România, singura ţară care a făcut spectacol în primele două zile ale Târgului de Turism de la Viena
https://www.ziarulmetropolis.ro/romania-singura-tara-care-a-facut-spectacol-in-primele-doua-zile-ale-targului-de-turism-de-la-viena/

România este singura ţară din cele 70 participante la Târgul de Turism de la Viena (Wien Ferien-Messe) care a organizat reprezentaţii artistice în primele două zile ale târgului. Cu acest prilej, celebrii „Junii Sibiului”, dansatorii care au făcut ocolul lumii cu folclorul românesc autentic, au prezentat un spectacol artistic iar trupa ‘Domino’ a susţinut un […]

Un articol de Andrada Văsii|14 ianuarie 2013

România este singura ţară din cele 70 participante la Târgul de Turism de la Viena (Wien Ferien-Messe) care a organizat reprezentaţii artistice în primele două zile ale târgului. Cu acest prilej, celebrii „Junii Sibiului”, dansatorii care au făcut ocolul lumii cu folclorul românesc autentic, au prezentat un spectacol artistic iar trupa ‘Domino’ a susţinut un recital de rock la ţambal.

Seara tradiţională românească de vineri a fost singurul eveniment de acest fel din Târg. Practic, sute de vizitatori, participanţi, experţi în turism au venit să se bucure de spectacolul oferit, dar şi de mâncărurile tradiţionale româneşti. Pe acordurile specifice Maramureşului, oaspeţii s-au bucurat de slănina, toba, cârnaţul afumat, berea, vinul şi desigur, ţuica de la noi. Plăcut impresionaţi de costumele spectaculoase ale „Junilor”, mai ales costumul miresei, cei prezenţi la Târgul de Turism de la Viena nu doar că s-au prins la joc în hora din standul României, dar cei mai mulţi, s-au înghesuit să facă poze cu dansatorii sibieni, care au fost până acum vedetele acestei manifestări de turism, prima din acest an la care se prezintă ţara noastră.

„Ne bucurăm foarte mult, că şi de această dată reuşim să impresionăm în mod plăcut publicul prezent aici. La fel ca şi la alte manifestări în turism, dar nu numai, Junii Sibiului contribuie foarte mult la promovarea valorilor autentice, a folclorului şi prin acestea la atragerea de turişti străini în România. Este un fapt deja verificat şi demonstrat, tot mai mulţi străini ne caută în România, la Sibiu, mai ales la manifestările culturale unde mergem şi ne cer, fie să îi învăţăm să joace româneşte, fie costume, fie să-i ducem în satele noastre, să le arătăm tradiţiile noastre, care, pentru ei sunt un spectacol cu totul deosebit, ceva unic”, a declarat sâmbătă, pentru AGERPRES, coregrafa Silvia Macrea, managerul Centrului Judeţean pentru Conservarea şi Promovarea Culturii Tradiţionale „Cindrelul – Junii” Sibiu.

Prezenţa „Junilor” la Viena a fost posibilă datorită Consiliului Judeţean Sibiu, unul din cele trei consilii judeţene prezente la Viena. Practic, CJ Sibiu a investit în cel mai puternic brand românesc din aceste zile la Viena. Spectacolele „Junilor Sibiului” au putut fi văzute nu doar la Târg, ci şi la posturile de televiziune austriece, pe toate ecranele de la metrou, unde este promovat cel mai important târg de turism din Austria şi al treilea ca importanţă din Europa. Predarea ştafetei Capitalei Culturale Europene în 2006, de la Patras (Grecia) la Sibiu (România), Summit-ul NATO din sau 2008, Finala Europa League de anul trecut, de la Bucureşti (România) sunt doar câteva evenimente importante unde „Junii Sibiului” au fost cei mai buni ambasadori ai noştri.

România, aflată în centrul atenţiei prin poziţia pe care o ocupă standul nostru, fiind învecinată cu Italia, Turcia şi Grecia, adevărate repere în turismul mondial, a reuşit cu un buget net inferior „vecinilor” săi de la Târgul de Turism de la Viena, să surprindă nu doar prin dezvăluirea unei realităţi foarte căutate de turiştii străini, autenticitatea, dar şi prin inovaţie. Inovaţia românească la Viena poartă numele de ţambal, însă nu este vorba de cunoscutul Marius Mihalache, ci de o surpriză sibiană.

Necunoscuţi în România, aplaudaţi la Viena, cei trei componenţi ai trupei „Domino” au reuşit să atragă publicul prin ineditul muzicii lor. Neobişnuit pentru austrieci, ţambalul, un instrument folosit des în Balcani, este „cheia” succesului pentru cei de la „Domino”. Fiul maestrului Sergiu Cipariu, cunoscut ca menestrelul din Mărginimea Sibiului, Romică Cipariu este cel care, de două luni de zile, şi-a făcut o trupă la Sibiu cu care a debutat tocmai pe scena Târgului de Turism de la Viena. Ţambalul, chitara şi tobele „Domino” fac ca rockul să se îmbine armonios cu muzica lui Tudor Gheorghe şi chiar şi cu Jianele din Mărginimea Sibiului.

