San Sebastian 2018. „Entre dos aguas”, de Isaki Lacuesta, cel mai bun film al Festivalului
https://www.ziarulmetropolis.ro/san-sebastian-2018-entre-dos-aguas-de-isaki-lacuesta-cel-mai-bun-film-al-festivalului/

„Entre dos aguas”, de Isaki Lacuesta, a fost desemnat cel mai bun film la gala celei de-a 66-a ediţii a Festivalului de Film de la San Sebastián, unde lungmetrajul „Rojo”, de Benjamín Naishtat, a câştigat trei dintre cele mai importante trofee.

Un articol de Petre Ivan|1 octombrie 2018

Filmul lui Lacuesta, „Entre dos aguas”, a fost ales cu unanimitate de voturi de către juriul competiţiei oficiale şi spune povestea a doi fraţi.

Actorii Judi Dench şi Danny DeVito şi regizorul japonez Hirokazu Kore-eda au primit trofee onorifice Donostia, la cea de-a 66-a ediţie a festivalului.

Premio Donostia recunoaşte aportul extraordinar adus lumii cinematografice de mari figuri care vor rămâne în istoria sa.

Pelicule semnate de Naomi Kawase, Claire Denis, Valeria Sarmiento, Icíar Bollaín, Isaki Lacuesta, Rodrigo Sorogoyen şi Carlos Vermut s-au numărat între cele 20 de lungmetrajele incluse în competiţia oficială.

Juriul competiţiei oficiale a fost condus de regizorul american Alexander Payne („Sideways”, „The Descendants”).

Producţia românească „Un om la locul lui”, debutul în lungmetraj al lui Hadrian Marcu, a fost selectată în competiţia New Directors, iar scurtmetrajul românesc „De Natura”, regizat de Lucile Hadzihalilovic, a fost inclus în competiţia Zabaltegi Tabakalera.

 

San Sebastián 2018. LISTA CÂŞTIGĂTORILOR

Marele premiu – Concha de Oro (Scoica de Aur) – a fost acordat filmului „Entre dos aguas” (Spania), de Isaki Lacuesta.

Premiul special al juriului a revenit filmului „Alpha, the right to kill” (Filipine), de Brillante Mendoza.

Cel mai bun regizor a fost desemnat Benjamín Naishtat, pentru „Rojo” (Argentina-Belgia-Brazilia-Germania-Franţa-Elveţia).

Trofeul pentru cel mai bun actor a mers la Dario Grandinetti, pentru rolul din „Rojo”, de Benjamín Naishtat.

Cea mai bună actriţă a fost desemnată Pia Tjelta, pentru rolul din „Blind Spot”, regizat de Tuva Novotny.

Premiul juriului pentru cel mai bun scenariu a fost câştigat de Louis Garrel şi Jean-Claude Carrière, pentru „L’Homme Fidéle”.

Cea mai bună imagine a fost cea a filmului „Rojo” (Pedro Sotero), regizat de Benjamín Naishtat.

 

Câştigătorul Premio del Publico Ciudad de Donostia pentru „cel mai bun film european” a fost ales „Girl” (Belgia-Olanda), de Lucas Dhont.

Animaţia „Un dia mas con vida” (Spania-Polonia-Belgia-Germania), de Raul de la Fuente şi Damian Nenow, a primit Premio del Publico Ciudad de Donostia.

Foto: San Sebastian 2018, „Entre dos aguas” – facebook

 

02
/11
/14

INTERVIU Adolf Hitler și Joseph Goebbels erau fani ai filmului de animație, ai lui Walt Disney și ai lui Mickey Mouse, afirmă, într-un interviu pentru Ziarul Metropolis, Ulrich Wegenast, director artistic şi programator al Festivalului de Film de Animaţie de la Stuttgart și invitat special al celei de-a patra ediții a Anim’est Chișinău.

31
/10
/14

Puține filme ar fi fost mai potrivite pentru a deschide noua ediție Anim’est Chișinău decât simpaticul „Minuscule - La Vallée des fourmis perdues” („Minuscule: Valea furnicilor pierdute”), o producție franceză din 2013 realizată de Thomas Szabo și Hélène Giraud.

30
/10
/14

Invitatul emisiunii Nocturne de vineri, 31 octombrie, este regizorul de film şi scenaristul Radu Mihăileanu. Discuţia dintre Marina Constantinescu şi Radu Mihăileanu este un regal de spiritualitate, filosofie şi umanitate, chiar la ore târzii, emisiunea fiind programată la TVR 1, TVR HD şi TVR+, de la ora 24.00.

30
/10
/14

Câteva din cele mai apreciate lungmetraje de animație recente, o retrospectivă a unui animator celebru, scurtmetraje și o conferință despre animație și propagandă sunt câteva din atracțiile celei de-a patra ediții a Festivalului Anim’est Chișinău, care are loc de joi până duminică la Cinema Odeon și Re:Animation Hub – Tipografia 5.

29
/10
/14

După ce a debutat ca lider în box office-ul american, Furia: Eroi anonimi conduce detaşat şi clasamentul încasărilor din România, unde a generat venituri de 557.000 RON, fiind vizionat în weekendul de lansare de aproximativ 30.000 de spectatori.

29
/10
/14

CRONICĂ DE FILM. „Maidan”, cel mai nou film de non-ficțiune al regizorului ucrainean Serghei Loznița, despre recentele revolte istorice de la Kiev, este o operă puternică, solicitantă, extrem de fin lucrată la nivelul imaginii și, mai ales, al sunetului.

27
/10
/14

Săli arhipline, întâlniri cu nume mari din lumea filmului și peste 8000 de bilete vândute deja la proiecțiile din festival – acesta este bilanțul primelor zile la Les Films de Cannes à Bucarest. Datorită cererii mari de bilete, au fost programate două proiecții suplimentare pentru filmele Leviathan și The Tribe

27
/10
/14

Câștigătorul Ursului de Argint pentru cel mai bun scenariu și al Premiului Juriului Ecumenic din cadrul Festivalului Internațional de la Berlin 2014, “Patimile Mariei / Stations of the Cross / Kreuzweg” în regia lui Dietrich Brüggemann are avanpremiera în cadrul Zilelor Filmului German, organizate de Goethe-Institut la București.

27
/10
/14

CRONICĂ DE FILM Inspirat de povestiri ale lui Cehov, „Winter Sleep” (Palme d`Or la Cannes) este, probabil, filmul lui Nuri Bilge Ceylan în care se vorbeşte cel mai mult. Este o uşoară schimbare de accent, pentru că precedentele sale şase opere privilegiau tăcerile, cadrele lungi şi contemplative, imaginile poetice, natura.

27
/10
/14

"Kowalski", de Andrei Creţulescu, a primit premiul pentru cel mai bun scurtmetraj la ediţia de anul acesta a Festivalului de Film de la Zagreb, care a avut loc în perioada 19 - 26 octombrie. Potrivit juriului regizorul român a câştigat premiul Căruciorul de Aur pentru "15 minute de plăcere pură a unui superb dialog, a unei interpretări şi regii mari. Şi pentru demonstrarea faptului că cinema-ul românesc este încă viu şi la înălţime".