Panica – alertă de gradul trei
https://www.ziarulmetropolis.ro/panica-alerta-de-gradul-trei/

CRONICA DE TEATRU Inspiraţi, expiraţi… şi intraţi în „Panica.“ Pătrundeţi dincolo de uşile închise, în culisele psihicului masculin, în plină criză existenţială. Ce se întâmplă acolo? Trei bărbaţi complet diferiţi se întâlnesc pe un teritoriu comun, în momente de răscruce. Theodor-Cristian Popescu pune în scenă piesa cunoscutului dramaturg finlandez Mika Myllyaho, scrisă în 2005 şi […]

Un articol de Teodora Gheorghe|3 februarie 2014

CRONICA DE TEATRU Inspirați, expirați… și intrați ȋn „Panica.“ Pătrundeți dincolo de ușile ȋnchise, ȋn culisele psihicului masculin, ȋn plină criză existențială. Ce se ȋntȃmplă acolo? Trei bărbați complet diferiți se ȋntȃlnesc pe un teritoriu comun, ȋn momente de răscruce.

Theodor-Cristian Popescu pune ȋn scenă piesa cunoscutului dramaturg finlandez Mika Myllyaho, scrisă ȋn 2005 și tradusă ȋn mai multe limbi. Spectacolul a avut premiera joi, 30 ianuarie, la Teatrul Nottara din București.

Să fie viața protagoniștilor zugrăvită ȋn alb și negru, după cum sugerează decorul (Cosmin Florea) și veșmintele prizonierilor din temnița fricii? Uneori dramatici, alteori penibili, ei forează ȋn carnea problemelor apăsătoare care ȋi aruncă ȋn mocirla disperării. De pe marginea prăpastiei, cei trei prieteni ȋși contemplă alegerile greșite, ȋncercȃnd să se joace pe ei ȋnșiși ȋn speranța că se vor găsi cȃnd se trage cortina.

Leo (Alexandru Jitea) se autoinvită ȋn casa ipohondrului Max (Gabriel Răuță) , devastat de incertitudini amoroase și dorind cu ardoare ajutorul celui din urmă. Curȃnd, ajunge acasă și Joni (Vlad Zamfirescu), fratele lui Max, un prezentator tv egocentric și afemeiat.

Lipsa de empatie de la ȋnceput se transformă treptat ȋn grijă și ȋnțelegere, condimentate cu angoase care se cer exorcizate. Paradoxal, suferința este cel mai bun antidot. Fiecare este, pe rȃnd, mentor și pacient. Max colecționează boli și consideră că la baza tuturor relelor se află mamele. Totuși, Leo ȋi ȋncredințează relația sa ca pe o rană care trebuie oblojită. Max ȋși ia rolul ȋn serios.

Panica

Scenă din spectacolul „Panica“, de la Teatrul Nottara

Imaginați-vă un psiholog irascibil pe care l-ai pierdut dacă nu-ți plac filmele lui Almodóvar. Leo devine dintr-un panicard patetic un bun sfătuitor, pe măsură ce dezbaterile ȋncinse ȋl determină să-și dreseze demonii interiori. Alexandru Jitea glisează acrobatic de-a lungul tragicomediei, conturȃnd, cu mult haz, un personaj neașteptat de complex.

Umorul lui este complet, de la clovnerii gestuale la poante și ironii ce marchează momentele-cheie ale poveștii. Vlad Zamfirescu ȋntruchipează, cu eleganța detașată a vȃnzătorului de vise, „anti-eroul” emoțional, materialistul gata să cedeze nervos cȃnd trebuie să smulgă secretul fericirii de pe buzele unui buddhist invitat ȋn emisiunea sa.

Pentru că arta este adesea cea mai bună formă de terapie, vă invit la o porție delicioasă de autocunoaștere și amuzament, pregătită și servită la cald de un trio de excepție.

Programul include exerciții de respirație, aranjamente feng-shui, psihodrame și fragmente video realizate prin amabilitatea TVR2. Spectacolul a fost montat ȋntr-un timp record.

„Am avut șansa ca pȃnă acum să nu intru ȋn panică. Ȋn sensul de atacuri. Am intrat ȋn spectacolul Panică. Și l-am cunoscut pe Cristi Popescu. M-am panicat. Trebuia să scoatem premiera ȋn doar patru săptămȃni!!! Nu vă panicați. Am reușit”, mărturisește Vlad Zamfirescu.

Foto din spectacolul Panica – Teatrul Nottara



01
/10
/17

ROMÂNI CELEBRI ÎN STRĂINĂTATE Istoria noastră e destul de plină de lucruri întunecate. Printre ele, sistemul concentraționar – unul dintre cele mai cumplite din lagărul socialist. Fără a căuta explicații de ce a fost așa, numeroasele mărturii publicate după revoluție dau măsura acestei cumplite experiențe îndurate de zeci de mii de români. Ele nu pot fi clasificate, nici stabili o ordine a valorii, a interesului lor. Fiecare trăire îngrozitoare de acest fel rămâne unică.

