Perioada înscrierilor pentru Festivalul de Film Experimental Bucureşti, prelungită până pe 25 iulie
https://www.ziarulmetropolis.ro/perioada-inscrierilor-pentru-festivalul-de-film-experimental-bucuresti-prelungita-pana-pe-25-iulie/

Perioada înscrierilor pentru Festivalul Internaţional de Film Bucureşti (BIEFF) a fost prelungită până pe 25 iulie.

Un articol de Andrada Văsii|9 iulie 2013

Perioada înscrierilor pentru Festivalul Internaţional de Film Bucureşti (BIEFF) a fost prelungită până pe 25 iulie.

Creat sub patronajul Universităţii Naţionale de Artă Teatrală şi Cinematografică Bucureşti şi al Universităţii Naţionale de Arte, cu sprijinul Centrului Naţional al Cinematografiei, Festivalul Internaţional de Film Experimental Bucureşti (BIEFF) este un eveniment noncomercial cu orientare educaţională, dedicat experimentului în cinema şi arta vizuală.

BIEFF susţine creaţiile inovatoare, atât la nivel conceptual şi tematic, cât şi formal, stilistic, şi artiştii cu viziuni profund personale asupra realităţii contemporane şi care, în acelaşi timp, explorează cu îndrăzneală limitele limbajului cinematografic.

La granița dintre cinema și artele vizuale

BIEFF este, de asemenea, primul eveniment din România care promovează zona de graniţă dintre cinema şi artele vizuale, oferind expunere unor artişti vizuali proeminenţi prin poziţia lor inovatoare, ale căror lucrări sunt îndeobşte prezentate în muzee şi galerii de artă şi doar rareori în săli de cinema, notează Mediafax.

BIEFF este onorat să aibă ca parteneri câteva dintre cele mai importante festivaluri de film şi instituţii din sfera cinema-ului de avangardă şi a artelor vizuale – Quinzaine des Realisateurs – Cannes Film Festival, Centrul Pompidou, Festivalul Internaţional de Film Documentar Amsterdam (IDFA), Festivalul Internaţional de Scurtmetraj Oberhausen, Le Fresnoy – Studio National des Arts Contemporains, Netherlands Media Art Institute şi EYE Film Institute Netherlands -, fiecare aducând la Bucureşti o selecţie de filme inovatoare multipremiate din programele lor din ultimii ani.

Două secțiuni

În funcţie de decizia comitetului de selecţie, filmele româneşti selectate vor fi incluse fie în competiţia internaţională, fie în Panorama Românească. Selecţia în cadrul BIEFF oferă în mod particular posibilitatea ca filmul să fie vizionat de curatori şi selecţioneri de top din zona cinema-ului de avangardă internaţional.

Printre invitaţii ediţiilor precedente BIEFF se numără Sergio Fant (selecţioner de scurtmetraj al Festivalului de Film de la Veneţia), Christophe Leparc (Managing Director al Quinzaine des Realisateurs, Festivalul de Film de la Cannes), Jonathan Pouthier (Cinema Programmer al Centre POMPIDOU), Hilke Doering (directoarea competiţiei internaţionale a Festivalului de Film de la Oberhausen), Peter van Hoof (şeful comitetului de selecţie pentru scurtmetraj al Festivalului Internaţional de Film de la Rotterdam), Miguel Valverde (codirector al Festivalului Internaţional de Film Independent de la Lisabona).

Info:

Filmul trebuie să fie produs în ultimii trei ani şi să nu depăşească 40 de minute, trebuie să fie trimis sub formă de link parolat online (ex: vimeo) sau încărcat pe ftp-ul BIEFF în format mov/mpeg sau imagine dvd (toast/iso), în vederea preselecţiei.

Următoarele materiale trebuie trimise la adresa de e-mail a festivalului [email protected]: fişa filmului (date de contact, sinopsis, echipa filmului, distribuţie, detalii tehnice, intenţie regizorală, cronici, menţionarea participării la alte festivaluri şi premiile obţinute, dacă este cazul), film stills şi bio-filmografia regizorului.

Foto credit: BIEFF

24
/11
/20

CRONICĂ DE FILM Lansat în România de Transilvania Film pe platforma TIFF Unlimited, filmul „Dama de cupă” („Queen of Hearts”, 2019), al regizoarei daneze cu origini egiptene May el-Toukhy, impresionează prin interpretarea actriţei Trine Dyrholm, care joacă o avocată ce începe o aventură cu fiul său vitreg de nici 18 ani.

23
/11
/20

CRONICĂ DE FILM Primul episod din miniseria „Bani negri (pentru zile albe)”, scrisă și regizată de Daniel Sandu (autorul filmului „Un pas în urma serafimilor”), a avut premiera pe HBO și e disponibil pe HBO GO. Cât de bun a acest nou serial românesc?

19
/11
/20

CRONICĂ DE FILM Premiat pentru regie în secțiunea „Encounters” a Festivalului de la Berlin și cu lansarea în cinematografe compromisă de pandemie, „Malmkrog” (2020) este cel mai controversat, dar și cel mai îndrăzneț film românesc al anului. Cum ne provoacă de data asta Cristi Puiu?

18
/11
/20

Prin combinații inedite de mijloace vizuale și tehnici narative, scurtmetrajele incluse în acest an în Competiția Internațională BIEFF propun perspective alternative asupra unor subiecte care marchează realitatea cotidiană. O invitație deschisă la reflecție, dezbatere și dialog, evenimentul dedicat noilor forme de explorare a limbajului cinematografic va reprezenta, la această ediție, un punct de intersecție al diferitelor viziuni asupra violenței și a justificării ei morale, dar și asupra ideii de graniță și a locurilor de care aparținem.

17
/11
/20

Cu toții suntem de acord că experiența de la cinema este inegalabilă, însă cum momentan nu mai este posibilă în contextul pandemic actual, din pasiune și dor de emoția trăită în fața marelui ecran, Cineplexx a oferit în weekend porții de popcorn cald tuturor iubitorilor de filme.

16
/11
/20

CRONICĂ DE FILM Lansat recent în România direct online, pe pagina de Vimeo a distribuitorului Independenţa Film, „Beanpole” (2019) este al doilea film al lui Kantemir Balagov, considerat de unii cel mai bun tânăr regizor rus, educat la şcoala de cinema a lui Alexander Sokurov. O poveste despre traumele post-război, stilizată însă aproape până la academism.

16
/11
/20

Turismul montan din România pe cât este de frumos și apreciat, pe atât este de periculos pentru cei care se încumetă să-l cunoască din inconștiență sau pentru a-și testa limitele. Dragostea de munte face din ei victime inclusiv astăzi când salvamontiști extrem de bine pregățiți și echipați își pun în pericol propria viața pentru a o salva pe a lor.

13
/11
/20

Abordări artistice neconvenționale, care deschid noi și surprinzătoare perspective asupra condiţiei umane, scurtmetrajele incluse anul acesta în Competiția Internațională a BIEFF propun noi maniere de raportare asupra feminității și a corporalității, invitând totodată spectatorii să privească dincolo de aparențe, la limita dintre real și ireal.