„The Shape of Water”, Oscarul pentru „cel mai bun film”. Lista completă a câştigătorilor
https://www.ziarulmetropolis.ro/oscar-2018-the-shape-of-water-oscarul-pentru-cel-mai-bun-film-lista-completa-a-castigatorilor/

„The Shape of Water” a obţinut cele mai multe trofee la gala premiilor Oscar, pelicula lui Guillermo del Toro fiind recompensată la categoriile „cel mai bun film”, „cel mai bun regizor”, „cea mai bună scenografie” şi „cea mai bună coloană sonoră” (Alexandre Desplat).

Un articol de Petre Ivan|5 martie 2018

„Dunkirk”, regizat de Christopher Nolan, a primit trei trofee la această gală, iar „Three Billboards outside Ebbing, Missouri”, două, la fel şi „Blade Runner 2049”, de Denis Villeneuve, „Darkest Hour”, de Joe Wright, şi animaţia „Coco”.

Lista completă a câştigătorilor celei de-a 90-a ediţii a premiilor Oscar:

Cel mai bun film: „The Shape of Water”, de Guillermo del Toro

Cel mai bun regizor: Guillermo del Toro, pentru „The Shape of Water”

Cel mai bun actor în rol principal: Gary Oldman, pentru „Darkest Hour”

Cea mai bună actriţă în rol principal: Frances McDormand, pentru „Three Billboards outside Ebbing, Missouri”

Cel mai bun actor în rol secundar:  Sam Rockwell, pentru „Three Billboards outside Ebbing, Missouri”

Cea mai bună actriţă în rol secundar: Allison Jenney, pentru „I, Tonya”

Cel mai bun film într-o limbă străină alta decât engleza: „Una mujer fantástica”, de Sebastián Lelio

Cel mai bun lungmetraj de animaţie: „Coco”, de Lee Unkrich şi Darla K. Anderson

Cea mai bună scenografie: „The Shape of Water

Cel mai bun scenariu adaptat: „Call Me by Your Name”, de James Ivory

Cel mai bun scenariu original: „Get Out”, de Jordan Peele

Cea mai bună imagine: „Blade Runner 2049” (Roger Deakins)

Cel mai bun montaj: „Dunkirk

Cea mai bună coloană sonoră: Alexandre Desplat, pentru „The Shape of Water”

Cel mai bun cântec: „Remember Me” (Kristen Anderson – Lopez şi Robert Lopez, pentru „Coco”)

Cel mai bun montaj de sunet: „Dunkirk

Cel mai bun mixaj de sunet: „Dunkirk

Cele mai bune efecte vizuale: „Blade Runner 2049

Cel mai bun machiaj/ cea mai bună coafură: „Darkest Hour

Cele mai bune costume: „Phantom Thread” (Mark Bridges)

Cel mai bun scurtmetraj animat: „Dear Basketball”, de Glen Keane şi Kobe Bryant

Cel mai bun scurtmetraj live-action: „The Silent Child”, de Chris Overton and Rachel Shenton

Cel mai bun lungmetraj documentar: „Icarus”, de Bryan Fogel si Dan Cogan

Cel mai bun scurtmetraj documentar: „Heaven is a traffic jam on the 405”, de Frank Stiefel

Foto: Oscar 2018 – facebook

04
/11
/21

Ce-mi place foarte mult la cinema-ul furios al lui Nadav Lapid este că nu ştii niciodată unde te va duce şi în ce fel te va învălui. Singurul lucru pe care poţi să îl anticipezi este că vei fi surprins. Nu-ţi rămâne decât să te laşi purtat de ideile sale neconvenţionale şi incomode.

01
/11
/21

CRONICĂ DE FILM În „A Hero” (2021), noul său lungmetraj, câştigător ex-aequo al Grand Prix la Cannes, regizorul iranian Asghar Farhadi îşi recâştigă inspiraţia creatoare care l-a consacrat printre marii autori de cinema contemporani.

