Programul In Culise pentru 22-28 Februarie
https://www.ziarulmetropolis.ro/programul-in-culise-pentru-22-28-februarie/

Programul In Culise 22-28 Februarie     SAMBATA, 23 Februarie ORA 20:00 PISICILE SUNT HOŢOMANE Regia şi adaptarea: Liliana Cîmpeanu Cu: Ionuţ Morăriţă,FlorinHritcu/ Matei Dobrovie, Ruxandra Grecu/Roxana Neagu Durata: 1h10min     O adaptare realistă după piesa lui John Galsworthy, autorul celebrului roman Forsythe Saga, spectacolul „Pisicile sunt hoţomane?” este o incursiune curajoasă în universul […]

Un articol de Andrada Văsii|19 februarie 2013

Programul In Culise 22-28 Februarie

 

 

SAMBATA, 23 Februarie

ORA 20:00

PISICILE SUNT HOŢOMANE

Regia şi adaptarea: Liliana Cîmpeanu

Cu: Ionuț Morăriţă,FlorinHritcu/ Matei Dobrovie, Ruxandra Grecu/Roxana Neagu

Durata: 1h10min

 

 

O adaptare realistă după piesa lui John Galsworthy, autorul celebrului roman Forsythe Saga, spectacolul „Pisicile sunt hoțomane?” este o incursiune curajoasă în universul unor personaje chinuite de o societate a puterii și a banului, foarte asemănătoare celei de astăzi. Keith este un tânăr avocat de succes din Londra. Într-o seară este trezit din somn de fratele său mai mic, Larry, care îi mărturisește că a omorât un om. Pe soțul femeii pe care o iubește. O crimă accidentală. Keith înțelege că situația este gravă și că e nevoie de măsuri extreme. Totul este dat peste cap de arestarea unui homeless acuzat de uciderea și jefuirea soțului femeii pe care Larry o iubește. Keith îi convinge pe Larry și Wanda, femeia de care el este îndragostit, să plece împreună în Argentina promițându-le că va face tot ce poate pentru ca cel arestat nevinovat să nu fie condamnat. Dar vagabondul este condamnat…Wanda intervine și situația se complică …Finalul nu este însă unul de Romeo și Julieta pentru că pisicile sunt hoțomane. De ce? Veniți să descoperiți o poveste emoționantă despre realitate și închipuire, despre femei și bărbați, despre remușcări și sentimente. La Teatrul În Culise.

 

DUMINICA, 24 Februarie

ORA 20:00

PISICILE SUNT HOŢOMANE

Regia şi adaptarea: Liliana Cîmpeanu

Cu: Ionuț Morăriţă, Florin Hritcu/ Matei Dobrovie, Ruxandra Grecu/Roxana Neagu

Durata: 1h10min

 

O adaptare realistă după piesa lui John Galsworthy, autorul celebrului roman Forsythe Saga, spectacolul „Pisicile sunt hoțomane?” este o incursiune curajoasă în universul unor personaje chinuite de o societate a puterii și a banului, foarte asemănătoare celei de astăzi. Keith este un tânăr avocat de succes din Londra. Într-o seară este trezit din somn de fratele său mai mic, Larry, care îi mărturisește că a omorât un om. Pe soțul femeii pe care o iubește. O crimă accidentală. Keith înțelege că situația este gravă și că e nevoie de măsuri extreme. Totul este dat peste cap de arestarea unui homeless acuzat de uciderea și jefuirea soțului femeii pe care Larry o iubește. Keith îi convinge pe Larry și Wanda, femeia de care el este îndragostit, să plece împreună în Argentina promițându-le că va face tot ce poate pentru ca cel arestat nevinovat să nu fie condamnat. Dar vagabondul este condamnat…Wanda intervine și situația se complică …Finalul nu este însă unul de Romeo și Julieta pentru că pisicile sunt hoțomane. De ce? Veniți să descoperiți o poveste emoționantă despre realitate și închipuire, despre femei și bărbați, despre remușcări și sentimente. La Teatrul În Culise.

 

 

LUNI, 25 Februarie

SHOT

5 piese scurte

Cu: Andreea Bibiri, Florina Gleznea, Andreea Mateiu, Andrei Mateiu, Rolando Matsangos

 

temaspectacolului: femeileconsideracaestedesprefemei. barbatiiconsideracaestedesprebarbati. pentrucaeu, cea care scrieacest text de prezentaresuntfemeie, consider caestetotusidesprefemei. noitoticonsideramcaeste un text politic saudesprecorectitudinepolitica. dacavasimtiticumva, peundeva, lezati de incorectitudineapolitica din spectacol, ne ceremscuzesivadorimsaaveti in continuare o viataplina de corectitudinepolitica

 

MARTI, 26 Februarie

ORA 21:00

SPECTATORUL CONDAMNAT LA MOARTE – comedie

De Matei Vişniec

Cu: Alexandru Minculescu, Ştefan Nistor, Florin Frăţilă, Paul Alexandru, Maria Popovici, Laura Marin, Ioana Chelmuş.

