Şapte actori datori vânduţi!
https://www.ziarulmetropolis.ro/sapte-actori-datori-vanduti/

Teatrul Metropolis prezintă duminică, 29 noiembrie, de la ora 11.00 şi de la ora 16.00, comedia „Dator vândut“, după Eugène Labiche, în regia lui Dan Tudor. Şapte actori au vorbit pentru Ziarul Metropolis despre momentele în care au fost datori vânduţi sau despre tacticile prin care s-au ţinut departe de datorii.

Un articol de Monica Andrei|25 noiembrie 2015

Adela POPESCU: „Am făcut prima datorie pe la 18 ani. Intrasem în seriale de televiziune şi câştigam bani, aşa că am luat un credit la bancă pentru apartament de două camere. Totul m-a responsabilizat dintr-o dată! Nu mai puteam merge la discotecă sau în oraş la pizza, pentru că aveam rată la bancă şi era cam… mare. Dădeam mulţi bani în fiecare lună. Recent, mi-am împrumutat un prieten cu nişte bani şi e amuzant pentru că nu mai ştiu câţi i-am dat! Şi dacă-l sun trebuie să-i amintesc suma. Iar eu nu pot să-l sun pentru că nu mai ştiu ce sumă am!“

Marius GÂLEA: „Am o datorie mare, pentru că mi-am luat casă. Am fost recent la festivalul de la Bacău, unde jucau mai multe trupe de-ale mele. Le-am promis colegilor că le dau banii repede. Am primit banii de salariu, i-am plătit pe ei, pentru că nu intraseră încă banii de la festival, iar eu am mai rămas o săptămână la Bacău, cu 20 lei în buzunar. Aşa am trăit. Mâncând la prânz morcovi, seara apă şi… din când în când o supă.

net (1)

Constantin DINULESCU: „Toată viaţa am avut oroare să fac împrumut. Aşa era uzanţa, în vremea comuniştilor – să faci împrumut la C.A.R. Dar n-am fost dator nici măcar la C.A.R. Singurele datorii pe care le am sunt cele faţă de Dumnezeu. Dar îmi amintesc o întâmplare amuzantă. Se spunea că actorul Colea Răutu era rău platnic. La un moment dat, a împrumutat bani de la Geo Barton. Când s-a făcut termenul, Geo i-a cerut banii, dar prietenul lui l-a rugat să-l păsuiască. Într-o zi, Colea s-a dus la  Geo şi i-a spus direct: „N-am!“ Acum, sunt amândoi plecaţi dintre noi, iar Colea nu i-a mai înapoiat niciodată banii lui Geo. Întâmplarea a ajuns să circule prin teatru şi ca banc: „N-AM!“

Eugen CRISTEA: „Nu am datorii şi nu-mi fac datorii. Ţin strict cheltuielile, am toate listele, toate bonurile, plătesc la zi facturile. Am luat 100 de milioane de la bancă şi am dat înapoi 173 de milioane. Nu mai vreau să am de-a face cu banca!

Anca ŢURCAŞIU: „N-am fost datoare niciodată în viaţa mea. Dar e prima dată când sunt datoare aici, pe scena Teatrului Metropolis. Am grjiă să nu fiu datoare. Am avut datorii morale faţă de unii oameni, dar m-am revanşat. Şi am şi noroc cu prieteni buni. Atunci când le-am împrumutat bani, ei mi i-au dat înapoi“.

Carmen IONESCU: „Nu-mi place să fiu datoare şi nu am datorii. Când am dat bani cu împrumut, mi-au fost înapoiaţi. E adevărat, am împrumutat cuiva din tagma noastră a actorilor nişte bani şi mi i-a înapoiat mai greu…“.

