România, văzută prin ochii lui Hanno Höfer
https://www.ziarulmetropolis.ro/romania-vazuta-prin-ochii-lui-hanno-hofer/

Regizorul de film şi muzicianul Hanno Höfer vorbeşte despre întâlnirile lui cu o Românie necivilizată; în rubrica „Cu respect“, a emisiunii Bonton, duminică, de la ora 17.30, pe postul Digi 24.

Un articol de |3 aprilie 2013

Regizorul de film şi muzicianul Hanno Höfer vorbeşte despre întâlnirile lui cu o Românie necivilizată, în rubrica „Cu respect“, a emisiunii Bonton, duminică, 7 aprilie, de la ora 17.30, pe postul Digi 24.

Când spui Nightlosers, spui în primul rând Hanno Höfer, un artist complet, nonconformist care, deşi putea să aleagă orice ţară din lume pentru a locui şi pentru a cânta sau a face filme, a ales totuşi România. De ce? Pentru că îi plac oamenii de aici, spune el, în interviul acordat emisiunii de pe postul Digi24.

Realizatorii emisiunii Bonton au vrut să afle cum este România lui Hanno Höfer: ce îl ţine şi ce îl inspiră aici dar, în egală măsură, ce îl deranjează cel mai tare la ţara lui.

Iată câteva declaraţii făcute de Hanno Höfer:

„Am fost călcat de un taxi, eram pe o motoretă şi cineva nu mi-a acordat prioritate. M-a lovit, am zburat prin aer, am avut o gaură în picior şi am fost luat şi dus cu taxiul la urgenţă. Eu eram pe bancheta din spate şi în timp ce el mă ducea, eu mă uitam la osul care ieşea din picior, iar el plângea că i se va lua carnetul pentru 3 luni. Ca apoi la urgenţă să apară un individ dubios care să-mi ofere 200 de euro ca să declar că m-am lovit singur de un stâlp. Chestii de-astea care nu ştiu cât ţin de bună creştere, dar ţin de caracter.”

„După ce se poate recunoaşte un domn? Nu după haine în orice caz şi nu după aparenţe şi look, ci după felul în care vorbeşte, cum se comportă şi aşa mai departe. Un domn poate să fie şi un om de la ţară, un gunoier, nu ţine deloc de poziţia în societate, ţine de ce e înăuntru.”

„Eu nu pot să schimb nimic, sunt atât de mulţi factori încât… Civilizaţia asta nu e o chestie de suprafaţă, ea trebuie să vină din interior, să vină prin cultură. Dacă educaţia de acasă e bună, dacă şcolile sunt bune, se rezolvă. Adică este un complex de măsuri aici şi e o chestie care ţine de sănătatea poporului.”

„Mie îmi plac oamenii în România, unii oameni, nu toţi oamenii, şi oamenii de calitate sunt din ce în ce mai greu de găsit, dar există. Şi există mai multe Românii, nu doar una. Poţi să te duci la ţară să-ţi placă nişte oameni de acolo. În principal, oamenii îmi plac, dacă oamenii sunt de calitate şi mediul înconjurător este de calitate“.

Despre cum arată România unuia dintre cei mai aparte muzicieni ai zilelor noastre şi, totodată, a unuia dintre cei mai talentaţi şi premiaţi regizori de film ai generaţiei lui, duminică, 7 aprilie, de la ora 17.30, la Bonton, pe Digi24.

10
/12
/20

OAMENII MUZICII În secolul 19, coloana sonoră a aristocrației vieneze era valsul, iar Regele valsului a fost Johann Strauss II. Faima uriașă de care s-a bucurat încă din tinerețe a stârnit furia tatălui său, el însuși compozitor celebru. Descoperiți-l pe Strauss fiul - garantat vă va da o stare bună, și poate nici nu veți putea rămâne pe scaun...

09
/12
/20

SoNoRo a împlinit anul acesta 15 ani de existență, ocazie cu care vă invităm să revizităm momentele aparte ale festivalului, de la primii ani când se repeta în săli de birouri până la regăsiri cu locurile natale și lucrări de o sensibilitate copleșitoare, care vor rămâne pentru totdeauna în memoria colectivă.

06
/12
/20

Joi, 3 decembrie 2020, în cadrul Conferinței Naționale a Managerilor Culturali (CNMC), Institutul Național pentru Cercetare și Formare Culturală (INCFC) a anunțat rezultatele parțiale ale celui mai recent studiu „Tendințe ale consumului cultural în pandemie”, sondaj de opinie care reflectă intenția respondenților de a desfășura activități culturale în spațiul public și non-public pe parcursul anului 2020.

06
/12
/20

Marți, 8 decembrie, la ora 19, pe canalul de youtube al Filarmonicii, pe facebook-ul Filarmonicii „George Enescu” și pe cel al Radio România Muzical va fi transmis cel de al cincilea concert fără public din cadrul Stagiunii de marți seara 2020-2021.

04
/12
/20

Șapte artiști pop români cântă împreună piesa „Cel mai frumos cadou”, pentru cei mai vulnerabili copii ai României. În plină pandemie, care a afectat profund industria muzicală, dar și societatea românească în ansamblu, artiști importanți din România fac un gest de solidaritate și se alătură pro-bono cauzei Hope and Homes for Children, pentru ca 1600 de copii aflați în risc de separare familială să rămână alături de părinții lor.

04
/12
/20

250 de obiecte de artă semnate Andrei Pandea, câte unul pentru fiecare an trecut de la nașterea compozitorului Ludwig van Beethoven, vor forma publicul simbolic al concertului online „ATINS prin muzică // Beethoven // Testament”, cu care violoncelistul Makcim Fernandez Samodaiev și pianista Monica Florescu încheie anul 2020 din cea de-a cincea Stagiune Camerală „Florescu-Fernandez & Friends”.

02
/12
/20

Filarmonica „George Enescu” și Asociația „Clasic e fantastic” anunță un nou concert, din păcate, fără public, din seria Clasic e fantastic. Cum să înțelegem muzica. Sâmbătă, 5 decembrie, la ora 11, pe scena Sălii Mari a Ateneului Român, se va desfășura o nouă Lecție de jazz ce va fi transmisă on line, în timp real și la care vă invităm să participați.

27
/11
/20

OAMENII MUZICII „A muntagna”, „muntele”, este numele dat de localnici Etnei, vulcanul ce domină Catania. Un munte de frumusețe și emoție a fost și Bellini în peisajul istoriei muzicii, chiar dacă nu a creat extrem de multe lucrări și a murit la nici 34 de ani. Sicilianul blond cu ochi albaștri a rămas unul din cei trei zei absoluți ai Bel canto-ului, alături de Rossini și Donizetti.

15
/11
/20

OAMENII MUZICII Romanticul ce a dat aripi expresivității pianului, Frédéric Chopin (1810-1849) a marcat ireversibil istoria  acestui instrument, fiind primul mare compozitor care i s-a dedicat exclusiv. Compozitor legendar, celebru ca pianist și în improvizație, a fost adorat în timpul vieții și a rămas fascinant și în posteritate.