollywood Reporter”, Only Lovers Left Alive este „cel mai bun film al lui Jim Jarmusch din ultimii ani, cel mai probabil de la Dead Man, din 1995”.

Tom Hiddleston și Tilda Swinton au rolurile a doi vampiri sofisticați a căror istorie de amor durează de cel puțin câteva secole.

Actualmente, el este un muzician underground profund deprimat din cauza drumului pe care a apucat-o omenirea, ea e o femeie puternică și enigmatică care locuiește în Tanger. Când se reîntâlnesc, idila lor e perturbată de sosirea surorii ei mai mici (Mia Wasikowska), o tânără pe cât de extravagantă, pe atât de incontrolabilă.

Les Films de Cannes à Bucarest aduce Only Lovers Left Alive

Jim Jarmusch este unul dintre cei mai celebrați autori de film contemporani. Original, idiosincratic, minimalist, cu un umor negru inconfundabil, Jarmusch a regizat filme de referință ca Stranger than Paradise (1984), Down by Law (1986), Mystery Train (1989), Night on Earth (1991), Dead Man (1995), Coffee and Cigarettes (2003) sau Broken Flowers (Marele Premiu la Cannes, 2005).

O melodramă captivantă, superb jucată, cu doi actori fermecători în rolurile principale – Tahar Rahim și Léa Seydoux – este şi Grand Central, regizată de Rebecca Zlotowski, care va întregi programul deschis de Only Lovers Left Alive.

Producția proiectată în secțiunea Un Certain Regard la Cannes și adusă în premieră la București a primit atenție specială din partea criticii internaționale, care a descris-o drept una dintre cele mai frumoase reveniri la Cannes, după debutul cu Belle épine (inclus în Semaine de la Critique 2011).

Ovaționat la premiera canneză, Grand Central – dramă socială și pasionant film de dragoste – s-a plasat printre favoriții secțiunii la premii. Acțiunea este plasată într-o centrală nucleară, unde un tânăr angajat se îndrăgostește de frumoasa soție a unui coleg.

Cinefilii români sunt invitați să-i întâlnească la această ediție a Les Films de Cannes à Bucarest pe doi dintre cei mai influenți critici de film ai momentului: Scott Foundas, de la „Variety”, și Nick James, redactorul-șef al prestigioasei revistei britanice „Sight & Sound”. Cei doi critici se vor întâlni cu studenții școlilor de film și vor introduce și modera discuțiile pe marginea câtorva filme din programul completat de Only Lovers Left Alive.

Scott Foundas este chief film critic al publicației americane „Variety”, poziție pe care a ocupat-o anterior la renumita revistă „Village Voice”.

Citiţi şi: Cele mai aşteptate filme ale anului 2013

Între 2010 și 2012, a ocupat funcția de director adjunct de programe pentru Film Society du Lincoln Center, fiind în același timp contributing editor al revistei „Film Comment” și membru al comitetului de selecție al New York Film Festival. Articolele sale au apărut și pe Indiewire.com sau în „The New York Times”. Este consultant special al Festivalului de la Cannes și membru al National Society of Film Critics din SUA.

 Only Lovers Left Alive Tilda Swinton

Tilda Swinton, în filmul Only Lovers Left Alive

Nick James este redactorul-șef al „Sight & Sound”, una dintre cele mai influente publicații din lume dedicate cinematografiei, editată de British Film Institute. De-a lungul timpului, Nick James a scris articole despre film, literatură și artă pentru „The Guardian”, „The Observer”, „The Independent”, „US Vogue”, „Time Out”, „The London Review of Books” și „The Literary Review”. În 2011, a primit o medalie specială din partea Telluride Film Festival, în numele „Sight & Sound”, pentru remarcabila contribuție a revistei în lumea filmului.

Info:

Cei interesați își pot cumpăra în avans bilete, separat pentru fiecare dintre cele trei cinematografe: pentru Cinema Studio, de la casieria cinematografului.

Foto credit: Les Films de Cannes à Bucarest, filmul Only Lovers Left Alive

04
/11
/21

Ce-mi place foarte mult la cinema-ul furios al lui Nadav Lapid este că nu ştii niciodată unde te va duce şi în ce fel te va învălui. Singurul lucru pe care poţi să îl anticipezi este că vei fi surprins. Nu-ţi rămâne decât să te laşi purtat de ideile sale neconvenţionale şi incomode.

