Peste 80 de filme în competiție pentru Gala Premiilor Gopo 2018
https://www.ziarulmetropolis.ro/peste-80-de-filme-in-competitie-pentru-gala-premiilor-gopo-2018/

23 de lungmetraje, 12 documentare şi 49 de scurtmetraje lansate în cinematografe sau festivaluri în 2017 au intrat oficial în cursa pentru nominalizări la Premiile Gopo 2018. Gala Premiilor Gopo, cel mai important eveniment dedicat industriei cinematografice din România, ajunsă la cea de-a XII-a ediţie, va avea loc pe 27 martie.

Un articol de Petre Ivan|5 februarie 2018

Printre filmele eligibile la categoria lungmetraj de ficțiune se regăsesc “Ana, mon amour” (regia Călin Peter Netzer), câștigătorul Ursului de Argint pentru cea mai bună contribuție artistică la Berlinale, “Fixeur” (r. Adrian Sitaru), propunerea României la Premiile Oscar, “Aniversarea” (r. Dan Chișu), “Breaking News” (r. Iulia Rugină), producții românești aflate în fruntea clasamentului în ceea ce privește succesul la box-office precum “Octav” (r. Sergiu Ioan Celebidachi), “Ghinionistul” (r. Iura Luncașu) și “6,9 pe scara Richter” (r. Nae Caranfil), sau debuturile în lungmetraj “Marița” (r. Cristi Iftime), “Un pas în urma serafimilor” (r. Daniel Sandu) și „Meda sau partea nu prea fericită a lucrurilor” (r. Emanuel Pârvu).

Cele mai populare documentare românești ale anului 2017, “Țara moartă” (r. Radu Jude), “Planeta Petrila” (r. Andrei Dăscălescu) și “Ouăle lui Tarzan” (r. Alexandru Solomon) se regăsesc printre cele 12 titluri înscrise la categoria Cel mai bun documentar, alături de “Eu sunt Hercule” (r. Marius Iacob), “Procesul” (r. Claudiu Mitcu) sau “Lovesc, deci exist” (r. Marius Barna).

Lista filmelor ce concurează pentru Cel mai bun scurtmetraj cuprinde titluri de ficţiune, documentar și animaţie, prezentate în premieră în circuitul festivalier competitiv naţional sau internaţional al anului trecut.

Dintre cele 49 de titluri înscrise, amintim: “O noapte în Tokoriki” (r. Roxana Stroe), “Scris/Nescris” (r. Adrian Silișteanu), “Doamna Ghica” (r. Cătălin Mesaru, Cătălin Moise), “Sechestrați fără voie” (r. Tudor Botezatu), “No Man’s Land” (r. Marius Olteanu), “Când afară ninge” (r. Conrad Mericoffer), “Sisif 2.0” (r. Toma Peiu, Luiza Pârvu), “Cord” (r. Ioachim Stroe), “Petrecere privată” (r. Octav Chelaru), “Offstage” (r. Andrei Huțuleac).

Nominalizările pentru toate cele 20 de categorii vor fi anunțate la finalul lunii februarie.

Juriul din acest an este compus din 11 profesioniști din domeniu: Nap Toader (regizor), Ana Ciontea (actriță), Iuliana Târnovețchi (producător), Barbu Bălășoiu (operator), Radu Corciova (scenograf), Gabriela Albu (exploatant) și criticii de film Irina Margareta Nistor, Cătălin Olaru, Cristian Mărculescu, Angelo Mitchievici, Ion Indolean.

După ce juriul va anunța nominalizările, aproximativ 500 de membri activi din industria cinematografică românească vor fi invitați să desemneze câștigătorii trofeelor Gopo 2018.

Lista completă a lungmetrajelor eligibile poate fi consultată pe site-ul Premiilor Gopo.

Foto: Gala Premiilor Gopo 2018 – facebook

24
/09
/13

CRONICĂ DE FILM Pornit de la un scenariu original de Corneliu Porumboiu, pe care cineastul Igor Cobileanski l-a rescris şi adaptat contextului din Republica Moldova, „La limita de jos a cerului“ este un film revigorant, realizat în cea mai pură tradiţie neorealistă.

24
/09
/13

Geo Saizescu, unul dintre cei mai importanţi regizori români de film, a încetat din viaţă, luni, la vârsta de 80 de ani, la Institutul de Pneumoftiziologie „Marius Nasta" din Bucureşti. Regizorul avusese o boală la plămâni.

23
/09
/13

Les Films de Cannes a Bucarest a pus în vânzare primele bilete. Grație cererii din anii trecuți și interesului stârnit deja de ediția de anul acesta, care adună cele mai provocatoare titluri din selecția Festivalului de la Cannes, o a treia sală a fost inclusă în program. Astfel, pe lângă cinematografele Studio și Elvira Popescu, vor […]

18
/09
/13

CRONICĂ DE FILM „Când se lasă seara peste Bucureşti sau Metabolism“ duce la un nou nivel stilistica minimalistă şi tentativa de conceptualizare a realităţii pe care Corneliu Porumboiu le-a început în „A fost sau n-a fost?“ (2006) şi pe care le-a continuat în „Poliţist, adjectiv” (2009).