„Slujnica“: un film şoc şi şic
https://www.ziarulmetropolis.ro/slujnica-un-film-soc-si-sic/

De vineri, 18 noiembrie o să ruleze în cinematografe un film care a zguduit spectatorii din întreaga lume. The Handmaiden/ Slujnica este în regia unuia dintre cei mai controversaţi regizori mondiali,  Park Chan Wook.

Un articol de Petre Ivan|18 noiembrie 2016

Slujnica este un film care trebuie văzut. Realizat într-un stil rafinat tipic asiaticilor, cu o mare atenţie estetică,  povestea şochează prin elemente de sadism şi horror, chiar dacă avem de-a face cu povestea eternă a iubirii. Înainte de toate, filmul este un thriller tenebros: minciuni, comploturi, tentaţii ascunse, obiceiuri extravagante ale personajelor, răzbunări. Filmul dă senzaţia că se întrec barierele violenţei, dar Park Chan Wook a mărturisit în repetate rânduri că el este ” interesat de emoţiile persoanelor care sunt violente şi nu de actul violent în sine.”

Slujnica pregăteşte surpize delicioase la graniţa dintre tandreţe şi violenţă, iar spectatorul va avea impresia că merge pe o serpentină ameţitoare, la capătul căreia va găsi ultimatumul de plăcere vizuală. Povestea începe cu Sookee, o tânără menajeră cu un trecut întunecat care este angajată în serviciul moştenitoarei Hideko.

Hideko este o femeie extrem de frumoasă, care trăieşte pe o proprietate luxoasă şi aparent, are tot ceea ce îşi doreşte. Doar că alături de ea este unchiul său dominant, cu obiceiuri bizare, colecţionar de cărţi erotice rare şi care îi face viaţa nepoatei sale un calvar. Sookee păstrează un secret: este o hoaţă de buzunare recrutată de un şarlatan care se dă drept conte. Slujnica îl ajută să o seducă pe frumoasa moştenitoare şi totul merge conform planului până la un punct, când între cele două femei se leagă o relaţie plină de erotism. În momentul acela, societatea patriarhală tinde să se destrame, iar cei manipulaţi ajung să manipuleze.

Jocul actoricesc este bine orchestrat, şi asta pentru că regizorul a petrecut mult timp alături de ei: ” am stat cu ei şi în afara programului de repetiţii. Luam cina cu ei, mergeam la zilele de naştere ale fiecăruia, i-am încurajat să socializeze între ei şi să lege prietenii.”

Slujnica este o adaptare liberă după Fingersmith, a autoarei Sarah Waters, care a reuşit să tulbure sensibilităţile timizilor. Filmul este complet sade-esque, dar totodată subliniază că dragostea pură triumfă peste violenţă.

Se anunţă temperaturi ridicate în sălile de cinema: Movieplex, Cinema City Afi Cotroceni, Cinema City Park Lake, Hollywood Multiplex Bucureşti Mall, Union, CineGlobe Auchan Titan, Elvire Popesco din Bucureşti, Cinema City si Cityplex din Constanta, Cinema City din Timisoara, Line Cinema din Târgovişte, CineGlobe din Botoşani, Cinema One, Cityplex din Braşov, Florin Piersic şi Victoria din Cluj, Patria din Craiova, Sergiu Nicolaescu din Tg. Jiu, Dacia din Piatra Neamţ şi Bistriţa şi Happy Cinema din Buzău.

09
/10
/23

Ediţia în română a unei cărţi despre legendarul regizor Martin Scorsese şi un volum în engleză scris de Andrei Gorzo şi Veronica Lazăr despre cinemaul lui Radu Jude sunt două recomandări de lectură pentru această toamnă, pentru cei pasionaţi şi de discursul despre filme, nu doar de vizionarea lor.

09
/10
/23

Les Films de Cannes à Bucarest (20 - 29 octombrie) le-a pregătit bucureștenilor un maraton de cinema de 10 zile cu 43 de lungmetraje, 15 scurtmetraje și mai mult de 65 de proiecții ale unor autoare și autori care au un cuvânt greu de spus în cinematografia momentului.

04
/10
/23

Bizară şi explozivă apariţie e acest “Nu aştepta prea mult de la sfârşitul lumii” (2023), cel mai nou film al lui Radu Jude. El adună într-o structură inedită, inconfortabilă şi surprinzătoare la fiecare pas, cam toate preocupările formale de până acum ale regizorului, care le pune de această dată în slujba unei critici virulente a capitalismului deopotrivă românesc şi european.

04
/10
/23

Descris de Variety ca fiind un film „bogat în detalii și foarte specific în descrierea familiei de clasă mijlocie pe care o observă” și care „oferă libertatea publicului de a-și alege punctele de vedere cu care se identifică cel mai mult în imaginea de ansamblu.”, TÓTEM a cucerit simpatia spectatorilor prezenți la cele două proiecții din programul competițional al celei de-a 19-a ediții Bucharest International Film Festival (BIFF), unde a obținut Premiul Juriului. Filmul se va lansa în cinema din 13 octombrie, distribuit de August Film.