Protest inedit la Noaptea Muzeelor
https://www.ziarulmetropolis.ro/protest-inedit-la-noaptea-muzeelor/

O piesă valoroasă din fiecare instituţie muzeală va fi acoperită cu o pânză, pe 16 mai, la Noaptea Muzeelor, Virgil Niţulescu, preşedintele Reţelei Naţionale a Muzeelor, afirmând că prin acest protest se doreşte conştientizarea publicului faţă de situaţia gravă a spaţiilor expoziţionale.

Un articol de Petre Ivan|16 martie 2015

„Anul acesta Piticul (noua identitate vizuală a evenimentului, n.r.) plecat în căutarea muzeelor protestează cu cârpa pe cap. De ce? Pentru că a aflat că multe din muzeele şi colecţiile ţării dispar fiindcă li se retrocedează clădirile în care funcţionează. Fiecare muzeu îşi va acoperi o piesa valoroasă cu o pânză pentru a vă face atenţi că s-ar putea ca data viitoare să nu o mai găsiţi deloc nici pe ea, nici muzeul”, se arată pe pagina de Facebook a evenimentului Noaptea Muzeelor, care a ajuns la ediţia a 11-a.

În acest context, Virgil Niţulescu, preşedintele Reţelei Naţionale a Muzeelor din România (RNMR), a declarat că intenţia acestui protest este de a „conştientiza publicul cu privire la gravitatea situaţiei în care se află muzeele României”, notează Mediagax.

Pe de altă parte, Niţulescu a precizat că „fiecare muzeu are libertatea de a alege”, iar Reţeaua Naţională a Muzeelor din România va face o recomandare instituţiilor membre.

La ediţia din 2015, vor participa şi instituţii muzeale din Iaşi şi Galaţi, iar a Muzeul Băncii Naţionale a României va fi inclus, pentru prima dată, în circuitul Nopţii Muzeelor.

Ediţia din 2014 a Nopţii Muzeelor a atras în Bucureşti peste 190.000 de participanţi, cei mai mulţi vizitatori înregistrându-se la ProtestMuzeul Bellu şi Muzeul Naţional de Istorie Naturală „Grigore Antipa”.

Ajuns în 2014 la a zecea ediţie, Noaptea Muzeelor este unul dintre cele mai populare şi longevive evenimente culturale destinate publicului larg, sărbătorit la nivel european.

Iniţiată de Ministerul Culturii şi Comunicării din Franţa, manifestarea atrage anual în România sute de mii de participanţi. Noaptea Muzeelor are loc în fiecare an sâmbăta, în jurul datei de 18 mai – Ziua Internaţională a Muzeelor, sărbătoare instituită de International Council of Museums (ICOM).

În Bucureşti, 33 de instituţii – muzee şi organizaţii culturale şi de educaţie – şi-au aşteptat publicul până târziu în noapte, la expoziţii, concerte, spectacole, proiecţii, performance-uri şi ateliere interactive, pentru experienţe de neuitat.

Foto: Protest, Noaptea Muzeelor – facebook

28
/10
/20

Astăzi, 28 octombrie, de ziua de naștere a pictoriței basarabene Valentina Rusu Ciobanu (100 de ani), Asociația pentru cultură și arte ARBOR lansează în premieră producțiile multimedia #100VRC Valentina Rusu Ciobanu: viața și opera și VRC Atelier ’85, atelierul artistei din anul 1985, reconstituit în realitate virtuală.

27
/10
/20

Arta urbană este în jurul nostru, de cele mai multe ori este necesar doar să ne ridicăm privirea şi vom observa diferite forme de artă. Observăm de la stencils, la stickere, la graffiti şi instalaţii stradale, cât şi una dintre cele mai perisabile forme de artă urbană, cea realizată în cretă. Un articol de Mihaela Ion.

20
/10
/20

Editura Muzeului Național de Artă Contemporană și-a adăugat în colecție o nouă publicație „reper” pentru istoria vizualității contemporane din România, marcând astfel borna istorică a 30 de ani de la evenimentele lui decembrie 1989.

13
/10
/20

Expoziția-fenomen „Woman Unchained“ by Irina Greciuhina, care-a fost deschisă timp de o lună în spațiul expozițional Arbor.art.room, perioadă în care s-a bucurat de un imens succes, s-a închis în „real“, dar iubitorii de frumos mai au o șansă să contemple „Cina cea de taină“ cu femei și alte lucrări care i-au încântat pe bucureșteni în această perioadă.

12
/10
/20

Maria Orosan-Telea condensează în spațiul Kunsthalle Bega Box sub numele Later Edit 13 evenimente cuprinse în programul „Draft” - un program curatorial despre proiecte artistice în stadiu de idee, parțial realizate sau replicabile la scară mai mare, desfășurat din 2018 în Biblioteca Pavilion din Timișoara.