People vs. Fritz Bauer, în deschiderea Cinepolitica 2016
https://www.ziarulmetropolis.ro/people-vs-fritz-bauer-un-film-despre-condamnarea-celui-de-al-treilea-reich-in-deschiderea-cinepolitica-2016/

Statul contra Fritz Bauer/ People vs. Fritz Bauer (r. Lars Kraume), un thriller istoric de impact, care dramatizează obstacolele pe care le traversează un procuror în procesul de condamnare al unuia dintre marii responsabili ai Holocaustului, va deschide cea de-a cincea ediţie a Festivalului Internaţional de Film Cinepolitica (13 – 17 aprilie, Cinema Elvira Popescu).

Un articol de Liliana Matei|4 aprilie 2016

Fritz Bauer este, fară îndoială, unul din eroii uitați ai secolului XX.

Într-o perioadă în care efectele atrocităților Războiului Mondial se simțeau în toate aspectele existenței, un avocat german de origine evreiască pornește o vânătoare pe cont propriu pentru a face drepatate milioanelor de victime ale Holocaustului.

Obiectivul său principal, acela de a-l aduce în fața justiției pe unul dintre arhitecții “soluției finale”, sinistrul Adolf Eichmann, este blocat de un sistem încă infestat de foști naziști. Aceștia, deghizați în reformatori ai statului, îl hărțuiesc pe Bauer, prevalându-se de propriile sale secrete.

O dramă puternică și serioasă, un joc actoricesc impecabil și o linie narativă încărcată de nume, titluri și personaje de mare rezonanță: CIA, Mossad, Serviciul Federal de Informații German, Konrad Adenauer sau Mercedes-Benz. Pentru idealurile sale, Fritz Bauer trăiește într-o imensă presiune, iar viața îi este amenințată în permanență.

Premiul Criticilor Germani de Film și Premiul Publicului la Festivalul de la Locarno arată interesul încă viu și proaspăt pentru un subiect istoric de magnitudine planetară.

Cinepolitica va aduce, în premieră, filme noi, pe teme politice, și va puncta, în cadrul unei dezbateri, unul dintre subiectele fierbinți ale momentului: terorismul. Un astfel de film este Made in France: În interiorul celulei, care prezintă povestea unui franco-algerian ce se infiltrează într-o celulă teroristă jihadistă pentru a strânge informaţii esenţiale direct de la sursă.

Cel mai nou film al lui Amos Gitai – Yitzhak Rabin, ultima zi – câștigător a două premii la Veneția 2015, face, de asemenea parte din competiţia Cinepolitica.

Războaiele Iugoslave, un subiect revenit în actualitate, cu ocazia condamnării recente a lui Radovan Karadzic la 40 de ani de închisoare pentru genocidul de la Srebrenica, este punctat în cadrul festivalului prin intermediul filmului regizat de Bakur Bakuradze, Fratele Dejan/ Brat Deyan.

28
/11
/19

CRONICĂ DE FILM După „Cealaltă Irina” (2009) și „Q.E.D.” (2013), regizorul Andrei Gruzsniczki revine cu un nou lungmetraj, „Zavera” (2019), o dramă minimalistă - dar și manieristă - despre un inginer constructor (Dorian Boguță) a cărui viață e dată peste cap de moartea celui mai bun prieten (Șerban Pavlu).

28
/11
/19

Organizat de American Independent Film Festival și Cinema „Elvire Popesco”, pe 30 noiembrie, Maratonul „Blade Runner” este o invitație în lumea a două filme cult.

27
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Martin Scorsese revine cu voluptate la ce i-a fost cel mai drag: filmul cu gangsteri. Produs și lansat de Netflix, adică în afara limitărilor la durată impuse de o distribuție în cinematografe, „The Irishman” i-a permis veteranului regizor să se lăfăie într-o cronică a mafiei de aproape trei ore și jumătate.

23
/11
/19

10 filme internaționale proiectate în premieră la București, un juriu de excepție, 12 masterclass-uri și 2 workshop-uri cu specialiști în cinematografie și actorie, și voie bună fără limite!

21
/11
/19

CRONICĂ DE FILM După două filme ilustrative, fără forță, eșuate, „Poarta Albă” (2014) și „Fals tratat de mântuire a sufletului” (2018), nu aveam mari așteptări de la noul lungmetraj al regizorului Nicolae Mărgineanu, „Cardinalul” (2019), tot despre victimele comunismului. Filmul are însă câteva calități, fără a fi memorabil.

19
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Primele două episoade din sezonul al treilea al miniseriei „Umbre”, produs de HBO și scris și regizat de Bogdan Mirică, arată mai bine decât primele două sezoane. Asta nu înseamnă că lipsesc de tot replicile teribiliste sau că narațiunea nu e tot simplistă. Doar că personajele sunt mai închegate.