Premiile Goya 2014, marele câştigător şi muzica Beatles
https://www.ziarulmetropolis.ro/premiile-goya-2014-marele-castigator-si-muzica-beatles/

„Vivir es fácil con los ojos cerrados”, de David Trueba, a fost marele câştigător la Premiile Goya 2014 – echivalentul spaniol al Oscarurilor. Un alt mare favorit, „Las brujas de Zugarramurdi”, de Álex de la Iglesia, a primit opt premii Goya.

Un articol de Petre Ivan|10 februarie 2014

„Vivir es fácil con los ojos cerrados”, de David Trueba, a fost marele câştigător la Premiile Goya 2014 – echivalentul spaniol al Oscarurilor. Un alt mare favorit, „Las brujas de Zugarramurdi”, de Álex de la Iglesia, a primit opt premii Goya.

„Vivir es fácil con los ojos cerrados”, nominalizat la şapte categorii, a concurat în secţiunea „cel mai bun film spaniol” cu „Caníbal”, în care joacă actriţa română Olimpia Melinte, dar şi cu „La gran familia española”, „La herida” şi „15 años y un día”.

Premiile Goya

Afişul filmului Vivir es facil con los ojos cerrados – Premiile Goya 2014

De altfel, Olimpia Melinte a fost şi ea nominalizată la premiul Goya, la categoria „revelaţia anului”, însă trofeul a fost câştigat de Natalia de Molina, pentru rolul din „Vivir es fácil con los ojos cerrados”.

„Vivir es fácil con los ojos cerrados” a mai câştigat premiile categoriilor „cel mai bun scenariu original”, „cel mai bun actor în rol principal” (Javier Camara) şi „cea mai bună coloană sonoră”.

Filmul lui David Trueba este bazat pe o poveste reală a unui profesor de limba engleză care şi-a motivat elevii să înveţe folosind muzica trupei The Beatles.

„Las brujas de Zugarramurdi”, de Álex de la Iglesia, care obţinuse 10 nominalizări, a fost recompensat la opt categorii.

Las brujas de Zugarramurdi, de Alex de la Iglesia

Filmul în care joacă actriţa Olimpia Melinte, care fusese nominalizat la opt categorii de premii, a câştigat doar trofeul Goya pentru cea mai bună imagine.

Perdantul serii a fost filmul „La gran familia española”, de Daniel Sánchez Arévalo, nominalizat la 12 categorii şi care nu a primit nicio distincţie.

Premiul Goya pentru cel mai bun film european i-a fost atribuit lui Michael Haneke, pentru drama „Amour”.

Foto cu Premiile Goya 2014 – wikipedia

15
/03
/21

CRONICĂ DE FILM Documentarele biografice mainstream nu prea au cum să ofere surprize formale. Au cam aceeaşi structură, iar diferenţele sunt marcate de personalitatea adusă în prim-plan. Produs şi lansat recent de Netflix, „Pelé” este un film cât se poate de convenţional. Însă e greu de criticat prea aspru: ni-l prezintă pe marele Pelé, aşa că patosul e mai uşor de trecut cu vederea.

11
/03
/21

CRONICĂ DE FILM Difuzat la 4 martie de postul de televiziune Cinemaraton, dar programat în aceeaşi seară şi la Cinematograful Muzeului Ţăranului Român din Bucureşti, „Mai presus de orice” (1977) este o docudramă mai puţin ştiută, realizată de Dan Piţa şi Nicolae Mărgineanu, despre cutremurul din 1977.

07
/03
/21

Poți spune o poveste bună în mai puțin de 4 minute? Atunci e momentul să te înscrii în competiția românească a Festivalului internațional de foarte scurt metraj TRÈS COURT, coordonat de Institutul Francez din România!

05
/03
/21

Festivalul Internațional Film O'Clock, eveniment gândit ca o mișcare culturală și interculturală cinematografică, dar și de socializare internațională, prin care oameni iubitori de cinematografie din toate colțurile lumii să poată trăi și împărtăși experiențe comune interesante, și-a încheiat prima ediție pe 3 martie, cu decernarea premiilor pentru competiția de scurtmetraje.

04
/03
/21

Ziarul Metropolis vă recomandă: un film cu Catherine Deneuve și Juliette Binoche, două tablouri despre lumea de azi dintr-o galerie bucureșteană, un festival de muzică clasică la Iași, un roman plin de mister al unei tinere scriitoare britanice și cartea unui istoric optimist care-și propune să redea speranța.

02
/03
/21

CRONICĂ DE FILM După o serie de filme care investigau trecutul, Radu Jude revine cu „Babardeală cu bucluc sau porno balamuc” (2021), un lungmetraj polemic care atacă în primul rând ipocrizia societăţii româneşti prezente, mai ales în privinţa sexualităţii.

26
/02
/21

CRONICĂ DE FILM Problema dureroasă a tăierilor ilegale de păduri din România, pusă în legătură cu situaţii asemănătoare din alte ţări, devine în sfârşit subiectul unui documentar de cinema care îşi aşteaptă în acest an întâlnirea cu publicul larg, „Lemn” (2020), realizat de Monica Lăzurean-Gorgan împreună cu alte două cineaste, Ebba Sinzinger din Austria şi Michaela Kirst din Germania.