SHŌ JŌ RU TEN – Spectacol de caligrafie modernă şi dans contemporan la Teatrul Odeon
https://www.ziarulmetropolis.ro/sho-jo-ru-ten-spectacol-de-caligrafie-moderna-si-dans-contemporan-la-teatrul-odeon/

Sâmbătă, 29 iunie 2013, de la ora 16.00 şi de la ora 19.30, Teatrul Odeon vă aşteaptă la „SHŌ JŌ RU TEN“, un spectacol de caligrafie modernă şi dans contemporan prezentat cu sprijinul Ambasadei Japoniei la Bucureşti.

Un articol de Andrada Văsii|20 iunie 2013

Sâmbătă, 29 iunie 2013, de la ora 16.00 şi de la ora 19.30, Teatrul Odeon vă așteaptă la „ SHŌ JŌ RU TEN’“, un spectacol de caligrafie modernă şi dans contemporan prezentat cu sprijinul Ambasadei Japoniei la Bucureşti.

Tema este ciclul transmigraţiei, bine înrădăcinat încă din vechime în fiinţa asiaticilor şi bazat pe concepţia că viaţa este efemeră şi se schimbă neîncetat, apărând în mod constant în alte forme. Prin caligrafia scrisă în timpul spectacolului şi mişcarea trupului se exprimă scurgerea vieţii de la naştere până la moarte şi fluxul neîntrerupt către o altă renaştere.

Un spectacol plin de semnificații

Prima parte, Shō înseamnă Naşterea, cea de-a doua parte Jō înseamnă Viaţa, cea de-a treia parte Ru înseamnă Transformarea şi cea de-a patra, Ten înseamnă Reîncarnarea. În cadrul spectacolului, hârtiile şi pânzele folosite ca material pentru caligrafie devin parte a costumelor şi a decorului, şi se transformă în diferite forme, în acord cu tema spectacolului. Se doreşte transmiterea şi perceperea temei vizual prin împletirea, pe scenă, a trei elemente: scris, trup şi materiale.

Muzica îi aparţine lui Christopher Willits, cunoscut pentru faptul că anul trecut a lansat un albumul „Ancient Future“, în colaborare cu Ryuichi Sakamoto.

Info:

Durata: 1 h
Preţul biletelor: 21,20 lei şi 12,72 lei

Foto credit: Teatrul Odeon

07
/01
/17

CRONICĂ DE FILM Adevărul e că numai un regizor excesiv ca Xavier Dolan, puștiul minune și răsfățat al cinematografiei mondiale, putea oferi un rateu așa frumos ca „Juste la fin du monde”, câștigător al Grand Prix la Cannes în 2016.

06
/01
/17

Disponibil pe platforma gratuită Cinepub în cadrul omnibusului „Scurt/4: Istorii de inimă neagră” (2014), scurtmetrajul „Trece și prin perete” este o capodoperă în care Radu Jude, inspirându-se narativ dintr-o povestire, „În magazie”, a lui Cehov, comprimă o serie de idei extrem de ofertante.

06
/01
/17

Astăzi, moda cu „imaginea celuilalt” pare să fi apus pentru Bucureşti. Străinii vin şi pleacă, fără a lăsa mărturii despre oraş. Altădată, călătorii scriau pagini întregi, de cele mai multe ori pe un ton admirativ, flatant. Iată câteva mostre!

06
/01
/17

Cu ocazia Zilei Culturii Naționale și ca parte a strategiei Institutului Cultural Român de celebrare a Centenarului Lipatti în anul 2017, duminică, 15 ianuarie 2017, ora 19.00, la Studioul de Concerte „Mihail Jora" – Sala Radio din București va avea loc concertul aniversar „Lipatti 100” susținut de Orchestra Natională Radio, sub bagheta dirijorului Cristian Oroșanu, alături de soprana Teodora Gheorghiu și de pianiștii Sergiu Tuhuţiu și Matei Rogoz.

06
/01
/17

Asociația Culturală Control N – partener LIM – Less is More | platformă europeană de dezvoltare de scenarii pentru filme cu buget redus – anunță ultimele zile de înscrieri pentru prima ediție a proiectului, ce urmează să se desfășoare în 2017, în trei țări diferite din Europa.

05
/01
/17

Se joacă de curând în București, într-un nou spațiu cultural, Apollo 111, deschis în fostul Palat Universul, se joacă, așadar „Ali: Frica mănâncă sufletul”, în regia lui Radu Jude.

05
/01
/17

În regia lui David Frankel, laureat al premiului Oscar, filmul „Collateral Beauty: A doua șansă” se mândrește cu o distribuție de cinci stele, din care fac parte Will Smith, Edward Norton, Keira Knightley, Michael Peña, Naomie Harris, Jacob Latimore, precum şi două actrițe premiate la Oscar: Kate Winslet şi Helen Mirren.

29
/12
/16

De sute de ani, odată cu intrarea în post, lumea românească intră într-o stare de înfrigurată aşteptare a şirului de sărbători ce durează până la Sf. Ion. Domnii fanarioţi, aflaţi pe tronurile de la Iaşi şi Bucureşti din 1711 (1716), până în 1821, au adus un plus de culoare ce aminteşţte, în mic, fastul Curţii imperiale bizantine.