„Richard al III-lea”, în regia lui Purcărete, premieră mondială la Tokyo
https://www.ziarulmetropolis.ro/richard-al-iii-lea-in-regia-lui-purcarete-premiera-mondiala-la-tokyo/

„Richard al III-lea”, piesa scrisă de William Shakespeare în urmă cu mai bine de patru secole, în regia lui Silviu Purcărete, va avea premiera mondială la Tokyo Metropolitan Theatre.

Un articol de Petre Ivan|17 octombrie 2017

Regizorul român de teatru a prezentat mai multe spectacole în Japonia de-a lungul carierei, dar acum a lucrat pentru prima dată cu o distribuţie japoneză în totalitate, potrivit japantimes.co.jp.

Silviu Purcărete, în vârstă de 67 de ani, a vorbit pentru The Japan Times despre producţia sa, în timpul repetiţiilor cu cei 15 bărbaţi-actori. Unii dintre ei interpretează roluri feminine, iar veterana Misako Watanabe are rolul unui scrib.

Când eram tânăr am vrut să fiu pictor şi am studiat la şcoala de arte, dar nu a mers”, a explicat Purcărete, celebru pentru expresiile sale teatrale magnifice, uneori suprarealiste, vizuale, potrivit The Japan Times. „Apoi, în România anului 1970, mulţi regizori de teatru talentaţi au apărut în condiţiile sociale îmbunătăţite, înainte ca regimul comunist să împună austeritatea în anii 1980. Ei m-au inspirat şi de aceea sunt acum aici. – Silviu Purcărete

Purcărete a mai fost la Tokyo, însă cu spectacole româneşti – prima dată cu „Titus Andronicus”, de Shakespeare, în 1992, şi apoi cu „Furtuna”, în 1996. În 2013, regizorul român a fost în Japonia cu „Lulu”, marcând atunci inaugurarea noii clădiri a Teatrului Metropolitan din Tokyo. Doi ani mai târziu, acesta s-a întors în  „Ţara Soarelui Răsare” cu „Oedip Rege”, de Sofocle, dar şi cu „Călătoriile lui Guliver”, de Jonathan Swift.

Foto: Richard al III-lea , Purcarete – facebook

13
/10
/16

Scriitorul Mircea Cărtărescu scrie pe pagina sa de Facebook că Bob Dylan nu ar fi avut nevoie de acest Nobel pentru Literatură, pentru că, deşi el însuşi l-a tradus în limba româna şi nu contestă faptul că este un poet şi un geniu muzical, crede că acest premiu major pentru literatură ar fi trebuit să fie acordat unui “scriitor adevărat”

13
/10
/16

Cântăreţul Bob Dylan a primit joi, 13 octombrie, Premiul Nobel pentru Literatură pe 2016, pentru „crearea unor noi maniere de expresie poetică în cadrul marii tradiţii a muzicii americane”. Dylan, unul dintre cele mai influente personaje ale secolului al XX-lea, este primul artist care a îmbinat muzica populară cu ambiţiile intelectuale.

13
/10
/16

Poetul, scriitorul, interpretul și compozitorul Leonard Cohen (82 de ani) a declarat, într-un interviu pentru The New Yorker, că își dorește să încheie numeroasele proiecte muzicale și literare începute, dar că este pregătit să moară.

12
/10
/16

Despre domnia de 48 de ani a primului rege al României, care a obținut independența țării, a redresat economia, a câștigat Dobrogea și a pierdut Basarabia, a construit Castelul Peleș și podul de cale ferată de la Cernavodă.

12
/10
/16

„Fiți suflete vii, nu suflete moarte!” - spunea acum 174 de ani Gogol, știind că puținele soluții de regenerare sunt râsul, ironia, satira, leacuri care de secole vindecă marile tulburări ale spiritului uman. Teatrul de Comedie prezintă joi 20 octombrie, de la ora 19.00, la sala Radu Beligan premiera oficială a spectacolului Suflete moarte de N.V. Gogol, dramatizare de Mihail Bulgakov. Regia este semnată de Vlad Cristache, iar scenografia de Andu Dumitrescu.

