România, văzută prin ochii lui Hanno Höfer
https://www.ziarulmetropolis.ro/romania-vazuta-prin-ochii-lui-hanno-hofer/

Regizorul de film şi muzicianul Hanno Höfer vorbeşte despre întâlnirile lui cu o Românie necivilizată; în rubrica „Cu respect“, a emisiunii Bonton, duminică, de la ora 17.30, pe postul Digi 24.

Un articol de |3 aprilie 2013

Regizorul de film şi muzicianul Hanno Höfer vorbeşte despre întâlnirile lui cu o Românie necivilizată, în rubrica „Cu respect“, a emisiunii Bonton, duminică, 7 aprilie, de la ora 17.30, pe postul Digi 24.

Când spui Nightlosers, spui în primul rând Hanno Höfer, un artist complet, nonconformist care, deşi putea să aleagă orice ţară din lume pentru a locui şi pentru a cânta sau a face filme, a ales totuşi România. De ce? Pentru că îi plac oamenii de aici, spune el, în interviul acordat emisiunii de pe postul Digi24.

Realizatorii emisiunii Bonton au vrut să afle cum este România lui Hanno Höfer: ce îl ţine şi ce îl inspiră aici dar, în egală măsură, ce îl deranjează cel mai tare la ţara lui.

Iată câteva declaraţii făcute de Hanno Höfer:

„Am fost călcat de un taxi, eram pe o motoretă şi cineva nu mi-a acordat prioritate. M-a lovit, am zburat prin aer, am avut o gaură în picior şi am fost luat şi dus cu taxiul la urgenţă. Eu eram pe bancheta din spate şi în timp ce el mă ducea, eu mă uitam la osul care ieşea din picior, iar el plângea că i se va lua carnetul pentru 3 luni. Ca apoi la urgenţă să apară un individ dubios care să-mi ofere 200 de euro ca să declar că m-am lovit singur de un stâlp. Chestii de-astea care nu ştiu cât ţin de bună creştere, dar ţin de caracter.”

„După ce se poate recunoaşte un domn? Nu după haine în orice caz şi nu după aparenţe şi look, ci după felul în care vorbeşte, cum se comportă şi aşa mai departe. Un domn poate să fie şi un om de la ţară, un gunoier, nu ţine deloc de poziţia în societate, ţine de ce e înăuntru.”

„Eu nu pot să schimb nimic, sunt atât de mulţi factori încât… Civilizaţia asta nu e o chestie de suprafaţă, ea trebuie să vină din interior, să vină prin cultură. Dacă educaţia de acasă e bună, dacă şcolile sunt bune, se rezolvă. Adică este un complex de măsuri aici şi e o chestie care ţine de sănătatea poporului.”

„Mie îmi plac oamenii în România, unii oameni, nu toţi oamenii, şi oamenii de calitate sunt din ce în ce mai greu de găsit, dar există. Şi există mai multe Românii, nu doar una. Poţi să te duci la ţară să-ţi placă nişte oameni de acolo. În principal, oamenii îmi plac, dacă oamenii sunt de calitate şi mediul înconjurător este de calitate“.

Despre cum arată România unuia dintre cei mai aparte muzicieni ai zilelor noastre şi, totodată, a unuia dintre cei mai talentaţi şi premiaţi regizori de film ai generaţiei lui, duminică, 7 aprilie, de la ora 17.30, la Bonton, pe Digi24.

10
/06
/21

Festivalul şi Concursul Internaţional de Canto ce poartă numele legendarei soprane Hariclea Darclée, născută la Brăila, ne aduce de un sfert de veac acele manifestări extraordinare inspirate şi coordonate de o altă mare artistă, Mariana Nicolesco, a cărei personalitate a atras până acum în oraşul de pe Dunăre şi în teatrul în care ilustra predecesoare debuta la numai 21 de ani, în 1881, peste 2900 de tineri artişti lirici din 50 de ţări şi 5 continente.

10
/06
/21

Joi, 10 iunie, și vineri, 11 iunie, de la ora 19.00, Orchestra simfonică a Filarmonicii „George Enescu”  va fi condusă de  Gabriel Bebeșelea, dirijorul său principal din stagiunea 2020/21. Programul concertului din 10 și 11 iunie este alcătuit din selecțiuni din muzica originală compusă de  Jean-Baptiste Lully pentru piesa Burghezul gentilom de  Molière și din Suita Burghezul gentilom de Richard Strauss. […]

09
/06
/21

Iubitorii muzicii clasice care vor să achiziționeze abonamente la Festivalului George Enescu 2021 sunt invitați să se înscrie la acest link, începând de astăzi, 9 iunie, pentru a participa la loteria în cadrul căreia vor fi distribuite abonamentele. Biletele individuale se pun în vânzare pe 19 iulie 2021, la ora 12:00, iar biletele și abonamentele pentru vizionare în sistem pay-per-view vor fi disponibile începând cu 2 august 2021.

03
/06
/21

Nisip fin, vegetație și umbră, o plajă care se păstrează încă sălbatică, pescari de la prima oră a dimineții și apă verde-turcoaz, pe scurt - plaja de la Tuzla. În acest loc bine ascuns, sub coasta sălbatică a mării, se va întâmpla a doua ediție a festivalului Living Rock, dedicat tuturor iubitorilor de alternativ, fie că vorbim de muzică, destinații de vacanță, preferințe gastronomice sau activități de petrecere a timpului liber.

02
/06
/21

Sâmbătă, 5 iunie, începând cu ora 18:30, Gala Aniversară „Ruxandra Donose 30” va ajunge pe scena Operei Naţionale din Bucureşti, într-un eveniment extraordinar menit să celebreze cei 30 de ani de activitate artistică ai celebrei mezzosoprane. La pupitrul Orchestrei Operei Naționale București se va afla Tiberiu Soare, conceptul regizoral fiind semnat de Paula Stoica.

02
/06
/21

În seara zilei de duminică, 6 iunie, la ora 19, flautista Miruna Didu, violonista Corina Mitroi, violista Iulia Goiana și violoncelistul Eugen Bogdan Popa, toți instrumentiști din Orchestra simfonică a Filarmonicii „George Enescu” din București, propun iubitorilor muzicii de cameră un program integral Mozart.

31
/05
/21

După câteva luni în care, din motive pandemice, toate evenimentele stagiunii au fost transmise live de la Sala Radio – pe calea undelor sau online – publicul va reveni fizic în sală! Primul concert în care spectatorii se vor bucura de reîntâlnirea „vie” cu muzica și, reciproc, artiștii vor retrăi emoția interacțiunii cu publicul, se va derula vineri, 4 iunie (ora 19.00).

31
/05
/21

Filarmonica „George Enescu” anunță că luni, 31 mai, de la ora 12.00, se vor pune în vânzare biletele pentru concertul simfonic cu public de joi, 10 și vineri, 11 iunie 2021, în care Orchestra simfonică a Filarmonicii „George Enescu” va fi condusă de Gabriel Bebeșelea, dirijorul său principal din stagiunea 2020/21. Programul concertului din 10 și 11 iunie are la bază un concept unitar, fiind alcătuit din selecțiuni din muzica originală compusă de Jean-Baptiste Lully pentru piesa "Burghezul gentilom" de Molière și din Suita "Burghezul gentilom" de Richard Strauss.