„Sisif” – un spectacol neconvențional, de teatru labirint
https://www.ziarulmetropolis.ro/sisif-un-spectacol-neconventional-de-teatru-labirint/

Compania de Teatru Labirint a lansat pe 10 noiembrie spectacolul “Sisif”- un tip de performance alternativ care explorează dialogul dintre formele de teatru clasice si cele neconvenţionale, senzoriale, vizând transformarea spectatorului în co-creator al spectacolului.

Un articol de Liliana Matei|13 noiembrie 2015

Metoda teatrului labirint, implementată cu succes de companii de teatru în orașe precum New York, Londra, Barcelona și Cardiff, își face intrarea și în peisajul cultural autohton. Proiectul “Sisif” este finanțat de ARCUB în cadrul programului “Ești București” 2015 și este susținut de Silva.

Tehnica performativă a teatrului labirint invită spectatorul într-o călătorie (atât fizică cât și lăuntrică) care constă într-un șir de întâlniri bazat pe relația dintre teatru, limbaj senzorial și memoria corpului. Cu alte cuvinte, spectatorii intră individual în spectacolul – labirint, fiind purtați printr-un set de instalatii teatrale și non-teatrale. E un tip de spectacol „site specific” și „context oriented”, fiind generat de contextul și locul în care e construit, dar mai ales de spectator. Acceptând invitația de a fi ghidat prin labirint, spectatorul devine spect-actor, un adevărat personaj principal.

“Tendința performerilor din întreaga lume este de a crea o relație cât mai personală cu spectatorii lor, nevoia de conexiune interumana autentică fiind sporită de nivelul de intimitate pe care îl avem cu smartphonurile. Metoda teatrului labirint permite spectatorului să devină parte integrantă în spectacol, acesta modelându-se în timp real în funcție de reacțiile lui. Feedback-ul primit după “Brioc”, primul spectacol de teatru labirint profesionist pe care l-am construit în București în 2012, mi-a întărit convingerea că acest tip de performance e o necesitate în spațiul artistic autohoton. Așadar, ceea ce încercăm acum este instalarea acestui tip de spectacol ca alternativă pe termen lung la spectacolele clasice din București”, declară Bogdan Nechifor, fondator al Companiei de Teatru Labirint.

Aida Sosic, coordonator și trainer al Companiei de Teatru Labirint declară: “Odată cu apariția sa, teatrul labirint a provocat trăiri intense în mințile și sufletele oamenilor care l-au experimentat. Practic, granița dintre actor și spectator a fost îndepărtată, iar aceștia ajung să retrăiască emoții intense, devenind curioși ca atunci când erau copii. Experiența mea în teatrul labirint în locuri precum Islanda, Portugalia, Estonia, Serbia și România, mi-a arătat că a venit momentul ca teatrul independent să experimenteze cu această metodă. Trăim în așa-numitul “century of self” și multe lucruri importante rămân nespuse între noi. “Sisif” e spectacolul acelor lucruri.“

Beneficiind de traineri profesioniști formati de către fondatorul metodei, Iwan Brioc (Țara Galilor), precum și de o echipă complexă de artiști din domenii diferite, „Sisif” face un pas important în apropierea teatrului de publicul român, chiar și de acela care nu este consumator uzual de teatru.

Spectacolele vor avea loc la teatrul Unteatru în noiembrie și decembrie, detaliile de înscriere fiind publicate pe site-ul Unteatru precum și pe pagina de Facebook a Companiei de Teatru Labirint.

_MG_1858

 

Echipa artistică:

Bogdan Nechifor – fondatorul Companiei de Teatru Labirint, regizor „Sisif”

Sebastian Grama – dramaturg „Sisif”

Dan Basu – video artist „Sisif”

Victor Diaconu – scenografie „Sisif”

Mihai Flenches- asistent scenografie

Alin State – mișcare scenică„Sisif”

Actori-constructori: Mihaela Trofimov, Andrei Seușan, Iolanda Covaci, Daniel Hara, Alina Tofan, Patricia Cordoș, Mădălina Dorobanțu, Andreea Roxana Neagu, Ana Ioniță, Carmen Manac, Mihai Bercaru, Francisco Ramonda, Doru Craiu, Carmina Dilimoț, Cătălin Marian Constantin, Darie Nemeș Bota.

