Premiile APLER, la Muzeul National al Literaturii Romane
https://www.ziarulmetropolis.ro/premiile-apler-la-muzeul-national-al-literaturii-romane/

Asociaţia Publicaţiilor Literare şi Editurilor din România (APLER ) şi-a desemnat, marţi seară, câştigătorii, în cadrul Galei Premiilor breslei, desfăşurată în rotonda Muzeului Naţional al Literaturii Române (MNLR).  Revista anului 2011 a fost desemnată publicaţia ARCA, din Arad, în timp ce Premiul Romul Munteanu pentru editura anului 2011 a revenit Editurii „Tracus Arte”, din Bucureşti. […]

Un articol de Andrada Văsii|12 decembrie 2012

Asociaţia Publicaţiilor Literare şi Editurilor din România (APLER ) şi-a desemnat, marţi seară, câştigătorii, în cadrul Galei Premiilor breslei, desfăşurată în rotonda Muzeului Naţional al Literaturii Române (MNLR).

 Revista anului 2011 a fost desemnată publicaţia ARCA, din Arad, în timp ce Premiul Romul Munteanu pentru editura anului 2011 a revenit Editurii „Tracus Arte”, din Bucureşti.

Graficianul de carte al anului 2011 a fost desemnat Tudor Jebeleanu, iar Premiul Cezar Ivănescu pentru autorul anului 2011 a fost acordat poetului Paul Vinicius pentru cartea „Liniştea de dinaintea liniştei”, apărută la Editura Tracus Arte.

De asemenea, Premiul Dan Alexandru Condeescu pentru critică literară şi ediţii critice a fost acordat lucrării „Cronologia vieţii literare româneşti.1944-1964”, coordonator Andrei Grigor, Editura Muzeului Naţional al Literaturii Române din Bucureşti.

„Într-o lume în care totul se mistifică, intenţia noastră a fost aceea de a oferi ceva solid”, a spus acad. Eugen Simion despre cartea premiată.

Premiul pentru Jurnalism a revenit Anamariei Spătaru, de la Radio România Cultural, şi Mihaelei Helmis, de la Radio România, „două voci importante ale Societăţii Române de Radiodifuziune” (SRR), după cum le-a caracterizat preşedintele APLER, scriitorul Dan Mircea Cipariu.

Premii Speciale APLER au fost oferite lui Ionuţ Bogdan Ştefănescu pentru „Cuvântul de trecere”, Editura Tracus Arte şi lui Mircea Tiberian pentru „Tehnica improvizaţiei”, ediţia a II-a, Editura Tracus Arte.

Sursa: Agerpres

15
/02
/24

După o retragere temporară din sfera publică, DELIA PANN revine în industria muzicală cu single-ul: The WOOP SONG, care asigură ascultătorilor o călătorie auditivă cu totul specială, un drum către SINE, în timp ce se dansează….electro și progresiv.

14
/02
/24

Celebrul musical FAMILIA ADDAMS semnat de Răzvan Mazilu la Teatrul EXCELSIOR din București va avea două reprezentații în exclusivitate la Craiova. Evenimentele sunt programate marți, 27 martie și miercuri, 28 martie 2024 de la ora 19:00 și vor avea loc în Sala “Amza Pellea” a Teatrului Național “Marin Sorescu” din Craiova.

14
/02
/24

Joi, 15 februarie, începând cu ora 14:00, Biblioteca Metropolitană București, prin Direcţia Cultură, Învăţământ, Turism a Primăriei Municipiului Bucureşti, va organiza, la Sediul Central „Mihail Sadoveanu” din str. Tache Ionescu nr. 4 are loc o DEZBATERE EVENIMENT, dedicată Zilei Naționale a Lecturii.

14
/02
/24

În data de 2 martie la Timișoara (Filarmonica Banatul Timișoara – Sala Capitol), 14-16 martie la București (Centrul Naţional de Artă “Tinerimea Română”), 23-24 martie la Cluj-Napoca (Academia Națională de Muzică „Gheorghe Dima”) și pe 5 aprilie la Iași (Sala Eduard Caudella, Casa Alecu Balș), vor avea loc audiții pentru admiterea celor mai talentați tineri muzicieni în Orchestrele Naționale de Tineret ale României, la care sunt invitaţi atât actuali membri ai ansamblurilor, cât şi aspiranţii la acest statut, scopul acestor audiţii fiind reconfigurarea acestor orchestre.

14
/02
/24

Institutul Cultural Român și Centrul de Cercetare, Documentare și Promovare „Constantin Brâncuși” din Târgu Jiu organizează, în perioada 18 februarie – 3 martie 2024, expoziția „Masa tăcerii”, proiect ce aduce în fața publicului bucureștean lucrări ale artiștilor care au câștigat Premiul Național „Constantin Brâncuși”, oferit anual de Institutul Cultural Român.

13
/02
/24

CRONICĂ DE FILM “Zona de interes” (2023), de Jonathan Glazer, este un film aproape conceptual, a cărui forţă e dată de contrastul dintre ce vedem în prim-plan, de o parte, şi ce se întâmplă în plan îndepărtat şi ce auzim pe coloana sonoră, de cealaltă parte.