31
/10
/21

Nu se poate spune că regizorul Gaspar Noé a avut vreodată o viziune luminoasă asupra vieţii. Dimpotrivă – cinema-ul său s-a inspirat întotdeauna din cele mai tulburătoare pulsiuni umane, pe care le-a transformat într-un combustibil extrem de inflamabil. Însă „Vortex”, prezentat anul acesta la Cannes în afara competiţiei, este probabil cel mai întunecat film al său, oricât de ciudat ar suna asta.

30
/10
/21

Întâmplarea a făcut să văd în aceeaşi zi de la „Les Films de Cannes a Bucarest” două titluri din Rusia, ambele incluse în secţiunea Un Certain Regard a ediţiei din acest an a evenimentului de pe Croazetă - „Unclenching the Fists”, de Kira Kovalenko, şi House Arest”, de Aleksei Gherman Jr.

29
/10
/21

CRONICĂ DE FILM În a doua parte a relatărilor despre Festivalul „Les Films de Cannes a Bucarest” vă propunem să descoperiţi filmul câştigător al Premiului Juriului pe Croazetă, fascinantul „Memoria” al thailandezului Apichatpong Weerasethakul.

27
/10
/21

CRONICĂ DE FILM Prima parte a unui „jurnal” despre ediţia din acest an a Festivalului „Les Films de Cannes à Bucarest” - câteva observaţii despre surprizătorul documentar „Cow”, al britanicei Andrea Arnold.

27
/10
/21

După o lungă perioadă de așteptare, FILM MENU, revista de cultură cinematografică editată de studenții Facultății de Film din cadrul Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică „Ion Luca Caragiale” București, sub umbrela UNATC PRESS, își lansează cel de-al 29-lea număr. Evenimentul va avea loc la București, în după-amiaza zilei de sâmbătă, 30 octombrie, la Cinemateca Eforie (strada Eforie 2) și include două proiecții conexe.

26
/10
/21

La Civil, filmul Teodorei Ana Mihai, care i-a adus anul acesta la Cannes Prix de l'Audace la secțiunea Un Certain Regard, se vede acum în cadrul Festivalului Les Films de Cannes à Bucarest, la București, Cluj și Iași, iar de vineri, 29 octombrie, intră în cinematografele din toată țara.

26
/10
/21

Întâmplări fatale, criminali în serie, experimente cu urmări grave, vampiri și alte creaturi ale nopții sunt elementele cheie ale săptămânii filmelor de Halloween la Warner TV. Postul de televiziune propune unele dintre cele mai populare filme horror și SF, de la „From Hell” și „Halloween: H20” la maraton „Final Destination”, care pot fi vizionate până pe 31 octombrie.

25
/10
/21

În urma anunțării noilor reguli de siguranță sanitară, cea de-a 12-a ediție a Les Films de Cannes à Bucarest continuă să aducă filmele și evenimentele anunțate, modificându-și programul pentru a respecta noile restricții ce intră în vigoare de astăzi.

25
/10
/21

New Draft, prima rezidență online de dezvoltare de scenarii de lungă durată din România, s-a desfășurat în perioada iulie - octombrie, 2021. Dedicată regizorilor și scenariștilor din toată țara, proaspeților absolvenți de facultăți de profil și autorilor din medii conexe (literatură, teatru, arte vizuale, etc.), cu proiecte în faza de început, prima ediție New Draft a dezvoltat 12 proiecte de lung-metraj, totul finalizând cu o sesiune de pitch online în fața unei audiențe formate din producători și regizori români.

24
/10
/21

Ultimele două programe ale actualei ediții a Cineclubului One World Romania, disponibile online, gratuit, până la 18 noiembrie, se concentrează pe activitatea de la Sahia a Mártei Mészáros și Slavomir Popovici, doi cineaști care și-au lăsat amprenta asupra producției studioului de film documentar în moduri foarte diferite.