01
/11
/21

CRONICĂ DE FILM În „A Hero” (2021), noul său lungmetraj, câştigător ex-aequo al Grand Prix la Cannes, regizorul iranian Asghar Farhadi îşi recâştigă inspiraţia creatoare care l-a consacrat printre marii autori de cinema contemporani.

31
/10
/21

Nu se poate spune că regizorul Gaspar Noé a avut vreodată o viziune luminoasă asupra vieţii. Dimpotrivă – cinema-ul său s-a inspirat întotdeauna din cele mai tulburătoare pulsiuni umane, pe care le-a transformat într-un combustibil extrem de inflamabil. Însă „Vortex”, prezentat anul acesta la Cannes în afara competiţiei, este probabil cel mai întunecat film al său, oricât de ciudat ar suna asta.

30
/10
/21

Întâmplarea a făcut să văd în aceeaşi zi de la „Les Films de Cannes a Bucarest” două titluri din Rusia, ambele incluse în secţiunea Un Certain Regard a ediţiei din acest an a evenimentului de pe Croazetă - „Unclenching the Fists”, de Kira Kovalenko, şi House Arest”, de Aleksei Gherman Jr.

29
/10
/21

CRONICĂ DE FILM În a doua parte a relatărilor despre Festivalul „Les Films de Cannes a Bucarest” vă propunem să descoperiţi filmul câştigător al Premiului Juriului pe Croazetă, fascinantul „Memoria” al thailandezului Apichatpong Weerasethakul.

27
/10
/21

CRONICĂ DE FILM Prima parte a unui „jurnal” despre ediţia din acest an a Festivalului „Les Films de Cannes à Bucarest” - câteva observaţii despre surprizătorul documentar „Cow”, al britanicei Andrea Arnold.

27
/10
/21

După o lungă perioadă de așteptare, FILM MENU, revista de cultură cinematografică editată de studenții Facultății de Film din cadrul Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică „Ion Luca Caragiale” București, sub umbrela UNATC PRESS, își lansează cel de-al 29-lea număr. Evenimentul va avea loc la București, în după-amiaza zilei de sâmbătă, 30 octombrie, la Cinemateca Eforie (strada Eforie 2) și include două proiecții conexe.

26
/10
/21

La Civil, filmul Teodorei Ana Mihai, care i-a adus anul acesta la Cannes Prix de l'Audace la secțiunea Un Certain Regard, se vede acum în cadrul Festivalului Les Films de Cannes à Bucarest, la București, Cluj și Iași, iar de vineri, 29 octombrie, intră în cinematografele din toată țara.

26
/10
/21

Întâmplări fatale, criminali în serie, experimente cu urmări grave, vampiri și alte creaturi ale nopții sunt elementele cheie ale săptămânii filmelor de Halloween la Warner TV. Postul de televiziune propune unele dintre cele mai populare filme horror și SF, de la „From Hell” și „Halloween: H20” la maraton „Final Destination”, care pot fi vizionate până pe 31 octombrie.

25
/10
/21

În urma anunțării noilor reguli de siguranță sanitară, cea de-a 12-a ediție a Les Films de Cannes à Bucarest continuă să aducă filmele și evenimentele anunțate, modificându-și programul pentru a respecta noile restricții ce intră în vigoare de astăzi.

25
/10
/21

New Draft, prima rezidență online de dezvoltare de scenarii de lungă durată din România, s-a desfășurat în perioada iulie - octombrie, 2021. Dedicată regizorilor și scenariștilor din toată țara, proaspeților absolvenți de facultăți de profil și autorilor din medii conexe (literatură, teatru, arte vizuale, etc.), cu proiecte în faza de început, prima ediție New Draft a dezvoltat 12 proiecte de lung-metraj, totul finalizând cu o sesiune de pitch online în fața unei audiențe formate din producători și regizori români.

24
/10
/21

Ultimele două programe ale actualei ediții a Cineclubului One World Romania, disponibile online, gratuit, până la 18 noiembrie, se concentrează pe activitatea de la Sahia a Mártei Mészáros și Slavomir Popovici, doi cineaști care și-au lăsat amprenta asupra producției studioului de film documentar în moduri foarte diferite.