„Eu nu am învăţat să cânt la ţambal de la şcoală. Tata a fost un îndrumător şi atunci cântam altă muzică, spre rock. Nu m-am limitat să cânt doar folclor, ca să nu rămân ascuns în spatele scenei cu ţambalul meu. De aceea am şi făcut acest ţambal atipic. Compoziţia este a unui ţambal mare de concert, însă am vrut să arate altfel, nu un ţambal clasic cu lemn”, a declarat pentru AGERPRES, Romică Cipariu.

Acesta explică reacţia puternică a publicului vienez, obişnuit desigur cu valsuri, prin faptul că în spaţiul germanic, ţambalul este ceva neobişnuit.

„Ţambalul este deosebit, lumea este în primă fază mirată, nu îşi dă seama ce se întâmplă. Pe urmă zâmbesc, aplaudă şi recunosc piesele, după care ne spun ce bine sună. Cântâm de la Beatles, până la Tudor Gheorghe, folclor autentic din Mărginimea Sibiului”, a explicat repertoriul „Domino”, Romică Cipariu.

Prezentă alături de expozanţii români pe durata Târgului, Silvia Davidoiu, ambasadoarea României la Viena, apreciază că ţara noastră a păşit cu dreptul în 2013, din punct de vedere al prezenţei şi al imaginii, în Austria.

„O reuşită deosebită a ediţiei din acest an a Târgului de turism, cea de-a 38-a, este din punctul nostru de vedere faptul că România a fost partenerul principal – ţara parteneră, iar în cadrul standului românesc la târg, Sibiul a fost zona ţintă prezentată ca destinaţie turistică de excelenţă. Sibiul s-a prezentat, ca destinaţie de călătorie şi vacanţă, la cele mai înalte standarde, aşa cum de altfel, ne-a obişnuit în multe alte ocazii, iar prezenţa ‘Junilor Sibiului’ se dovedeşte a fi un punct de maximă atracţie pentru programul cultural al Târgului”, a declarat pentru AGERPRES, Ambasadoarea României în Austria.

România ar putea fi „văzută” încă două zile la Viena, într-o călătorie cu ajutorul pliantelor, al panourilor, al artei culinare şi mai ales al spectacolului, de 150.000 de vizitatori, cât se aşteaptă organizatorii. Târgul de Turism se va termina duminică, timp în care, nu doar spectacolele româneşti, ci şi oferta expozanţilor noştri trebuie să îi convingă pe austrieci să vină pe meleagurile noastre. 2013 este pentru România o provocare, după un vârf în 2012, când s-a depăşit din primele estimări, un sfert de milion de turişti austrieci în România, a precizat pentru AGERPRES, Simion Giurcă, directorul Biroului de Turism al României la Viena şi cel care s-a ocupat de prezenţa românească la Târgul de Turism din Capitala Austriei.

Austriecii au ocazia, totodată, să vadă în premieră pentru ei, noul model Dokker, fabricat în Maroc este prezent la standul Dacia. Acest model va fi comercializat în primăvara acestui an pe piaţa austriacă, cel mai probabil din martie.

Sursa: Agerpres

05
/04
/24

Brașov Jazz & Blues Festival, unul dintre marile festivaluri urbane de gen din România, revine între 15 și 18 august 2024, cu cea de-a 12-a ediție, iar orașul Brașov va fi din nou gazdă pentru peste 100 de artiști din toate colțurile lumii, care vor învălui publicul în ritmurile vibrante ale muzicii născute din jazz și blues.

04
/04
/24

Evenimentele interdisciplinare propuse în proiectul de cercetare coregrafică ROOTS, un proiect AREAL co-finanțat de AFCN, vin în întâmpinarea crizei generalizate care ne împresoară, căutând soluții pe măsura complexității problemelor suprapuse și interdependente cu care ne confruntăm, îndemnând la o explorare a rădăcinilor ce unesc omul, societatea în care trăim și întreaga biosferă.

02
/04
/24

Institutul Cultural Român participă în premieră, prin ICR Bruxelles și Centrul Național al Cărții, cu un stand propriu la „Foire du livre de Bruxelles / Târgul Internațional de Carte de la Bruxelles”, care se va desfășura în perioada 4-7 aprilie 2024, la Centrul de expoziții Tour et Taxis din capitala Belgiei.

02
/04
/24

Mobius & The Institute transformă centrul Bucureștiului într-un hotspot al culturii Hip-hop. Cea mai mare expoziție a artistului Saddo ocupă Piața Amzei.

29
/03
/24

Romanian Design Week, un festival multidisciplinar dedicat industriilor creative ce promovează designul, arhitectura, creativitatea și inovația, lansează în colaborare cu UniCredit Bank un concurs destinat tinerilor ilustratori și designeri grafici din România, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani. Scopul competiției este crearea colecției oficiale de obiecte de merchandising pentru festival, având ca temă "Unlock the City".

29
/03
/24

Una din trei femei se confruntă cu pierderea sarcinii de-a lungul vieții. Una din șase femei se confruntă cu infertilitatea. Una din două femei trece prin depresie și/sau anxietate, în urma pierderii unei sarcini, sau în contextul problemelor de infertilitate. În pofida frecvenței lor, aceste experiențe sunt totuși unele dintre cele mai stigmatizante și izolante din societate.