Pelicam și Greenpeace România lansează „Sunetele Pădurilor: Pădurea nu e un film mut” la Tulcea
https://www.ziarulmetropolis.ro/pelicam-si-greenpeace-romania-lanseaza-sunetele-padurilor-padurea-nu-e-un-film-mut-la-tulcea/

Festivalul Internaţional de Film despre Mediu şi Oameni Pelicam a ajuns la cea de-a şaptea ediţie şi va avea loc anul acesta între 21 şi 24 iunie la Tulcea.

Un articol de Liliana Matei|4 mai 2018

Cel mai important festival de gen din România revine cu o selecție proaspătă de documentare de mediu apreciate la festivaluri internaționale, dar și cu dezbateri, workshop-uri, concerte în cele cinci spații de desfășurare Pelicam.

Una dintre noutățile acestui an este colaborarea Pelicam – Greenpeace România, care lansează împreună în cadrul celei de-a șaptea ediții a festivalului o nouă melodie folosind sunetele pădurilor, parte din campania Pădurea nu e un film mut, care va putea fi urmărită pe http://www.pelicam.ro/sunetele-padurilor și pe www.uncut.ro.

Uncut.ro este o platformă a Greenpeace România, realizată în parteneriat cu Kinecto Isobar București, care pune la dispoziția publicului un mix ambiental de sunete reale înregistrate în pădurile virgine din România, reunite în albumul intitulat Uncut. Această platformă face parte din campania de păduri a Greenpeace România, al cărei scop este acela de a promova un viitor în care să avem păduri mai multe și mai bune decât cele de astăzi.

„Conform singurei estimări oficiale realizate în 2005, în România aveam minim 220.000 de hectare de păduri virgine. Pentru că de atunci autoritățile nu au făcut nimic pentru salvarea acestui patrimoniu, Greenpeace România a coordonat în 2017 un studiu la nivel național care a arătat că încă există 300.000 de hectare de potențiale păduri virgine. Pentru a le proteja este necesar ca fiecare pădure în parte să fie inventariată și înscrisă într-un registru numit Catalogul național al pădurilor virgine şi cvasivirgine din România. Până atunci, cele mai valoroase ecosisteme ale României, casă a peste 13 000 de specii de plante și animale, sunt vulnerabile în fața indiferenței și lăcomiei. Uncut.ro este, așadar, un instrument prin care vrem să amintim atât cetățenilor, cât și autorităților, că este important să protejăm acest valoros patrimoniu național relevant la nivel european și mondial”, spune Ciprian Gălușcă, coordonatorul campaniei de păduri şi biodiversitate de la Greenpeace România.

Încurajăm muzicienii și artiștii să folosească mixul ambiental de sunete de pe uncut.ro pentru a duce mai departe mesajul campaniei. Coma și The Pixels, două dintre cele mai cunoscute trupe de pe scena alternativă românească, au realizat deja două piese folosind sunetele uncut.ro, urmând ca o nouă colaborare să fie anunțată în curând.

Ne bucurăm să organizăm pentru al șaptelea an Pelicam la Tulcea și că anul ăsta o să ne simțim ca în mijlocul pădurii. Vom asculta împreună Sunetele Pădurilor pe care le lansăm în spațiu cu prietenii de la Greenpeace România și după ce ne încântăm urechile, ne punem la treabă ochii și mintea pentru o selecție fresh de documentare despre mediu și oameni. Ne emoționăm, ne enervăm și ne bucurăm împreună în fața ecranului și ducem mai departe mesajul că oamenii trebuie să trăiască în armonie cu mediul”, spune, la rândul său, Benjamin Ribout, directorul festivalului Pelicam.

Pelicam are loc și în acest an în cele mai importante spații culturale din Tulcea: Centrul Cultural Jean Bart, Muzeul de Artă, Casa Avramide, Piața Civică și campingul Pelicam pe malul lacului Ciuperca. Ne așteptăm ca și în acest an publicul tulcean să ni se alăture la proiecții, dezbateri, workshop-uri, concerte și alte evenimente surpriză.

Festivalul are loc între 21 și 24 iunie, dar pentru publicul din Tulcea Pelicam se întinde pe parcursul a două săptămâni, 11-24 iunie, și vine cât mai aproape de oameni. În parteneriat cu Cinemobilul, Pelicam pregătește o serie de proiecții în școlile din Tulcea, dar și în cartierele tulcene, unde oamenii pot viziona un documentar revigorant la ceas de seară, sub clar de lună, chiar lângă casa lor.

Unul dintre filmele pregătite pentru proiecțiile în cartiere este chiar România neîmblânzită, cel mai important documentar românesc de mediu din ultimii ani, lansat chiar în 2018, care prezintă frumusețea și sălbăticia biodiversității din țara noastră, dar și pericolele care o pândesc.

