„Sibyl”. Cu psihoterapeuta la psihoterapeut ★★★★
https://www.ziarulmetropolis.ro/sibyl-cu-psihoterapeuta-la-psihoterapeut-%e2%98%85%e2%98%85%e2%98%85%e2%98%85/

CRONICĂ DE FILM Prezentat în premieră mondială în Competiţia de la Cannes, „Sibyl” (2019), al treilea film al regizoarei franceze Justine Triet, este portretul complex al unei psihoterapeute şi scriitoare, jucată de minunata Virginie Efira, inexplicabil lăsată fără premiul de interpretare pe Croazetă.

Un articol de Ionuţ Mareş|30 iunie 2019

Psihoterapeuta Sibyl (Virginie Efira) vrea să renunţe la clienţi pentru a se dedica scrisului, însă este apelată, noaptea, de o tânără actriţă cu mari probleme, Margot (Adèle Exarchopoulos), aflată într-o relație cu un actor căsătorit (Gaspard Ulliel) chiar cu regizoarea filmului în care cei doi joacă (Sandra Hüller).

Deşi iniţial o refuză, insistenţa noii potenţiale cliente, dar mai ales dificultăţile pe care începe să îi le dezvăluie şi care par să îi amintească de trecutul său, o fac pe Sibyl să o accepte. Asta şi pentru că îşi dă seama că ar putea să folosească lucrurile care i se povestesc în romanul pe care vrea să îl scrie.

Este premisa noului film al regizoarei franceze Justine Triet, „Sibyl”.

Un film care are două atuuri ce fac uitat schematismul ușor al scenariului, sau mai degrabă lipsa de prospețime.

Mai întâi, interpretarea memorabilă și strălucitoare pe care o oferă Virginie Efira, care duce totul pe umeri. Joacă la fel de puternic momentele de seducție, de tensiune erotică, precum și momentele de depresie, de cădere. Dar și puținele momente de seninătate și de liniște.

Apoi, structura formală ambițioasă, care înseamnă o întrepătrundere de planuri temporale și ficționale și treceri rapide de la o stare la alta, de la o convenție la alta, printr-un montaj ghidat de o logică mai curând sentimentală, și mai puțin clasic-narativă.

Un film cu personaje feminine puternice, în ciuda aparentei lor labilități, și cu personaje masculine șterse, vag caraghioase. Un film de o intensitate emoțională captivantă, susținută de un amestec elaborat de dramatism și deriziune.

„Sibyl” a fost prezentat în România în cadrul Bucharest International Film Festival (BIFF, 24-30 iunie).

15
/05
/22

TIFF propune la ediţia din acest an un Focus Polonia, care cuprinde o selecție a Festivalului Internațional de Film New Horizons din Wrocław, producții contemporane, filme cult  și o retrospectivă Krzysztof Kieślowski.

12
/05
/22

“Unde este Anne Frank?, în regia israelianului Ari Folman, este o modalitate inedită prin care publicul poate aprofunda istoria dincolo de manualele școlare sau cărțile de istorie, un promotor al memoriei și al cultivării valorilor democratice, un instrument al educației despre Holocaust, despre importanța combaterii discriminării, rasismului și a atitudinilor extremiste”, declară reprezentanții Institutului Național pentru Studierea Holocaustului în Romania “Elie Wiesel”, în contextul lansării filmului în cinematografele din țară începnd cu 20 mai.

12
/05
/22

În paralel cu cea de-a 15-a ediție a festivalului One World Romania, în luna mai se vor desfășura mai multe evenimente KineDok, inclusiv în cadrul festivalului. Programul promovează filmul documentar în spații neconvenționale din șase țări partenere: Republica Cehă, Slovacia, Ungaria, Croația, Georgia și România.

10
/05
/22

Cel mai complex proiect documentar dedicat naturii din România vine la HBO Max. „România sălbatică”, realizat de Dan Dinu și Cosmin Dumitrache, va putea fi vizionat de abonații platformei de streaming din 12 mai, pe parcursul a trei episoade. În iulie, miniseria va fi difuzată și pe HBO.

09
/05
/22

Walter Robinson, jurnalistul care a condus echipa Spotlight din cadrul publicației Boston Globe în investigația care a primit în 2003 premiul Pulitzer pentru Public Service vine la București, pentru cea de-a 11-a ediție Superscrieri.

29
/04
/22

CRONICĂ DE FILM "Spioni de ocazie" (2021), noul documentar al Oanei Giurgiu, disponibil în cinematografe, aduce în atenţie o poveste fascinantă de spionaj din timpul celui de-Al Doilea Război Mondial, care a vizat şi România. Formal, însă, filmul nu se ridică la înălţimea subiectului său.