Regia: Cristian Bajora

Durata: 1h30

 

 

Pe lângă parodierea actului justiţiei – haina comică obişnuită în dramele lui Vişniec – evidentă încă din primele secvenţe ale spectacolului, textul lui Matei Vişniec are un mesaj aproape strigat, acela de a nu uita că atunci când mergem “la teatru” păşim într-un spaţiu al artei, iar persoanele din faţa noastră nu sunt nişte simpli bufoni angajaţi să binedispună iubitele şi odraslele ci …nişte artişti care slujesc frumosului.
Fără a vinde surprizele care fac din spectacolul “Spectatorul Condamnat la Moarte” un happening, vă spunem că piesa trece peste orice barieră a convenţiei, începe cu mult înaintea “primului gong” şi se termină, aşa cum spune Vişniec, “în stradă”, mult după ce reflectoarele deja s-au stins, iar relaţia spectator-actor capătă dimensiuni nemaiîntâlnite într-o sală de teatru obişnuită.
Textul permite momente lungi de improvizaţie ale actorilor – “Dar de unde stiţi că ce spun eu acum nu e decât o improvizaţie menită să-i amagească pe toţi cei din jur?” şi cu siguranţă fiecare reprezentaţie este diferită datorită numarului imens de variabile. Care va fi sentinţa???

 

 

MIERCURI, 27 Februarie

ORA 21:00

TOŢI BĂRBAŢII MEI

După Cristi Juncu

Cu: Diana Giubernea

Regia: Mona Gavrilaş

Durata 1h

 

 

“Toţi bărbaţii mei” este o comedie spumoasă, plasată în decorul urban. În centru atenţiei avem o femeie, care nu poate să doarmă din cauza vecinilor de bloc, prea zgomotoşi. Situaţia este absolute normal sau măcar binecunoscută de toată lumea. La fel e şi femeia: cel puţin normală. Frământările şi monologurile ei, mai mult sau mai puţin interioare, sunt însă pretextul pentru o comedie în care ne regăsim toţi, femei şi bărbaţi, cu neîncrederi, întrebări şi gânduri secrete.

Actriţa cameleonică Diana Giubernea (în “Monoloagele Vaginului” interpretează mai mult de zece personaje) intră sub incidenţa personajului creat de regizoarea Mona Gavrilaş, adică devine o femeie ca o “vioară Strafivarius cu corzile cam întinse, gata să plesnească”.

Fireşte că meditaţiile doamnei în cauză se îndreaptă destul de repede spre universal masculine cunoscut sau în curs de cercetare.

Un jurnaş cu zâmbet al simţurilor, spectacolul “Toţi bărbaţii mei” analizează cu ironie sau seriozitate experienţe şi trăiri umane, predominant feminine.

 

JOI, 28 Februarie

ORA 21:00

FRUMOASA CĂLĂTORIE A URŞILOR PANDA POVESTITĂ DE UN SAXOFONIST CARE AVEA O IUBITĂ LA FRANKFURTH

De Matei Vişniec

Cu: Cosmina Soare, Ştefan Nistor, Maria Popovici, Laura Marin, Alexandru Banciu, Bogdan Stanciu

La saxofon: Sofian Miron

Durata: 1h15

 

“Cãlãtoria urşilor panda reprezintã înseşi vietile lor trãite pânã la punctul terminus. Viaţa este privitã ca „vis al morţii”, ca o trecere a sufletului prin anumite etape, cãtre atingerea ataraxiei. Cãlãtoria urşilor panda trimite cu gândul la cãlãtoria lui Dionis sau la cea a lui Gavrielescu din „La Tigãnci”. Totodatã ea reprezintã proiecţia unui nou început, un nou „ab origo”, punctul iniţial al unei noi vieţi. Şi astfel nimic nu se pierde, totul se transformã, cãci totul este un ciclu neîntrerupt de momente repetabile. Un cerc ce revine invariabil la punctul din care a plecat.

Parcurgerea celor nouã nopţi poate echivala cu coborârea celor 9 trepte ezoterice. Coborârea acestora fãrã a cãdea înseamnã a-şi fi ţinut în frâu simţurile. Nouã este şi cifra care, corespunzând celor 9 deschideri ale omului, simbolizeazã cãile acestuia de comunicare cu lumea. Existã astfel credinţa celor nouã ceruri sau nouã etape pe care trebuie sã le parcurgã sufletul pentru a dobândi pacea vesnicã.” (Irninis Miricioiu – prefata la volumul semnat Matei Visniec – Frumoasa cãlãtorie a urşilor panda povestitã de un saxofonist care avea o iubitã la Frankfurt).

 

 

17
/07
/17

Caravana Filmelor TIFF revine în această vară, pentru a opta ediție, cu un program de filme noi, premiate, proiectate în aer liber pentru publicul din peste 15 orașe. Ecranul uriaș al Caravanei va fi amplasat în parcuri, piețe publice, amfiteatre și grădini de vară, de la mijlocul lunii iulie, până în septembrie. Spectatorilor li se pregătesc comedii, drame, thrillere animații, filme premiate în marile festivaluri și succese de casă. Intrarea este liberă.

