Program la teatrul National din Cluj
https://www.ziarulmetropolis.ro/program-la-teatrul-national-din-cluj/

marţi, 29 ianuarie, ora 19:00, Sala mare HAMLET  de W. Shakespeare traducere şi adaptare în limba română: Maria Rotar regia: Roberto Bacci dramaturgia: Roberto Bacci, Stefano Geraci decorul şi costumele: Marcio Medina muzica: Ares Tavolazzi scrimă: Peter Habala asistenţi de regie: Savino Paparella, Maria Rotar asistent scenografie: Valentin Codoiu Distribuţia: Hamlet — Cristian Grosu; Primul luptător cu spada —Cătălin Codreanu; Al doilea luptător cu spada — Patricia Brad; Al […]

Un articol de Andrada Văsii|29 ianuarie 2013

marţi, 29 ianuarie, ora 19:00, Sala mare
HAMLET 
de W. Shakespeare
traducere și adaptare în limba română: Maria Rotar

regia: Roberto Bacci
dramaturgia: Roberto BacciStefano Geraci
decorul şi costumele: Marcio Medina
muzica: Ares Tavolazzi
scrimă: Peter Habala
asistenţi de regie: Savino PaparellaMaria Rotar
asistent scenografie: Valentin Codoiu

Distribuţia:

Hamlet — Cristian Grosu; Primul luptător cu spada —Cătălin Codreanu; Al doilea luptător cu spada — Patricia Brad; Al treilea luptător cu spada — Cătălin Herlo; Al patrulea luptător cu spada — Radu Lărgeanu;

Al cincilea luptător cu spada — Miron Maxim; Al șaselea luptător cu spada — Irina Wintze.

Spectacolul propus de regizor păstrează din text doar urmele poveștii lui Shakespeare, și propune spectatorului să fie martor la rescrierea vieții lui Hamlet. Hamlet e captiv în propriul destin și nu poate ieși din el, iar personajele din spectacol,„luptătorii cu spada“, îl ajută să-și reamintească și să-și retrăiască destinul.
Roberto Bacci ne propune un spectacol modern, plin de energie și forță, cu multe momente de scrimă scenică. Este un spectacol rapid, construit în jurul a șapte actori, care interpretează și își schimbă între ei rolurile.

 

 


miercuri, 30 ianuarie, ora 19:00, Studio „Euphorion“
ZENOBIA 
scenariu de Mona Marian, după Gellu Naum

regia: Mona Marian
scenografia: Eugenia Tărăşescu-Jianu
muzica: Corina Sîrbu
video design: Cristian Luchian

Distribuţia: Naum — Cornel Răileanu; Naum tînăr — Cristian Rigman; Zenobia — Romina Merei; Sima, Funcţionarul de la ghişeul gării, Un tată de familie — Petre Băcioiu; Iason — Anca Hanu; Dragoş — Radu Lărgeanu; Constantin — Cristian Grosu;Petru — Miron Maxim; Mama lui Naum, Mama Mariei — Maria Munteanu; Zoe-Olga, sora lui Naum — Eva Crişan; Gerda, Tanti Linica moartă — Elena Ivanca; Maria, Jeni Pop — Angelica Nicoară; Irina, Tînărul cu vioara — Silvius Iorga.

A-l citi pe Gellu Naum e o bucurie fără limite iar a încerca să sugerezi realitatea teatrală a poeticii lui Gellu Naum e o aventură de natura visului! Acum ţi se deschide o poartă de care nu poţi decît să treci şi să ajungi… în visul lui Gellu Naum… Bucuria Fiinţei este sigura fericire adevărată… pare că şopteşte poetul… fericire la care se poate ajunge nu prin mijlocirea vreunei forme, averi, religii, persoane sau eveniment, prin nimic din tot ceea ce se poate întîmpla… Bucuria aceea este una cu ceea ce sunteţi voi… şi aşa mai departe… (Mona Marian)


joi, 31 ianuarie, ora 19:00, Sala mare
CÂNTECE DE IARNĂ PENTRU TOATE ANOTIMPURILE 

spectacol concert de Ada Milea
scenografia: Valentin Codoiu
asistent de regie: Andreea Iacob
idei bune: Alexandru Dabija
sound design: Marius RusuClara Lițescu

