„România. Închis pentru inventar“. Și un interviu fără cuvinte
https://www.ziarulmetropolis.ro/romania-inchis-pentru-inventar-si-un-interviu-fara-cuvinte/

Ziarul Metropolis vă prezintă primul interviu fără cuvinte din presa din România. Noi am pus întrebările, iar actorii Dragoş Huluba, Violeta Huluba şi Eduard Adam au răspuns prin scurte momente de improvizaţie din teatrul non-verbal.

Un articol de Ziarul Metropolis|20 noiembrie 2015

Cei trei actori vor prezenta la Teatrul Metropolis spectacolul „România. Închis pentru inventar“, sâmbătă, 21 noiembrie, la ora 17.00 și duminică, 22 noiembrie, la ora 17.00.

Este o poveste dulce-amară despre o lume dispărută sau nu în ’89. O călătorie în timp, o rememorare a trecutului, dar și a prezentului acestui popor. O oglindă pusă în fața noastră, în care putem să ne vedem așa cum eram „atunci“ și cum ne-am transformat în acești 25 de ani de libertate.

Imagine: Simion Buia / Editare video: Răzvan Mandache

În fotografie, de la stânga la dreapta, Eduard Adam, Violeta Huluba și Dragoș Huluba

03
/02
/17

Când pronunți ”Dan Puric”, audiența se grupează rapid în două tabere, sintetizabile cam așa: ”e deștept, le zice bine și e un munte de talent” sau ”lasă-mă, dom’ne, în pace..” (cel puțin). Pe mine, multe dintre spectacolele și vorbele lui m-au bucurat adânc, în același timp unele din (zic eu) marotele sale mi-au provocat un rid în plus. În mod clar, e un ”ne-oarecare”, totodată nescutit de ”cele ale omului”.  Îți place sau nu de el, e un fluviu în felul lui.

26
/01
/17

INTERVIU „Cred că experimentul este obligatoriu pentru un artist”, afirmă regizorul Adrian Sitaru. Despre noul său lungmetraj „Fixeur”, acum în cinematografe, spune că, „fiind un film despre jurnalism şi jurnalişti, am încercat să reproducem şi să amestecăm stilistica de reportaj TV de calitate în cea de cinema clasic”.

22
/12
/16

Scenograful Ștefan Caragiu, decan al Facultății de Teatru al UNATC București, crede că talentul se împarte în mod egal pe generații. Consideră că studenții au dreptul și chiar obligația de a se revolta atunci când lucrurile nu se întâmplă așa cum trebuie.

20
/12
/16

NOUA GENERAȚIE DE ARTIȘTI. Alina Petrică are 27 de ani. Joacă în „Aglaja”, la Centrul Cultural „Bălcescu”, în „Mon Cabaret Noir”, la Teatrelli, în „(D)efectul Placebo”, la Teatrul Național, în „Îmblânzirea scorpiei”, la Teatrul de Comedie, și este, din acest an, angajată a Teatrului Mic din București.

19
/12
/16

NOUA GENERAŢIE DE ARTIŞTI. Dorotheea Petre (aproape 36 de ani) este bine-cunoscută publicului cinefil din ţara noastră, din pelicula „Cum mi-am petrecut sfârşitul lumii” (2006).

13
/12
/16

Emanuel Pârvu, membru al juriului care a selectat zece actori tineri pentru spectacolul aniversar al Teatrului Metropolis, este convins că noua generație de actori poate fi încurajată prin șansă. La rândul său, își amintește în rândurile care urmează cum la început de drum a avut ocazia de a învăța de la oameni de teatru precum Victor Rebengiuc, Marcel Iureș și, mai ales, Liviu Ciulei.

29
/11
/16

Trecutul ne dezvăluie foarte multe lucruri, nu doar o incurabilă melancolie. Trecutul are o anumită forţă de a se impune în actualitate fără a-şi face simtiţă prezenţa. Acest lucru se petrece şi cu teatrul în general când pur şi simplu vorbim despre teatru, chiar dacă o facem la timpul trecut. Forţa sa este invizibilă şi efectele devin vizibile când doar îi constatăm absenţa.