Orodel OLARU: „Toţi avem datorii prin bănci, pe la furnizori, pe la asociaţii…. E destul de stresant. Există o rezistenţă tăcută a datoriilor. Bineînţeles, sunt şi oameni cărora le-am împrumutat bani şi care au uitat să mi-i mai dea înapoi…“

INFO

Teatrul Metropolis

Dator vândut

după Eugene Labiche

Regia: Dan Tudor

Cu: Dan Tudor / Marius Gâlea / Pavel Bârsan

Anca Ţurcaşiu / Carmen Ionescu

Adela Popescu / Raluca Straia

Marius Drogeanu / Dragoş Ionescu

Marcelo Cobzariu / Orodel Olaru

Constantin Dinulescu / Eugen Cristea

Florian Bala / Florin Dobre

Scenografia: Corina Grămoşteanu

Muzica: Vlaicu Golcea

Coregrafia: Florin Fieroiu

Célimare trăieşte după regula că unui prieten îi poţi cere orice, chiar şi nevasta, numai să nu te atingi de banii lui. Întotdeauna a iubit femeile măritate, pentru că îl costă mai puţin: în loc de un buchet de flori, unei femei măritate îi dăruieşte o floricică, în loc de o cutie de bomboane… doar o bombonică. De ce e dator vândut şi de ce se însoară la 50 de ani cu o tinerică veţi afla din comedia „Dator vândut”, în regia lui Dan Tudor, de la Teatrul Metropolis.



04
/02
/14

Încerc să merg la teatru de fiecare dată cu inima deschisă. Încerc să nu am păreri deja formate înaintea unui spectacol, deși ascult cu interes opiniile spectatorilor care l-au văzut înaintea mea. Dar ce se întâmplă la revederea unui spectacol?

04
/02
/14

Programe speciale nou-nouțe despre dragoste și look, o colecție de filme scurte ale unor nume mari și o competiție dedicată, pentru prima dată, filmelor românești, sunt câteva dintre surprizele pe care Festivalul Internațional de Film NexT 2014 le pregătește spectatorilor săi. Cea de-a 8-a ediție va avea loc între 3 și 7 aprilie 2014, la Cinema Studio, Cinema Elvira Popescu, CinemaPRO și Ceainăria Cărturești.

04
/02
/14

Deep Purple va urca din nou pe scena bucureşteană, pe 20 februarie, Dulce Pontes, regina contemporană a muzicii fado, îi va încânta pe spectatori pe 9 februarie, iar Ricchi e Poveri, una dintre cele mai cunoscute trupe italiene ale ultimilor 40 de ani, se reîntoarce în România pe 26 februarie - Concertele bucureștene din această lună.

03
/02
/14

“Cinema-Edu” aduce din nou filmele de calitate în programa extra-curriculară a liceenilor. Aflat la cea de-a patra sa ediție, proiectul de educatie cinematografica este dezvoltat de Asociația Culturală Macondo și sprijinit de Centrul Național al Cinematografiei.

03
/02
/14

CRONICA DE TEATRU Tom si Jerry se joacă „de-a şoarecele şi pisica”. Nu între ei, ci cu oameni. O comedie atât de neagră, încât râsul devine un deliciu interzis. Spectacolul se joacă pe 4 februarie, de la ora 19.00, la Teatrul Metropolis.

03
/02
/14

CRONICA DE TEATRU Inspirați, expirați… și intrați ȋn „Panica.“ Pătrundeți dincolo de ușile ȋnchise, ȋn culisele psihicului masculin, ȋn plină criză existențială. Ce se ȋntȃmplă acolo? Trei bărbați complet diferiți se ȋntȃlnesc pe un teritoriu comun, ȋn momente de răscruce. Theodor-Cristian Popescu pune ȋn scenă piesa cunoscutului dramaturg finlandez Mika Myllyaho, scrisă ȋn 2005 și […]

03
/02
/14

„Tarelkin” are ceva din „Procesul” kafkian, fiind însă mai puțin rafinat, fiind, așadar, o esență. Intriga este oarecum caraghioasă, pare stupidă, dar oamenii au fost cândva încă mai naivi decât sunt astăzi. E doar un truc, e doar pânza pe care se putea picta, cu folos, acest mare tablou al deșertăciunii.