Spartacus & Cassandra, marele premiu la Astra Film Festival
https://www.ziarulmetropolis.ro/spartacus-cassandra-marele-premiu-la-astra-film-festival/

Filmul “Spartacus & Cassandra”, de Ioanis Nuguet, a câştigat marele premiu la cea de-a XXII-a ediţie a Festivalului Internaţional de Film de la Sibiu – Astra Film Festival (AFF), desfăşurat în perioada 5 – 11 octombrie.

Un articol de Petre Ivan|11 Octombrie 2015

Juriul Astra Film Festival 2015, format din 12 experţi internaţionali din domeniul cinematografiei – printre care John Appel, Manuela Cernat, Vintilă Mihăilescu sau Cristi Puiu – a evaluat 48 de filme selecţionate pentru cele patru secţiuni competiţionale ale festivalului: Internaţional, Europa Centrală şi de Est, România şi Student.

În 2015, marele premiu al Festivalului a fost obţinut de filmul “Spartacus & Cassandra”. Cultura şi modul de viaţă al romilor sunt în continuare subiecte fierbinţi în Europa, transpuse de-a lungul timpului în foarte multe documentare.

Ioanis Nuguet, regizorul filmului "Spartacus & Cassandra"

Ioanis Nuguet, regizorul filmului “Spartacus & Cassandra”

Regizorul Ioanis Nuguet se apropie de acest univers dintr-o perspectivă nouă, aruncând o privire pătrunzătoare, prin ochii copiilor, asupra relaţiei lor cu familia şi cu grupul de romi, pe de-o parte, şi cu instituţiile franceze şi familia adoptivă, pe de alta.

Premiul pentru cel mai bun documentar, din competiţia Internaţional, a revenit filmului “Eu sunt poporul/ I Am The People”, un lungmetraj de debut remarcabil în regia Annei Roussillon.

Filmul este o descriere cinematografică plină de umanitate a cotidianului rural egiptean care introduce spectatorii în evenimentele Primăverii Arabe privite din perspectiva oamenilor obişnuiţi, ale căror voci rămân de obicei neauzite.

De asemenea, premiul pentru cel mai bun documentar, în competiţia Europa Centrală şi de Est, a fost acordat filmului “Casa mea/ My Home”, regia Jiri Stejskal, pentru pledoaria întru respect pentru individualitate şi tot ceea ce este altfel într-o societate globalizată.

Premiul pentru cel mai bun documentar, în competiţia România, a fost câştigat de filmul “Afară/ Outside” (regia Andrei Schwartz), o poveste universală despre vină şi pedeapsă, transpusă în contextul României comuniste şi post-comuniste.

John Albert Jansen, regizorul documentarului “Alfabetul fricii/ The Alphabet of Fear”, prezentat în premieră mondială la AFF 2015, a fost distins cu premiul pentru regie.

Jansen recrează universul literar al Hertei Müller, laureată a premiului Nobel pentru literatură pe anul 2009, într-un limbaj cinematografic original, construind o imagine complexă, nu doar a unei personalităţi publice extraordinare, ci şi a unui parcurs moral şi politic de excepţie.

Foto: Astra Film Festival – astrafilm.ro

18
/10
/19

CRONICĂ DE FILM În documentarul „Jurnalul familiei -escu” (2018), regizorul Șerban Georgescu discută pe un ton jucăuș, ironic, ce (mai) înseamnă a fi român, la 100 de ani de la apariția României moderne, perioadă în care țara a trecut prin multe șocuri și transformări.

18
/10
/19

În Bucureşti, gala de deschidere a Les Films de Cannes à Bucarest este programată vineri, de la ora 19:00 la Cinema PRO, în prezența sărbătoritului ediţiei, Vlad Ivanov şi a cineastului Claude Lelouch.

15
/10
/19

CRONICĂ DE FILM Disponibil în unele cinematografe, documentarul „Emigrant Blues: un road movie în 2 ½ capitole”, de Mihai Mincan şi Claudiu Mitcu, discută subiectul migrației românilor în străinătate din câteva unghiuri inedite.

14
/10
/19

Les Films de Cannes à Bucarest îl celebrează anul acesta pe Vlad Ivanov, care anul acesta a împlinit 50 de ani. Actorului care seduce camera cu orice rol pe care-l interpretează, festivalul i-a dedicat o secțiune numită IVANOV 50 – care include cinci dintre cele mai importante filme care îl au ca protagonist: „Sunset”, „Câini”, „La Gomera”, „Principii de viață” și „Hier”.

09
/10
/19

CRONICĂ DE FILM Deşi pretinde că este un omagiu adus oamenilor care au murit în închisorile comuniste, "Între chin şi amin" (2019), al doilea lungmetraj de ficţiune al regizorului Toma Enache, nu este de fapt decât o bătaie de joc la adresa memoriei victimelor, prin kitsch-ul pe care îl etalează.

Page 1 of 25012345...102030...Last »