Perioada înscrierilor pentru Festivalul de Film Experimental Bucureşti, prelungită până pe 25 iulie
https://www.ziarulmetropolis.ro/perioada-inscrierilor-pentru-festivalul-de-film-experimental-bucuresti-prelungita-pana-pe-25-iulie/

Perioada înscrierilor pentru Festivalul Internaţional de Film Bucureşti (BIEFF) a fost prelungită până pe 25 iulie.

Un articol de Andrada Văsii|9 iulie 2013

Perioada înscrierilor pentru Festivalul Internaţional de Film Bucureşti (BIEFF) a fost prelungită până pe 25 iulie.

Creat sub patronajul Universităţii Naţionale de Artă Teatrală şi Cinematografică Bucureşti şi al Universităţii Naţionale de Arte, cu sprijinul Centrului Naţional al Cinematografiei, Festivalul Internaţional de Film Experimental Bucureşti (BIEFF) este un eveniment noncomercial cu orientare educaţională, dedicat experimentului în cinema şi arta vizuală.

BIEFF susţine creaţiile inovatoare, atât la nivel conceptual şi tematic, cât şi formal, stilistic, şi artiştii cu viziuni profund personale asupra realităţii contemporane şi care, în acelaşi timp, explorează cu îndrăzneală limitele limbajului cinematografic.

La granița dintre cinema și artele vizuale

BIEFF este, de asemenea, primul eveniment din România care promovează zona de graniţă dintre cinema şi artele vizuale, oferind expunere unor artişti vizuali proeminenţi prin poziţia lor inovatoare, ale căror lucrări sunt îndeobşte prezentate în muzee şi galerii de artă şi doar rareori în săli de cinema, notează Mediafax.

BIEFF este onorat să aibă ca parteneri câteva dintre cele mai importante festivaluri de film şi instituţii din sfera cinema-ului de avangardă şi a artelor vizuale – Quinzaine des Realisateurs – Cannes Film Festival, Centrul Pompidou, Festivalul Internaţional de Film Documentar Amsterdam (IDFA), Festivalul Internaţional de Scurtmetraj Oberhausen, Le Fresnoy – Studio National des Arts Contemporains, Netherlands Media Art Institute şi EYE Film Institute Netherlands -, fiecare aducând la Bucureşti o selecţie de filme inovatoare multipremiate din programele lor din ultimii ani.

Două secțiuni

În funcţie de decizia comitetului de selecţie, filmele româneşti selectate vor fi incluse fie în competiţia internaţională, fie în Panorama Românească. Selecţia în cadrul BIEFF oferă în mod particular posibilitatea ca filmul să fie vizionat de curatori şi selecţioneri de top din zona cinema-ului de avangardă internaţional.

Printre invitaţii ediţiilor precedente BIEFF se numără Sergio Fant (selecţioner de scurtmetraj al Festivalului de Film de la Veneţia), Christophe Leparc (Managing Director al Quinzaine des Realisateurs, Festivalul de Film de la Cannes), Jonathan Pouthier (Cinema Programmer al Centre POMPIDOU), Hilke Doering (directoarea competiţiei internaţionale a Festivalului de Film de la Oberhausen), Peter van Hoof (şeful comitetului de selecţie pentru scurtmetraj al Festivalului Internaţional de Film de la Rotterdam), Miguel Valverde (codirector al Festivalului Internaţional de Film Independent de la Lisabona).

Info:

Filmul trebuie să fie produs în ultimii trei ani şi să nu depăşească 40 de minute, trebuie să fie trimis sub formă de link parolat online (ex: vimeo) sau încărcat pe ftp-ul BIEFF în format mov/mpeg sau imagine dvd (toast/iso), în vederea preselecţiei.

Următoarele materiale trebuie trimise la adresa de e-mail a festivalului programming@bieff.ro: fişa filmului (date de contact, sinopsis, echipa filmului, distribuţie, detalii tehnice, intenţie regizorală, cronici, menţionarea participării la alte festivaluri şi premiile obţinute, dacă este cazul), film stills şi bio-filmografia regizorului.

Foto credit: BIEFF

07
/02
/20

Victor Morozov studiază în prezent teoria de cinema în Franţa şi Irlanda. Recent, alături de colegi din SUA, Franţa, Chile, Nigeria şi Madagascar, a participat la programul dedicat tinerilor critici al Festivalului de Film de la Rotterdam, de unde ne-a trimis o primă relatare, despre trei lungmetraje asiatice.

06
/02
/20

Dacă credeai că mai știi câte ceva despre cinematografia mondială a momentului, o participare la Festivalul de la Rotterdam îți dă peste cap cam toate cunoștințele – un program cu sute de filme neconvenționale, majoritatea realizate de regizori la început de drum, iar o bună parte dintre ele, forme hibrid de limbaj cinematografic.

02
/02
/20

CRONICĂ DE FILM Regizat de Marius Th. Barna și cu un comentariu scris de Bogdan Ficeac, documentarul „Nostalgia dictaturii” (2020), disponibil în câteva proiecții răzlețe, este o colecție de truisme despre comunism, a cărei concluzie ar putea fi banalitatea că „s-au făcut și lucruri bune, dar au fost și lucruri rele”.

30
/01
/20

CRONICĂ DE FILM În „Uncut Gems” (2019), fraţii Benny şi Josh Safdie transformă prin stilul lor inconfundabil subiectul banal al încurcăturilor unui bijutier newyorkez (Adam Sandler) într-o experienţă hipnotică, într-un film despre viaţa trăită mereu la limită.

30
/01
/20

„colectiv” spune povestea primului an de după incendiul din clubul cu același nume și urmărește cu egal interes autorități și jurnaliști, într-o interacțiune permanentă de căutare și expunere a adevărului. Este un film despre sistem versus oameni, despre adevăr versus manipulare, despre interes personal versus interes public, despre curaj și responsabilitate individuală.

30
/01
/20

În luna februarie, cinefilii români vor putea urmări “Little Women” / “Fiicele doctorului March”, producție Sony Pictures distinsă cu șase nominalizări la premiile Oscar, inclusiv pentru Cel mai bun film, Cel mai bun scenariu adaptat, Cea mai bună actriță principală și Cea mai bună actriță secundară.

30
/01
/20

Parazit/ Parasite, filmul fenomen al cineastului coreean Bong Joon-Ho, scrie istorie la Oscar, devenind prima producție din Coreea de Sud nominalizată atât la categoria Cel mai bun film străin, cât și la categoria Cel mai bun film. A doborât recorduri de box-office în întreaga lume, a câștigat Palme d’Or la Cannes 2019, iar din 31 ianuarie rulează în 26 de cinematografe Cinema City din întreaga țară, în cadrul unui eveniment dedicat Oscarurilor.

24
/01
/20

CRONICĂ DE FILM Regizat de Sam Mendes, "1917" (2019) este în primul rând o demonstraţie de virtuozitate tehnică. Un film care trivializează tragedia teribilă a războiului şi o transformă într-o cursă contracronometru cu obstacole, ca un joc pe calculator. Spectaculos, dar sărac în idei.

Page 2 of 25812345...102030...Last »