San Sebastian 2018. „Entre dos aguas”, de Isaki Lacuesta, cel mai bun film al Festivalului
https://www.ziarulmetropolis.ro/san-sebastian-2018-entre-dos-aguas-de-isaki-lacuesta-cel-mai-bun-film-al-festivalului/

„Entre dos aguas”, de Isaki Lacuesta, a fost desemnat cel mai bun film la gala celei de-a 66-a ediţii a Festivalului de Film de la San Sebastián, unde lungmetrajul „Rojo”, de Benjamín Naishtat, a câştigat trei dintre cele mai importante trofee.

Un articol de Petre Ivan|1 octombrie 2018

Filmul lui Lacuesta, „Entre dos aguas”, a fost ales cu unanimitate de voturi de către juriul competiţiei oficiale şi spune povestea a doi fraţi.

Actorii Judi Dench şi Danny DeVito şi regizorul japonez Hirokazu Kore-eda au primit trofee onorifice Donostia, la cea de-a 66-a ediţie a festivalului.

Premio Donostia recunoaşte aportul extraordinar adus lumii cinematografice de mari figuri care vor rămâne în istoria sa.

Pelicule semnate de Naomi Kawase, Claire Denis, Valeria Sarmiento, Icíar Bollaín, Isaki Lacuesta, Rodrigo Sorogoyen şi Carlos Vermut s-au numărat între cele 20 de lungmetrajele incluse în competiţia oficială.

Juriul competiţiei oficiale a fost condus de regizorul american Alexander Payne („Sideways”, „The Descendants”).

Producţia românească „Un om la locul lui”, debutul în lungmetraj al lui Hadrian Marcu, a fost selectată în competiţia New Directors, iar scurtmetrajul românesc „De Natura”, regizat de Lucile Hadzihalilovic, a fost inclus în competiţia Zabaltegi Tabakalera.

 

San Sebastián 2018. LISTA CÂŞTIGĂTORILOR

Marele premiu – Concha de Oro (Scoica de Aur) – a fost acordat filmului „Entre dos aguas” (Spania), de Isaki Lacuesta.

Premiul special al juriului a revenit filmului „Alpha, the right to kill” (Filipine), de Brillante Mendoza.

Cel mai bun regizor a fost desemnat Benjamín Naishtat, pentru „Rojo” (Argentina-Belgia-Brazilia-Germania-Franţa-Elveţia).

Trofeul pentru cel mai bun actor a mers la Dario Grandinetti, pentru rolul din „Rojo”, de Benjamín Naishtat.

Cea mai bună actriţă a fost desemnată Pia Tjelta, pentru rolul din „Blind Spot”, regizat de Tuva Novotny.

Premiul juriului pentru cel mai bun scenariu a fost câştigat de Louis Garrel şi Jean-Claude Carrière, pentru „L’Homme Fidéle”.

Cea mai bună imagine a fost cea a filmului „Rojo” (Pedro Sotero), regizat de Benjamín Naishtat.

 

Câştigătorul Premio del Publico Ciudad de Donostia pentru „cel mai bun film european” a fost ales „Girl” (Belgia-Olanda), de Lucas Dhont.

Animaţia „Un dia mas con vida” (Spania-Polonia-Belgia-Germania), de Raul de la Fuente şi Damian Nenow, a primit Premio del Publico Ciudad de Donostia.

Foto: San Sebastian 2018, „Entre dos aguas” – facebook

 

09
/05
/14

Ioana Flora a primit Premiul pentru interpretare feminină din partea Uniunii Cineaștilor din România, pentru rolul Tania din Déjà Vu (2013), producție independentă în regia lui Dan Chișu.

08
/05
/14

CRONICĂ DE FILM „#Selfie”, debutul în lungmetraj al Cristinei Iacob, este ca o postare stridentă pe Facebook care se vrea spiritual-amuzantă şi ţipă din toţi rărunchii după like-uri, deşi e superficială şi nepăsătoare că ar putea fi considerată pueril-banală.

07
/05
/14

Sâmbătă, 10 mai și duminică, 11 mai, la Noul Cinematograf Al Regizorului Român, sunteţi invitaţi la un eveniment de marcă: proiecția trilogiei "Paradise" - semnată de austriacul Ulrich Seidl -, deliciul criticii internaționale

06
/05
/14

Filmele europene și independente se bucură de un public mai numeros în 2014, datorita ediției a IV-a a proiectului cultural Cinema-Edu, dedicat liceeniilor din București și din alte 10 localități din România.

06
/05
/14

Filmul "Poziţia copilului", în regia lui Călin Peter Netzer, a câştigat marele premiu şi trofeul Uniunii Cineaştilor din România (UCIN) pe anul 2013. Gala premiilor UCIN reprezintă aprecierea juriului desemnat de UCIN pentru cele mai importante realizări cinematografice şi de televiziune ale anului precedent.

06
/05
/14

Sophia Loren, una dintre cele mai cunoscute actriţe italiene, a fost desemnată invitatul de onoare de la Cannes Classic 2014, care va celebra totodată naşterea westernului italian şi împlinirea a 30 de ani de când filmul "Paris Texas", de Wim Wenders, a primit trofeul Palme d'Or.

05
/05
/14

MARI FILME ROMÂNEŞTI UITATE „Când primăvara e fierbinte“ (1961) şi „Ţărmul n-are sfârşit“ (1963), filme aproape necunoscute, impuneau un cineast unic şi, din păcate, ignorat, atât la vremea lui, dar mai ales în prezent - Mircea Săucan.

01
/05
/14

CRONICĂ DE FILM Cel mai recent film al lui John Turturro în calitate de regizor și de actor în rol principal, „Fading Gigolo“/„Gigolo de ocazie“, este asemeni stilului de interpretare al realizatorului său: combinație în doze mici de umor, gravitate și o stranie buimăceală.