12
/10
/16

În perioada 29 octombrie - 5 noiembrie 2016, pe scena Sălii Thalia a Filarmonicii din Sibiu va avea loc cea de a III-a ediție a Festivalului Internațional Clara Haskil, primul proiect de talie internațională din România dedicat celei care a fost una dintre cele mai talentate pianiste de origine română ale tuturor timpurilor, Clara Haskil.

12
/10
/16

“Toni Erdmann”, în regia lui Maren Ade, coprodus de Ada Solomon, desemnat drept cel mai bun film al anului de către Federația Internațională a Criticilor de Film (FIPRESCI), va deschide Festivalul Les Films de Cannes a Bucarest vineri, 14 octombrie, ora 18:30, în prezența regizoarei Maren Ade.

12
/10
/16

„Într-un fel, destui oameni îşi risipesc cea mai mare parte a vieţii, făcând lucruri care nu le plac, la care nu se pricep şi care îi fac nefericiţi. Trist e însă că talente eclatante se irosesc în van, din felurite pricini. Nu contează domeniul, însă sunt dureros impresionat că oameni foarte înzestrați se rătăcesc de marile lor ținte artistice, sportive sau științifice. Puțini dintre ei se redresează în ultima clipă și lasă posterității ceva care să stea oricând mărturie că nu s-au ratat. Toată această categorie de oameni au însă o trăsătură comună: nu cunosc sentimentul invidiei.” - Şerban Tomşa. Autorul romanelor „Biblioteca lui Noe”, „Maimuţe în haremul nopţii”, „Gheţarul” şi „Călugărul Negru” împlineşte astăzi 60 de ani.

11
/10
/16

CRONICĂ DE FILM Filmat în bună parte în România, „Toni Erdmann”, al treilea lungmetraj al regizoarei germane Maren Ade, este o dramedie despre rolurile sociale şi măştile familiale spre care ne împinge viaţa şi de care ne este teamă să scăpăm pentru a redeveni noi înşine.

11
/10
/16

Trupa Depeche Mode revine în România în 2017, la Cluj-Napoca, pe 23 iulie, în cadrul Global Spirit Tour, pentru promovarea noului album "Spirit", care va fi lansat în primăvara anului viitor. "Spirit" este cel de-al 14-lea album de studio al trupei, ce continuă succesul înregistrat de Delta Machine, album care a ajuns pe poziția a cincea în topurile din 26 de țări și pe prima poziție în topurile din 12 țări.

11
/10
/16

Orchestra Națională Radio, sub bagheta dirijorului Radu Postăvaru, propune vineri, 14 octombrie (19.00), o seară romantică la Sala Radio. Concertul se va deschide cu Concertul nr. 1 în mi minor pentru pian şi orchestră, op. 11 de Chopin avându-l ca solist pe pianistul polonez Szymon Nehring.

11
/10
/16

Conceput sub forma unui triptic, impresionantul volum Ulysses, 732. Romanul romanului de Mircea Mihăieş, apărut la Editura Polirom în ediţie cartonată, e prima încercare în România de a face atât o istorie exhaustivă a celei mai celebre cărţi de proză scrisă în limba engleză în secolul XX, cât şi de a expune pentru publicul larg temele, tehnicile şi mizele existenţiale ale acesteia.

11
/10
/16

“Nu sunt o stâncă ce nu poate fi clintită, rece, lucidă, cum par. Nenorocirea este că nu sunt cum par şi că foarte repede omul îşi dă seama de asta. Aspectul exterior mi se trage, cred, din faptul că am fost şi am rămas o mare timidă. De aici, felul meu de a mă purta faţă de interlocutor, de aici senzaţia de inaccesibil.”. – Olga Tudorache.