 

 

04
/11
/21

Ce-mi place foarte mult la cinema-ul furios al lui Nadav Lapid este că nu ştii niciodată unde te va duce şi în ce fel te va învălui. Singurul lucru pe care poţi să îl anticipezi este că vei fi surprins. Nu-ţi rămâne decât să te laşi purtat de ideile sale neconvenţionale şi incomode.

01
/11
/21

CRONICĂ DE FILM În „A Hero” (2021), noul său lungmetraj, câştigător ex-aequo al Grand Prix la Cannes, regizorul iranian Asghar Farhadi îşi recâştigă inspiraţia creatoare care l-a consacrat printre marii autori de cinema contemporani.

31
/10
/21

Nu se poate spune că regizorul Gaspar Noé a avut vreodată o viziune luminoasă asupra vieţii. Dimpotrivă – cinema-ul său s-a inspirat întotdeauna din cele mai tulburătoare pulsiuni umane, pe care le-a transformat într-un combustibil extrem de inflamabil. Însă „Vortex”, prezentat anul acesta la Cannes în afara competiţiei, este probabil cel mai întunecat film al său, oricât de ciudat ar suna asta.

30
/10
/21

Întâmplarea a făcut să văd în aceeaşi zi de la „Les Films de Cannes a Bucarest” două titluri din Rusia, ambele incluse în secţiunea Un Certain Regard a ediţiei din acest an a evenimentului de pe Croazetă - „Unclenching the Fists”, de Kira Kovalenko, şi House Arest”, de Aleksei Gherman Jr.

29
/10
/21

CRONICĂ DE FILM În a doua parte a relatărilor despre Festivalul „Les Films de Cannes a Bucarest” vă propunem să descoperiţi filmul câştigător al Premiului Juriului pe Croazetă, fascinantul „Memoria” al thailandezului Apichatpong Weerasethakul.

27
/10
/21

CRONICĂ DE FILM Prima parte a unui „jurnal” despre ediţia din acest an a Festivalului „Les Films de Cannes à Bucarest” - câteva observaţii despre surprizătorul documentar „Cow”, al britanicei Andrea Arnold.

27
/10
/21

După o lungă perioadă de așteptare, FILM MENU, revista de cultură cinematografică editată de studenții Facultății de Film din cadrul Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică „Ion Luca Caragiale” București, sub umbrela UNATC PRESS, își lansează cel de-al 29-lea număr. Evenimentul va avea loc la București, în după-amiaza zilei de sâmbătă, 30 octombrie, la Cinemateca Eforie (strada Eforie 2) și include două proiecții conexe.

26
/10
/21

La Civil, filmul Teodorei Ana Mihai, care i-a adus anul acesta la Cannes Prix de l'Audace la secțiunea Un Certain Regard, se vede acum în cadrul Festivalului Les Films de Cannes à Bucarest, la București, Cluj și Iași, iar de vineri, 29 octombrie, intră în cinematografele din toată țara.

26
/10
/21

Întâmplări fatale, criminali în serie, experimente cu urmări grave, vampiri și alte creaturi ale nopții sunt elementele cheie ale săptămânii filmelor de Halloween la Warner TV. Postul de televiziune propune unele dintre cele mai populare filme horror și SF, de la „From Hell” și „Halloween: H20” la maraton „Final Destination”, care pot fi vizionate până pe 31 octombrie.

25
/10
/21

În urma anunțării noilor reguli de siguranță sanitară, cea de-a 12-a ediție a Les Films de Cannes à Bucarest continuă să aducă filmele și evenimentele anunțate, modificându-și programul pentru a respecta noile restricții ce intră în vigoare de astăzi.

25
/10
/21

New Draft, prima rezidență online de dezvoltare de scenarii de lungă durată din România, s-a desfășurat în perioada iulie - octombrie, 2021. Dedicată regizorilor și scenariștilor din toată țara, proaspeților absolvenți de facultăți de profil și autorilor din medii conexe (literatură, teatru, arte vizuale, etc.), cu proiecte în faza de început, prima ediție New Draft a dezvoltat 12 proiecte de lung-metraj, totul finalizând cu o sesiune de pitch online în fața unei audiențe formate din producători și regizori români.

24
/10
/21

Ultimele două programe ale actualei ediții a Cineclubului One World Romania, disponibile online, gratuit, până la 18 noiembrie, se concentrează pe activitatea de la Sahia a Mártei Mészáros și Slavomir Popovici, doi cineaști care și-au lăsat amprenta asupra producției studioului de film documentar în moduri foarte diferite.