 

Cu:
Ada Milea
Cristian Rigman
Anca Hanu

Romina Merei
Miron Maxim

 


vineri, 1 februarie, ora 19:00, Studio „Euphorion“
TARTUFFE SAU IMPOSTORUL

de Molière

traducere de Romulus Vulpescu
PREMIERĂ

regia: Laurian Oniga
decorul: Laurian Oniga
costumele: Cătălina Chirilă

Distribuţia: MADAME PERNELLE, mama lui Orgon — Irina Wintze; ORGON, soţul Elmirei — Dan Chiorean; ELMIRE, soţia lui Orgon —Romina Merei; DAMIS, fiul lui Orgon — Ruslan Bârlea; MARIANE, fiica lui Orgon şi iubita lui Valère — Eva Crişan; VALÈRE, iubitul lui Mariane — Silvius Iorga; CLÉANTE, cumnatul lui Orgon — Emanuel Petran; TARTUFFE, evlavios făţarnic — Ovidiu Crişan; DORINE, servitoarea lui Mariane — Adriana Băilescu; MONSIEUR LOYAL, sergent / LAURENT — Miron Maxim; Oamenii lui Monsieur Loyal — Giovanni Mateescu, Gheorghe Felecan, Nicolae Ispas, Călin Mărginean.


sâmbătă, 2 februarie, ora 19:00, Sala mare

STEAUA FĂRĂ NUME 
de Mihail Sebastian
versiune de Alexa Visarion

regia: Alexa Visarion
decorul şi costumele: Adriana Grand
asistent de regie: Leta Popescu

Distribuţia: Profesorul — Matei Rotaru; Necunoscuta — Ramona Dumitrean; Grig — Dragoş Pop; Udrea — Ovidiu Crişan; Domnișoara Cucu — Romina Merei; Șeful gării — Emanuel Petran; Conductorul — Miron Maxim; O elevă — Andreea Papp.

Spectacolul Stelei fără nume înseamnă evadarea, fie şi pentru un timp scurt, din realitatea anostă într-o lume iluzorie de o frumuseţe stranie. Pasiunea pentru stele a profesorului Miroiu, însinguratul visător dintr-un târg de provincie cenuşiu, reuşeşte să trezească în Mona dorinţa de a evada din existenţa banal-telurică într-o lume a frumosului şi a adevărului. Totul se petrece într-o noapte. Dar noaptea magică va lua sfârşit şi normalitatea va curma brutal poezia şi vraja.


duminică, 3 februarie, ora 19:00, Sala mare
CÂNTĂREAŢA CHEALĂ 
de Eugène Ionesco
traducere de Vlad Russo şi Vlad Zografi

un spectacol de Gábor Tompa
scenografia: Judit Dobre-Kóthay

Distribuţia: Domnul Smith — Cătălin Herlo; Doamna Smith — Elena Ivanca; Domnul Martin — Adrian Cucu; Doamna Martin — Angelica Nicoară; Mary, menajeră — Irina Wintze; Căpitanul de Pompieri —Ionuţ Caras; Arlechinul — Silvius Iorga; Proprietarul cutiei cu iluzii — Petre Băcioiu.

