Regizoarea Ana-Felicia Scutelnicu, premiata
https://www.ziarulmetropolis.ro/regizoarea-ana-felicia-scutelnicu-premiata/

Regizoarea moldoveană Ana-Felicia Scutelnicu a primit, sâmbătă seară, premiul CinemaXXI pentru scurtmetraj şi mediumetraj, pentru pelicula „Panihida”, la ediţia din acest an a Festivalului Internaţional de Film de la Roma, potrivit site-ului oficial al evenimentului.   „CinemaXXI” este una dintre secţiunile competiţionale din cadrul Festivalului de Film de la Roma, fiind dedicată noilor tendinţe în […]

Un articol de Andrada Văsii|19 noiembrie 2012

Regizoarea moldoveană Ana-Felicia Scutelnicu a primit, sâmbătă seară, premiul CinemaXXI pentru scurtmetraj şi mediumetraj, pentru pelicula „Panihida”, la ediţia din acest an a Festivalului Internaţional de Film de la Roma, potrivit site-ului oficial al evenimentului.

 

„CinemaXXI” este una dintre secţiunile competiţionale din cadrul Festivalului de Film de la Roma, fiind dedicată noilor tendinţe în cinema. CinemaXXI se centrează asupra proiectelor care contribuie la reinventarea cinematografiei în peisajul audiovizual contemporan.

„Panihida” este o coproducţie Germania-Republica Moldova, cu o durată de 61 de minute. Acţiunea filmului este plasată într-un mic sat din Republica Moldova, în care o femeie în vârstă moare, lăsându-i în urma sa pe fiul ei, Petru, şi pe fiica acestuia, Anişoara. Filmul prezintă tradiţiile şi obiceiurile din satul respectiv. Din distribuţia filmului fac parte Valentin Aga, Anişoara Morari, Nina Rabus, potrivit IMDB.

Ana-Felicia Scutelnicu s-a născut în 1978 în Republica Moldova. Din 2002, locuieşte şi lucrează la Berlin. A mai realizat scurtmetrajele „Ispita” (foto-animaţie/ experimental), „Tiraspol-Berlin” (documentar), „Între Ziduri/ Zwischen Mauern (ficţiune) şi „Curtea din spate/ Hinterhof” (ficţiune).

Pelicula „Curtea din spate” a fost selecţionată în programul de filme germane la Festivalul de la Cannes,2010, în secţiunea „Next Generation”.

Cea de-a şaptea ediţie a Festivalului Internaţional de Film de la Roma s-a desfăşurat în perioada 9 – 17 noiembrie. Gala de premiere a festivalului a avut loc sâmbătă seara la Roma.

Premiul pentru cel mai bun film – trofelul Golden Marc’Aurelio, decernat pentru filmele din competiţia oficială – a fost câştigat de pelicula „Marfa Girl” de Larry Clark.

 

Sursa: Mediafax

14
/02
/24

Celebrul musical FAMILIA ADDAMS semnat de Răzvan Mazilu la Teatrul EXCELSIOR din București va avea două reprezentații în exclusivitate la Craiova. Evenimentele sunt programate marți, 27 martie și miercuri, 28 martie 2024 de la ora 19:00 și vor avea loc în Sala “Amza Pellea” a Teatrului Național “Marin Sorescu” din Craiova.

14
/02
/24

Joi, 15 februarie, începând cu ora 14:00, Biblioteca Metropolitană București, prin Direcţia Cultură, Învăţământ, Turism a Primăriei Municipiului Bucureşti, va organiza, la Sediul Central „Mihail Sadoveanu” din str. Tache Ionescu nr. 4 are loc o DEZBATERE EVENIMENT, dedicată Zilei Naționale a Lecturii.

14
/02
/24

În data de 2 martie la Timișoara (Filarmonica Banatul Timișoara – Sala Capitol), 14-16 martie la București (Centrul Naţional de Artă “Tinerimea Română”), 23-24 martie la Cluj-Napoca (Academia Națională de Muzică „Gheorghe Dima”) și pe 5 aprilie la Iași (Sala Eduard Caudella, Casa Alecu Balș), vor avea loc audiții pentru admiterea celor mai talentați tineri muzicieni în Orchestrele Naționale de Tineret ale României, la care sunt invitaţi atât actuali membri ai ansamblurilor, cât şi aspiranţii la acest statut, scopul acestor audiţii fiind reconfigurarea acestor orchestre.

14
/02
/24

Institutul Cultural Român și Centrul de Cercetare, Documentare și Promovare „Constantin Brâncuși” din Târgu Jiu organizează, în perioada 18 februarie – 3 martie 2024, expoziția „Masa tăcerii”, proiect ce aduce în fața publicului bucureștean lucrări ale artiștilor care au câștigat Premiul Național „Constantin Brâncuși”, oferit anual de Institutul Cultural Român.

13
/02
/24

CRONICĂ DE FILM “Zona de interes” (2023), de Jonathan Glazer, este un film aproape conceptual, a cărui forţă e dată de contrastul dintre ce vedem în prim-plan, de o parte, şi ce se întâmplă în plan îndepărtat şi ce auzim pe coloana sonoră, de cealaltă parte.