FOTO: Adi Bulboacă

28
/02
/24

Diana Vasile, PhD, psihoterapeut și Președinte al Institutului pentru Studiul și Tratamentul Traumei (ISTT), lansează astăzi cartea Anatomia traumei. Cum să ai o viață mai bună când sufletul te doare, publicată la editura Bookzone. Rezultatul a peste 25 de ani de studiu, practică și cercetare în domeniul psihotraumatologiei, cartea oferă o perspectivă completă asupra impactului traumei în viețile noastre, dar și asupra modalităților de recuperare post-traumatică.

28
/02
/24

Asociația Tangent, în parteneriat cu Teatrul Excelsior, Teatrul Național „I.L. Caragiale”, Casa Kerim și LiterNet, a lansat miercuri, 21 februarie, un open call pentru actori și actrițe din București, cu vârste cuprinse între 20 și 30 de ani, pentru formarea distribuției spectacolului EMAUS, după romanul omonim al scriitorului italian Alessandro Baricco.

28
/02
/24

Primăvara sosește la Sala Radio cu abonamente și bilete pentru ultimele 3 luni ale stagiunii cu numărul 95 pe scena Radio România! Abonamentele pentru perioada aprilie - iunie 2024 vor fi disponibile la vânzare în perioada 28 februarie – 5 martie 2024. Biletele individuale vor fi puse în vânzare începând din data de miercuri, 6 martie 2024.

28
/02
/24

Luna martie aduce un nou spectacol în repertoriul Teatrului Ion Creangă. „Amintiri din copilărie“ are avanpremiera și premiera vineri, 1 martie, de la ora 10:00, respectiv 18:00, la Sala Mare din Piața Amzei nr. 13. Spectacolul marchează, în același timp, începutul celei de-a doua ediții a evenimentului „Luna lui Ion Creangă – Povești și Amintiri din copilărie“.

28
/02
/24

“Lacul Lebedelor”, cel mai faimos spectacol de balet al tuturor timpurilor, revine în acest weekend pe scena Sălii Palatului din București, având în rolurile principale pe balerinii Rin Okuno și Robert Enache, alături de ansamblul Operei Naționale București. Reprezentația de la începutul lunii decembrie a fost primită cu entuziasm de către publicul prezent, aceasta fiind sold-out.

28
/02
/24

Editura Humanitas Fiction vă așteaptă miercuri, 28 februarie, ora 19.00 la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (Bd. Regina Elisabeta nr.38) la lansarea romanului Numărul 2 de David Foenkinos – recent apărut în colecția „Raftul Denisei“ coordonată de Denisa Comănescu, în traducerea Iulianei Glăvan – ce aduce în prim-plan povestea unui destin atipic, a celui care a pierdut rolul lui Harry Potter în una dintre cele mai celebre ecranizări din toate timpurile. Este posibil ca un eșec să devină o sursă de putere? Romanul scriitorului francez oferă în locul unui răspuns o minunată parabolă despre virtuțile reconstruirii sinelui.

28
/02
/24

“Mamma Mia!”, cel mai faimos musical din România, revine weekend-ul acesta pe scena Sălii Palatului din Capitală, într-o nouă reprezentație de zile mari, asta după ce în ultimii cinci ani spectacolul a fost văzut de peste 80.000 de români. Până acum producția a avut nu mai puțin de 33 de reprezentanții în țara noastră, în nouă orașe, dintre care doar 20 în București, unde fiecare spectacol a fost sold-out de fiecare dată.

27
/02
/24

Scriitorul francez Édouard Louis, autor al cărții „Cine l-a ucis pe tata?”, a fost spectator al producției cu același nume, pusă în scenă de Andrei Măjeri la Teatrul Metropolis, în seara de vineri, 23 februarie 2024. În urma vizionării, publicul și oamenii de teatru prezenți în sală s-au bucurat de o conferință cu acesta, moderată de Mihaela Michailov, autoarea dramatizării.

27
/02
/24

Prima zi a primăverii aduce pe scena Sălii Radio un mărțișor muzical ! Vineri, 1 martie 2024 (de la 19.00), ORCHESTRA NAȚIONALĂ RADIO va interpreta Simfonia nr. 1 - Simfonia primăverii, semnată de ROBERT SCHUMANN, un tablou muzical al anotimpului revenirii la viață.

27
/02
/24

Admiratorii lui Nicolae Corjos vor putea vedea sau revedea la Cinemaraton pe 27 februarie filmele Ora zero, Pădurea nebună, Un studio în căutarea unei vedete, Declaraţie de dragoste, Liceenii, Extemporal la dirigenţie, Liceenii Rock’n Roll, Alo aterizează străbunica, documentarul Sergiu Celibidache.