„Slujnica“: un film şoc şi şic
https://www.ziarulmetropolis.ro/slujnica-un-film-soc-si-sic/

De vineri, 18 noiembrie o să ruleze în cinematografe un film care a zguduit spectatorii din întreaga lume. The Handmaiden/ Slujnica este în regia unuia dintre cei mai controversaţi regizori mondiali,  Park Chan Wook.

Un articol de Petre Ivan|18 noiembrie 2016

Slujnica este un film care trebuie văzut. Realizat într-un stil rafinat tipic asiaticilor, cu o mare atenţie estetică,  povestea şochează prin elemente de sadism şi horror, chiar dacă avem de-a face cu povestea eternă a iubirii. Înainte de toate, filmul este un thriller tenebros: minciuni, comploturi, tentaţii ascunse, obiceiuri extravagante ale personajelor, răzbunări. Filmul dă senzaţia că se întrec barierele violenţei, dar Park Chan Wook a mărturisit în repetate rânduri că el este ” interesat de emoţiile persoanelor care sunt violente şi nu de actul violent în sine.”

Slujnica pregăteşte surpize delicioase la graniţa dintre tandreţe şi violenţă, iar spectatorul va avea impresia că merge pe o serpentină ameţitoare, la capătul căreia va găsi ultimatumul de plăcere vizuală. Povestea începe cu Sookee, o tânără menajeră cu un trecut întunecat care este angajată în serviciul moştenitoarei Hideko.

Hideko este o femeie extrem de frumoasă, care trăieşte pe o proprietate luxoasă şi aparent, are tot ceea ce îşi doreşte. Doar că alături de ea este unchiul său dominant, cu obiceiuri bizare, colecţionar de cărţi erotice rare şi care îi face viaţa nepoatei sale un calvar. Sookee păstrează un secret: este o hoaţă de buzunare recrutată de un şarlatan care se dă drept conte. Slujnica îl ajută să o seducă pe frumoasa moştenitoare şi totul merge conform planului până la un punct, când între cele două femei se leagă o relaţie plină de erotism. În momentul acela, societatea patriarhală tinde să se destrame, iar cei manipulaţi ajung să manipuleze.

Jocul actoricesc este bine orchestrat, şi asta pentru că regizorul a petrecut mult timp alături de ei: ” am stat cu ei şi în afara programului de repetiţii. Luam cina cu ei, mergeam la zilele de naştere ale fiecăruia, i-am încurajat să socializeze între ei şi să lege prietenii.”

Slujnica este o adaptare liberă după Fingersmith, a autoarei Sarah Waters, care a reuşit să tulbure sensibilităţile timizilor. Filmul este complet sade-esque, dar totodată subliniază că dragostea pură triumfă peste violenţă.

Se anunţă temperaturi ridicate în sălile de cinema: Movieplex, Cinema City Afi Cotroceni, Cinema City Park Lake, Hollywood Multiplex Bucureşti Mall, Union, CineGlobe Auchan Titan, Elvire Popesco din Bucureşti, Cinema City si Cityplex din Constanta, Cinema City din Timisoara, Line Cinema din Târgovişte, CineGlobe din Botoşani, Cinema One, Cityplex din Braşov, Florin Piersic şi Victoria din Cluj, Patria din Craiova, Sergiu Nicolaescu din Tg. Jiu, Dacia din Piatra Neamţ şi Bistriţa şi Happy Cinema din Buzău.

02
/11
/14

INTERVIU Adolf Hitler și Joseph Goebbels erau fani ai filmului de animație, ai lui Walt Disney și ai lui Mickey Mouse, afirmă, într-un interviu pentru Ziarul Metropolis, Ulrich Wegenast, director artistic şi programator al Festivalului de Film de Animaţie de la Stuttgart și invitat special al celei de-a patra ediții a Anim’est Chișinău.

31
/10
/14

Puține filme ar fi fost mai potrivite pentru a deschide noua ediție Anim’est Chișinău decât simpaticul „Minuscule - La Vallée des fourmis perdues” („Minuscule: Valea furnicilor pierdute”), o producție franceză din 2013 realizată de Thomas Szabo și Hélène Giraud.

30
/10
/14

Invitatul emisiunii Nocturne de vineri, 31 octombrie, este regizorul de film şi scenaristul Radu Mihăileanu. Discuţia dintre Marina Constantinescu şi Radu Mihăileanu este un regal de spiritualitate, filosofie şi umanitate, chiar la ore târzii, emisiunea fiind programată la TVR 1, TVR HD şi TVR+, de la ora 24.00.

30
/10
/14

Câteva din cele mai apreciate lungmetraje de animație recente, o retrospectivă a unui animator celebru, scurtmetraje și o conferință despre animație și propagandă sunt câteva din atracțiile celei de-a patra ediții a Festivalului Anim’est Chișinău, care are loc de joi până duminică la Cinema Odeon și Re:Animation Hub – Tipografia 5.

29
/10
/14

După ce a debutat ca lider în box office-ul american, Furia: Eroi anonimi conduce detaşat şi clasamentul încasărilor din România, unde a generat venituri de 557.000 RON, fiind vizionat în weekendul de lansare de aproximativ 30.000 de spectatori.

29
/10
/14

CRONICĂ DE FILM. „Maidan”, cel mai nou film de non-ficțiune al regizorului ucrainean Serghei Loznița, despre recentele revolte istorice de la Kiev, este o operă puternică, solicitantă, extrem de fin lucrată la nivelul imaginii și, mai ales, al sunetului.

27
/10
/14

Săli arhipline, întâlniri cu nume mari din lumea filmului și peste 8000 de bilete vândute deja la proiecțiile din festival – acesta este bilanțul primelor zile la Les Films de Cannes à Bucarest. Datorită cererii mari de bilete, au fost programate două proiecții suplimentare pentru filmele Leviathan și The Tribe

27
/10
/14

Câștigătorul Ursului de Argint pentru cel mai bun scenariu și al Premiului Juriului Ecumenic din cadrul Festivalului Internațional de la Berlin 2014, “Patimile Mariei / Stations of the Cross / Kreuzweg” în regia lui Dietrich Brüggemann are avanpremiera în cadrul Zilelor Filmului German, organizate de Goethe-Institut la București.

27
/10
/14

CRONICĂ DE FILM Inspirat de povestiri ale lui Cehov, „Winter Sleep” (Palme d`Or la Cannes) este, probabil, filmul lui Nuri Bilge Ceylan în care se vorbeşte cel mai mult. Este o uşoară schimbare de accent, pentru că precedentele sale şase opere privilegiau tăcerile, cadrele lungi şi contemplative, imaginile poetice, natura.

27
/10
/14

"Kowalski", de Andrei Creţulescu, a primit premiul pentru cel mai bun scurtmetraj la ediţia de anul acesta a Festivalului de Film de la Zagreb, care a avut loc în perioada 19 - 26 octombrie. Potrivit juriului regizorul român a câştigat premiul Căruciorul de Aur pentru "15 minute de plăcere pură a unui superb dialog, a unei interpretări şi regii mari. Şi pentru demonstrarea faptului că cinema-ul românesc este încă viu şi la înălţime".

24
/10
/14

CRONICĂ DE FILM Pentru un film care se vrea o comedie de succes, „Cuscrii”, de Radu Potcoavă, mizează prea puţin pe regie şi prea mult pe reflexele actorilor. Însă nici potenţialul comic al interpreţilor nu este fructificat la un nivel satisfăcător, din cauza scenariului rudimentar și a execuției lipsite de creativitate.