„Ionesco spune, într-un fel, că noi nu ne putem sustrage din propria noastră istorie, din propria noastră poveste, de aceea ne merităm globalizarea, pentru că repetăm mereu si mereu aceleaşi vorbe şi aceleaşi acţiuni, zi de zi. Ele devin clişee, se golesc de conţinut şi sens şi atunci ajungem să trăim conform unor manuale sau softuri, şi, oricât de perfecte ar fi acestea, nu fac decât să crească prăpastia dintre oameni în ceea ce priveşte comunicarea. Ionesco arată acest lucru în Cântăreaţa cheală, cu un umor extraordinar, cu dragoste, şi compasiune chiar, pentru personajele sale.
Forma textului în Cântăreaţa cheală se apropie de perfecţiunea muzicii şi, de aceea, acest text trebuie tratat ca o simfonie, la care, dacă un regizor se întoarce, este la fel cu un dirijor care se întoarce, din nou, ca să dirijeze o operă muzicală cu o altă orchestră. Această structură muzicală a textului demonstrează că o dată ce este găsită forma unui spectacol, aşa cum cred că am găsit-o noi, ea devine, împreună cu textul, cheia spectacolului.“ (Gábor Tompa)

 

26
/01
/24

Stagiunea curentă a Teatrului Naţional de Operetă şi Musical Ion Dacian include o montare în premieră mondială a musicalului JACK, ÎNTRE DRAGOSTE ŞI NEBUNIE este inspirat de povestea întunecată şi fascinantă a celebrului criminal în serie şi expune o versiune multi-faţetată a acestei istorii ce a cutremurat Anglia victoriană  şi este încă înconjurată de aburii misterului.

26
/01
/24

Mădălina Pavăl vorbește despre „Gazda“, spectacolul ei sonor de la Teatrelli, care are premiera pe 31 ianuarie și 1 februarie, de la ora 19.00, dar nu ne lasă nelămuriți nici în ceea ce privește cele mai frumoase lucruri care îi traversează viața. Totul, într-un interviu sub formă de alfabet.

26
/01
/24

Teatrul Municipal „Bacovia” lansează apelul de înscrieri pentru ediția a - XXX - a (2024) a evenimentului BACĂU FEST MONODRAME, ce se va desfășura în perioada 9 - 13 mai 2024.

26
/01
/24

Survolând șansa și neșansa unei relații nemenite, de la aceeași distanță calculată care marchează și ruptura finală dintre cei doi protagoniști, debutul în lungmetraj a lui Celine Song, „Past Lives” dezbate în compoziții corecte, dar niciodată riscante, un „ce-ar fi fost dacă?” venit la 24 de ani de la ultima întâlnire.

26
/01
/24

UNATC „I.L. Caragiale” din București prezintă, în cadrul proiectului ARHIVA ACTIVĂ derulat de Centrul de Pedagogie și Studiul Imaginii „Sorin Botoșeneanu”, o retrospectivă cuprinzând toate cele șapte filme de lungmetraj ale cineastului Nae Caranfil.

25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

25
/01
/24

Teatrul Mic anunță premiera oficială a spectacolului „Eu sunt propria mea soție” de Doug Wright, traducerea și regia Teodora Petre, scenografia Ioana Pashca, mișcare scenică Alina Petrică, muzică Cezar Antal. Evenimentul va avea loc pe 30 ianuarie 2024, ora 19:00, la Sala Studio – Str. Gabroveni nr. 57.

25
/01
/24

La iniţiativa revistei Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, apare în peisajul cultural românesc un nou proiect dedicat profesioniştilor din domeniul artelor spectacolului.

25
/01
/24

Marți, 30 ianuarie, începând cu ora 11:00, la Sala „Ileana Berlogea”, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale va sărbători Ziua Universității și a patronului său spiritual, Ion Luca Caragiale.

25
/01
/24

Duminică, 28 ianuarie (de la 17.00), primul concert al anului 2024 din stagiunea Orchestrei de Muzică Populară Radio îi este dedicat memoriei actriței NATAȘA RAAB, prezentatoare a nenumeroase concerte pe scena Sălii Radio.

25
/01
/24

Muzica și poveștile se întâlnesc la Teatrelli într-un nou concept de spectacol sonor, creat de Mădălina Pavăl și Alexei Țurcan, împreună cu alți 10 muzicieni talentați. GAZDA redefinește sonoritățile românești și propune spectatorilor un alt mod de a se bucura de muzică – umăr lângă umăr cu artiștii răspândiți prin sala transformată într-o sufragerie, pregătiți să dăruiască povești din culisele creației.