Premii pentru actorii TNB
https://www.ziarulmetropolis.ro/premii-pentru-actorii-tnb-2/

Actorii Teatrului Naṭional din Bucureşti au fost recompensaṭi cu alte premii. Dupã succesul din această toamnă la Festivalul Naţional de Comedie de la Galaţi, artiştii Teatrului Naţional au reuşit sã câştige alte importante distincţii la Festivalurile de teatru din ţară.   Tania Popa a câştigat distincṭia pentru Cea mai bună actriţă din spectacolul Fata din curcubeu, (regie şi text […]

Un articol de Andrada Văsii|28 noiembrie 2012

Actorii Teatrului Naṭional din Bucureşti au fost recompensaṭi cu alte premii. Dupã succesul din această toamnă la Festivalul Național de Comedie de la Galați, artiştii Teatrului Național au reuşit sã câştige alte importante distincții la Festivalurile de teatru din țară.

 

Tania Popa a câștigat distincṭia pentru Cea mai bună actriță din spectacolul Fata din curcubeu, (regie și text semnate de cãtre Lia Bugnar) la Festivalul Internațional al teatrului de Studio din Pitești.

 

Mihai Călin a primit premiul de Cel mai bun actor pentru rolul German  în cadrul spectacolului Băiatul din ultima bancă ( de Juan Mayorga); regia a fost semnatã de cãtre Cristian Theodor Popescu, iar distincṭia vine de la Festivalul de Dramaturgie Contemporană din Brașov.

 

Marius Bodochi a obținut premiul pentru Cel mai bun actor la Festival Internațional al Teatrului de Studio, iar Dan Tudor a cṭştigat Premiul “Goange Marinescu” pentru regie pentru spectacolul Taxi Blues semnat de cãtre Ana Maria Bamberger ; spectacolul este un proiect al Teatrului George Ciprian, Buzău

22
/06
/14

MARI FILME ROMÂNEȘTI UITATE. Debut în regie al directorului de imagine Nicolae Mărgineanu, „Un om în loden” (1979) este un mai mult decât onorabil film polițist, vizionabil și astăzi, în pofida a două mari ghiulele propagandistice care îl trag în jos.

21
/06
/14

Scriitoarea, jurnalista şi profesoara Ana Maria Sireteanu, director al postului Radio România Cultural în perioada 1996 - 2002, a murit vineri, la vârsta de 69 de ani, după o lungă şi grea suferinţă.

21
/06
/14

Cea de-a XI–a ediţie a Festivalului Internaţional de Film Independent ANONIMUL se desfăşoară în acest an, în mod excepţional, în Bucureşti, în perioada 12-17 august, păstrând atmosfera din Deltă şi ideea de a te îndepărta de “betoanele urbane” ca să vezi filme bune într-o atmosferă specială.

20
/06
/14

CRONICĂ DE FILM. Cel mai recent lungmetraj de ficțiune al surprinzător de prolificului regizor Radu Gabrea, „O poveste de dragoste, Lindenfeld”, este ca o creatură împăiată: de la distanță pare un film promițător, dar, privit de aproape, lipsa naturaleții și a ritmului lasă o impresie pregnantă de dezamăgire.

19
/06
/14

Astăzi, începând cu ora 16.00 și până la ivitul zorilor, institutele și centrele culturale membre ale Clusterului EUNIC București și partenerii lor vă dau întâlnire la a opta ediție a Nopții Institutelor Culturale la București.

19
/06
/14

Tânăra și talentata regizoare Carmen Lidia Vidu prezintă cea de-a treia sa premieră în acest an, „Cântec de leagăn. O poveste despre Maria Tănase“, vineri, 20 iunie, de la ora 19.30, la Godot Cafe Teatru. Spectacolul este un video poem teatral ce aduce pentru prima dată pe o scenă de teatru documente autentice, scrisori de arhivă, frânturi din interviurile, gândurile și amintirile Mariei Tănase, alături de şase dintre cântecele nemuritoare ale artistei, interpretate live.

19
/06
/14

Festivalul Național de Teatru “Toma Caragiu” a propus într-o marți, la Ploiești, evitând cu eleganță cele trei ceasuri rele prevestite de mai de mult, premiera spectacolului “Chip de foc” (“Fireface”), după un text absolut nebun al dramaturgului german Marius von Mayenburg (42 de ani).

19
/06
/14

În zilele noastre în care rețele sociale dezvăluie pas cu pas fiecare amănunt din viața unui om, ne-a mai rămas un singur loc în care putem fi surprinși sau uimiți de oameni – sala de teatru. 

19
/06
/14

„A face (cuiva) capul calendar” este o expresie folosită adesea când ne întâlnim cu cineva care vorbește prea mult. De asemenea, este utilizată atunci când vrem să transmitem mesajul că suntem copleșiți de prea multe informații. Dar de ce „calendar”, și nu „almanah” sau „revistă”?