17
/07
/17

O discuţie cu cineastul Alexandru Solomon despre ultimul său documentar, „Ouăle lui Tarzan”, şi vernisajul unei expoziţii cu fotografii din Petrila realizate de regizorul Andrei Dăscălescu se numără printre evenimentele conexe proiecţiilor la cea de-a patra ediţie a festivalului Ceau, Cinema!, care va avea loc în perioada 20-23 iulie la Timişoara şi Gottlob.

17
/07
/17

Universul din "Un veac de singurătate", capodopera lui Gabriel Garcia Marquez publicată în urmă cu 50 de ani, s-a transformat în sursă de inspirație pentru doi artiști urbani, care au pictat pe zidurile Bibliotecii naționale din Columbia lupte de cocoși, capete de morți și un cuplu înlănțuit.

16
/07
/17

CRONICĂ DE FILM Despre o spectaculoasă docuficţiune poloneză cu viaţa de noapte a tinerilor din Varşovia. Şi despre un thriller elveţian care are ca protagonist un detectiv particular cu o minte tulburată. Acum, în iulie, în (unele) cinematografe.

15
/07
/17

O expoziție In Memoriam Augustin Buzura, organizată de Institutul Cultural Român, prin Centrul Național al Cărții, în parteneriat cu Biblioteca Națională a României, va fi deschisă în perioada 14-31 iulie la sediul ICR din Aleea Alexandru, nr. 38.

15
/07
/17

Una dintre cele mai valoroase compoziții jazz imaginate vreodată în umbra Mariei Tănase, un proiect de excelenţă, aplaudat pe scene prestigioase şi inclus pe coloana sonoră a unui film internaţional aspirant la Oscar, „Pân’la rai” va fi prezentat, în ediţie excepţională, la Grădina Green Hours din Bucureşti, marți, 18 iulie, de la ora 19.30.

15
/07
/17

Caravana Filmelor TIFF revine în această vară, pentru a opta ediție, cu un program de filme noi, premiate, proiectate în aer liber pentru publicul din peste 15 orașe. Ecranul uriaș al Caravanei va fi amplasat în parcuri, piețe publice, amfiteatre și grădini de vară, de la mijlocul lunii iulie, până în septembrie.

15
/07
/17

UNTEATRU sărbătorește șapte ani de existență și organizează cu acest prilej zilele UNTEATRU – „un micro-festival de teatru, concerte și prietenie”, care va avea loc între 19-23 iulie.

14
/07
/17

Un documentar regizat de Susan Lacy despre regizorul laureat al premiului Oscar Steven Spielberg va avea premiera la HBO pe 7 octombrie. Documentarul va examina în profunzime filmografia lui Spielberg, relevând modul în care experiențele sale i-au influențat munca și au transformat-o în timp.

13
/07
/17

Taifas nocturn, cu amintiri, tutun, cafea și voie bună, între doi scriitori ce-au nimerit pe același palier, în prima și ultima vacanță, pe care au petrecut-o împreună, la Techirghiol. În 2017 se împlinesc 50 de ani de la moartea lui Tudor Arghezi despre care se spunea că era arțăgos cu prietenii și „spurcat la gură” cu străinii.

13
/07
/17

În perioada 4-18 iulie 2017 se desfășoară cea de-a XXXIV-a ediţie a Festivalului Internațional de Teatru din Almada, cea mai importantă manifestare de acest gen din Portugalia. La eveniment va fi prezentat și spectacolul „Oameni obișnuiți”, de Gianina Cărbunariu, în interpretarea actorilor de la Teatrul Național „Radu Stanca“ Sibiu (TNRS). Spectacolul va avea loc, duminică, 16 iulie, ora 22:00, pe Scena Mare a Școlii D. Antonio da Costa din Almada unde sunt așteptați 600 de spectatori.

13
/07
/17

Pe 22 iulie, de la 08:00 la 20:00, găsești în București un workshop de fotografie și explorare urbană, în care afli poveștile orașului de la scriitorul Andrei Crăciun și înveți să faci fotografii de la un profesionist ca Adi Bulboacă.

13
/07
/17

Se împlinesc 10 ani de când UNDERCLOUD, primul festival de teatru independent din România, se desfăşoară în fiecare vară în Bucureşti. Ediţia aniversară ce va avea loc în perioada 22-31 august 2017, la ARCUB-Gabroveni, va fi marcată de evenimente teatrale unice, de prezenţa unor personalităţi ale teatrului românesc şi străin, de petreceri şi surprize.

12
/07
/17

Blackbird sau...blackbirds? E întrebarea cu care am ieșit de la Unteatru după ce am văzut piesa lui David Harrower, în regia lui Andrei și a Andreei Grosu. Poate e firesc să încep cu notarea acestei prime impresii după duelul verbal dintre Ray (Peter) și Una. Și totuși, o umbră de îndoială se strecoară, brăzdând aerul încins de afară... Să fi fost doar o pasăre?... O pasăre neagră, un gând acuzator sau, poate, „dulcea pasăre a tinereții”? Ezit, știind că lucrurile nu sunt întotdeauna ceea ce par să fie...