Paris, mon amour, la Teatrul Metropolis – 50 de reprezentaţii în 4 ani
https://www.ziarulmetropolis.ro/paris-mon-amour-la-teatrul-metropolis-50-de-reprezentatii-in-4-ani/

Spectacolul „Paris, mon amour”, în regia lui Răzvan Ioan Dincă, va avea încă două reprezentaţii, pe 2 şi 3 aprilie, de la ora 19.00, pe scena Teatrului Metropolis din Capitală, cu ocazia împlinirii a patru ani de la premiera acestuia din aprilie 2010.

Un articol de Petre Ivan|29 martie 2014

 

La patru ani de la premiera acestuia, din aprilie 2010, spectacolul-colaj continuă să fie jucat pe numeroase scene din Bucureşti şi din ţară, bucurându-se de succes atât datorită repertoriului aparte, cât şi graţie capacităţii sale de a fi adaptat cu uşurinţă pentru diferite contexte şi condiţii de reprezentare: teatre, restaurante, cafenele şi scene în aer liber.

Iniţial, spaţiul de joc a fost conceput ca un café-concert sau café-chantant care îi găzduia pe interpreţi şi pe spectatori deopotrivă. În foaierul Teatrului Naţional de Operetă, spectatorii erau invitaţi să se aşeze la măsuţe, unde puteau servi şampanie şi tartine, pentru a savura într-un mod cât mai plăcut atmosfera boemului Paris.

Paris, mon amour

Publicul devenea, astfel, parte a unei experienţe senzoriale inedite, oferindu-i-se privilegiul de a interacţiona, în atmosfera elegantă şi seducătoare, cu personajele Parisului de altădată.

Chiar dacă spaţiul iniţial punea în valoare concepţia regizorală, spectacolul „Paris, mon amour” şi-a demonstrat forţa de expresivitate şi dincolo de foaierul în care încântase publicul de-a lungul atâtor reprezentaţii, iar diversitatea tipurilor de spaţii de joc care l-au găzduit, din 2010 până în prezent, o confirmă din plin, dovadă fiind şi succesul înregistrat pe scena Teatrului Metropolis unde spectatorii pot urmări reprezentaţia dispuşi clasic, în sală.

Paris, mon amour

În cele trei stagiuni în care a fost jucat în sediul Teatrului (2009 – 2010, 2010 – 2011, 2011 – 2012), spectacolul a avut peste 50 de reprezentaţii

Ulterior, spectacolul – colaj a fost inclus cu succes în iniţiativa începută în stagiunea 2013-2013, atunci când Teatrul de Operetă şi Musical „Ion Dacian” a pornit într-un amplu turneu naţional, spectacolul fiind prezentat, de atunci, în peste zece oraşe ale ţării şi aplaudat de mii de spectatori.

Biletele pentru reprezentaţiile de la Teatrul Metropolis s-au pus deja în vânzare online, pe bilete.opereta.ro, dar şi la casa de bilete a Teatrului Metropolis şi a Operei Naţionale Bucureşti.

Foto cu Paris, mon amour – Teatrul Metropolis

29
/05
/17

Ediția din acest an a Salonului Internațional de Carte Bookfest, redată în 25 de fotografii care surprind atmosfera din ultimele zile, de la Romexpo: iubitori de carte de toate vârstele, titluri noi, focus pe Suedia, oameni de litere, lansări și alte întâmplări. Foto: Laura Dobre

28
/05
/17

FEST-FDR2017 s-a încheiat. Timp de douăsprezece zile, între 14 și 25 mai, Teatrul Național din Timișoara a fost liantul care a adus împreună artiști și spectatori, povești și întâmplări, zile și nopți de teatru, de dans, de muzică.

27
/05
/17

În ultima sa corespondență de la Cannes, Mihai Cristea a scris despre cel mai nou film al regizoarei Claire Denis, ”Un beau soleil intérieur”, cu Juliette Binoche în rolul principal, și despre documentarul ”Napalm”, de Claude Lanzmann, care a filmat în Coreea de Nord. Și a surprins-o printr-o fotografie pe Elle Fanning.

27
/05
/17

Wolfgang Muthspiel, Håkon Kornstad (foto), Nguyên Lê, Vasil Hadžimanov Band și Bobo Stenson se alătură lineup-ului final Gărâna Jazz Festival 21. Sunt așteptate 12 trupe internaționale în cele patru zile de jazz, din iulie, la poalele Munților Semenic.

26
/05
/17

„Ca să scrii bine, trebuie să suferi!”, era crezul său, iar pana care-i țâșnea din suflet își trage seva din lumea penală a ocnelor siberiene, unde a fost încarcerat cu lanțuri la picioare. Ridicat la rangul de mari gânditori, titanul literaturii ruse a crezut până în ultima clipă a vieții sale că lumea se va salva prin frumusețe.

26
/05
/17

“Un înger se îndreaptă către un spital bucureştean, prin ploaia cenuşie de iarnă. Vrea să vadă cu ochii săi supraceleşti dacă nu s-a împuţinat lumina în ochii şi în sufletele chirurgilor. Omul de la volan zări îngerul, îi ghici şi aripile pe sub pardesiul subţire şi se gândi că un asemenea trofeu nu avea nimeni.”. Scriitorul Șerban Tomşa a lansat de curând „SUPRAVEGHETORUL şi alte povestiri”, volum din care vă vom prezenta câteva povestiri, pe parcursul acestei luni.

26
/05
/17

Cum vii dinspre Hala Traian către Piața Unirii, pe Calea Călărașilor – la numărul 55 – este La Scena. Un local prietenos, cu o curte primitoare și o sală de teatru la etaj, situat chiar la stradă. La doi pași de Centrul Vechi al Bucureștiului, această sală a Teatrului Arca, înființat prin Fundația Culturală ParteR, este unul dintre primele spații neconvenționale în care, la începutul anilor 2000, tinerii artiști creau spectacole și jucau teatru, atrăgând în proiectele lor îndrăznețe actori consacrați precum Valeria Seciu, Victor Rebengiuc ori Șerban Ionescu. Făcând un salt rapid în timp – ca într-o poveste SF – acesta este și locul care găzduiește duminică, pe 28 mai, a doua reprezentație a Cenușăresei. Primul musical produs de Compania Pelerin, în regia lui Bogdan Tudor Pelerin și pe muzica lui Zeno Apostolache Kiss, este o premieră și pentru La Scena, fiind primul spectacol pentru copii care se joacă aici. 

26
/05
/17

Într-o zi de 26 mai se stingeau din viaţă doi mari actori români: Ștefan Bănică, în 1995, şi Jean Constantin, cincisprezece ani mai târziu. Despre Bănică se ştie că era nu doar un actor uriaş, ci şi un foarte apreciat cântăreţ/lăutar, printre cele mai celebre piese muzicale ale acestuia numărându-se: „Îmi acordați un dans”, „Cum am ajuns să te iubesc”, „Gioconda se mărită”, „Hei, coșar, coșar” și „Astă seară mă fac praf”.