29
/09
/17

CRONICĂ DE FILM Noul documentar al lui Alexandru Solomon, „Ouăle lui Tarzan”, filmat în Abhazia, în special la un institut de experimente pe maimuţe iniţiat de sovietici în anii `20, este foarte probabil şi cel mai ambiţios film al său.

29
/09
/17

Reputatul regizor maghiar Bela Tarr, cunoscut pentru filme precum The Turin Horse si Satantango, si cineastul francez Laurent Cantet, castigatorul premiului Palme d'Or in 2008 cu drama Entre les murs, sunt doi dintre invitatii de onoare ai editiei a 8-a a Les Films de Cannes a Bucarest.

29
/09
/17

Teatrul Naţional Radiofonic continuă proiectul, de înaltă ţinută artistică, inaugurat recent cu un real succes: „Ne auzim la... Metropolis”. Luni, 2 octombrie 2017, la ora 11.00, la Teatrul Metropolis din Bucureşti (strada Mihai Eminescu nr. 89) va avea loc o întâlnire de suflet, în care va fi evocată personalitatea excepţională a regizorului Ion Vova, la 100 de ani de la naştere.

28
/09
/17

Pentru turistul care pune pentru prima dată piciorul în Asia, Thailanda e o altă planetă. Cu amestecul lui fascinant de zgârie-nori și mizerie, cu aglomerația lui teribilă, cu tuk-tuk-urile care se strecoară peste tot și trenurile suspendate, cu mâncarea preparată în plină stradă, cu aromele lui tari, cu ghirlandele de flori, cu templele ca-n povești, Bangkokul nu seamănă cu nimic.

28
/09
/17

Sub patronajul Ambasadei Regatului Belgiei la București, sâmbătă 30 septembrie va avea loc la ora 19:00, la Biserica Sf Tereza din București (Șos. Olteniței 3-5), al doilea din cele cinci concerte de muzică sacră și poezie belgiană din cadrul Festivalului de Muzică Sacră Belgiană, organizat de Asociația Culturală de Prietenie România-Belgia. La concertul de sâmbăta aceasta, în prezența Ambasadorului Regatului Belgiei la București, publicul va putea audia lucrări semnate de Jacques-Nicolas Lemmens și Cesar Franck (compozitori celebri în secolul IX) și doi compozitori contemporani (Jan Van Landeghem și Raoul de Smet, care au scris două lucrări special pentru această serie de concerte).

28
/09
/17

Icoană absolută, Brigitte Bardot continuă să dezlănţuie pasiuni. Cu părul ei despletit, picioarele goale, hainele minimaliste, mimica bosumflată, atitudinile ei neglijente, latura sălbatică, sinceritatea, natura ei rebelă şi sexualitatea neînfrânată, Bardot a schimbat radical imaginea femeii. BB împlinește, astăzi, 83 de ani!

28
/09
/17

Muzeul Județean de Istorie Brașov strânge obiecte cu valoare muzeală din fostele cartiere muncitorești și invită elevi să realizeze fotografii și să descopere amintirile generației bunicilor lor.

28
/09
/17

„Ouăle lui Tarzan”, de Alexandru Solomon, a fost selectat în competiţia Russian Open Documentary Film Festival „Artdocfest” 2017, care va avea loc la Moscova în perioada 6 - 12 decembrie. Producţia românească va concura cu şase documentare în festivalul din Rusia, care a fost fondat în 2007.

28
/09
/17

Leonardo DiCaprio și Martin Scorsese vor colabora din nou într-un film biografic despre viața fostului președinte al SUA Theodore Roosevel. DiCaprio îl va interpreta pe Roosevelt, a cărui președinție (1901-1909) a fost un element cheie în conservarea spațiilor naturale și faunei sălbatice prin promovarea de parcuri naționale.

27
/09
/17

INTERVIU Oana Răsuceanu și Asociația Culturală Control N invită liceenii să-și danseze poveștile, între 9 și 15 octombrie, în cadrul atelierului de dans contemporan pentru adolescenți Dance Yourself. Iată despre ce e vorba!

27
/09
/17

„Bacalaureat”, filmul pentru care Cristian Mungiu a câștigat premiul de regie la Cannes, „Ana, mon amour”, de Călin Peter Netzer, laureat cu un Urs de Argint la Berlin, „Fixeur”, de Adrian Sitaru, propunerea României la Oscar, dar și „6,9 pe scara Richter”, noua comedie muzicală a lui Nae Caranfil, vor putea fi văzute la cea de-a treia ediție a Zilelor Filmului Românesc (ZFR) la Chișinău.

27
/09
/17

După HABEMUS BEBE, Asociația Art No More revine în toamna aceasta cu un nou spectacol de teatru. Este vorba despre IDENTIC NATURAL, proiect teatral care exploatează una dintre cele mai discutate teme contemporane: ce mâncăm. Un spectacol despre lipsa de informare în domeniul alimentației, despre dificultatea de a alege dintre sute de produse de același tip și dificultatea de a discerne între miile de păreri contradictorii.