Spectacolul multimedia „Neverland“, în turneu național
https://www.ziarulmetropolis.ro/spectacolul-multimedia-%e2%80%9eneverland%e2%80%9c-%c3%aen-turneu-na%c8%9bional/

După succesul de la Bucureşti, spectacolul într-un singur personaj, interpretat de Ioana Flora, în regia Iuliei Rugină, va fi prezentat toamna aceasta publicului din Cluj-Napoca, Sibiu şi Ploieşti.

Un articol de Petre Ivan|28 octombrie 2019

Realizat în 2018, cu sprijinul Administrației Fondului Cultural Național, după un text original având la bază experiențe comune actriței și regizoarei, Neverland este debutul în teatru al regizoarei de film Iulia Rugină, cunoscută, printre altele, pentru regia filmelor Breaking News (2017), Love Building (2013), Să mori de dragoste rănită (2014) sau Captivi de Crăciun (2010). Prezentat în premieră la Apollo 111 Teatrul în toamna anului trecut, Neverland a fost inclus ulterior în proiectul Povești la Replika și prezentat pe scena Centrului de Teatru Educațional Replika din București, iar de anul acesta poate fi văzut la Apollo 111 Teatrul, în stagiunea 2019 – 2020.

Cu sprijinul Administrației Fondului Cultural Național și a trei parteneri instituționali din Cluj-Napoca, Sibiu și Ploiești, Neverland va fi prezentat toamna aceasta și publicului din țară,  prin 6 reprezentații, astfel:

5, 6 noiembrie – Cluj Napoca, ZUG Zone, strada Traian nr. 40 – 42

8 noiembrie – Sibiu, Teatrul pentru Copii și Tineret GONG, strada Alexandru Odobescu nr. 4 – două reprezentații în cadrul Festivalului Tânăr de la Sibiu

20, 21 noiembrie – Ploiești, Teatrul Toma Caragiu, strada Toma Caragiu, nr. 13

Neverland este construit în jurul unui singur personaj și folosește diverse mijloace de expresie: text, dans, proiecție video, muzică live. Spectacolul urmărește viața unei femei de la 16 la 42 de ani, prin prezentarea unor momente distincte din evoluția ei, pe tot parcursul celor 27 de ani, între 1992 și 2019. E o privire pe furiș în intimitatea unei femei, ce îi scoate la iveală traseul emoțional pe parcursul vieții, vulnerabilitatea, fricile, iubirile, raportarea la locul din care provine și o dorință de evadare, cronicizată în timp.

Neverland pune lupa pe unul dintre cele mai discutate fenomene antropologice la nivel mondial, așa numita generație Peter Pan. Deși mai puțin resimțit în societatea românească, oarecum tradiționalistă, generația Peter Pan se referă la acea categorie de vârstă care, potrivit studiilor recente, refuză să își asume normele sociale ce caracterizează de multe ori viața adultă în societățile dezvoltate economic, ajungând la vârste de 30-40 de ani fără să fi bifat realizări precum căsătoria, un job stabil, copii, o casă sau posesiuni materiale importante. Extrem de ancorat în realitatea socială a României prezente, spectacolul propune și o dezbatere antropologică privind rolul femeii în societatea românească post comunistă.

Neverland e realizat de o echipă ce provine în mare parte din cinema. O foarte mare parte din decor e proiectată în timpul spectacolului. Scenografia e semnată de Andreea Popa, scenograf cu experiență în peste 30 de producții cinematografice, sound design-ul îi aparține lui Dumitru Alexandru, unul dintre cei mai activi sound designeri din cinematografia română. Experiența de lucru în cinematografie este evidentă în punerea în scenă, pentru că, la nivel de formă, spectacolul împrumută foarte multe elemente din cinema.

„Orice s-ar crede în final despre acest spectacol, oricum s-ar numi el, că e teatru, că e film pe scenă, că e performance multimedia, atât de mult adevăr și atât de multă emoție sunt puse în el, încât, atunci când un spectator iese din sală cu lacrimi în ochi sau când mărturisește că poveștile de pe scenă sunt parte din povestea lui personală, pentru mine e finalul unui drum foarte, foarte valoros: procesul de a descoperi Neverland, drumul către ceva ce nu am mai făcut niciodată, unul dintre cele mai frumoase lucruri pe care le-am făcut vreodată.” (Iulia Rugină)

Rezultat al colaborării și complementarității dintre regizor și actor, Neverland “a fost o bucurie pură de la primul moment de căutare. De la primele discuții despre el. Ce e cel mai uimitor este că povestea continuă prin toate reacțiile pe care le-am avut de la spectatorii care au văzut spectacolul. E incredibil de frumos sentimentul, nu cred să mai fi simțit vreodată o comunitate de oameni atât de strânsă în jurul unui spectacol pe care l-am făcut.” (Ioana Flora)

Neverland e produs de Asociația Culturală Control N, ce are în portofoliu, pe lângă programele educaționale din zona filmului (LIM – Less Is More, Second Draft, ARCS Summer Camp), producții proprii din zona artelor vizuale și performative: Expoziția DISCO BTT – Discotecile Perioadei Comuniste, expoziția itinerantă Acsinte.100, spectacolul de coregrafie Dorian.

Mai multe detalii  despre Asociația Culturală Control N și spectacolul multimedia Neverland pot fi aflate pe site-ul asociației (www.controln.ro), pe paginile de Facebook Asociația Culturală Control N (https://www.facebook.com/controlN/), Neverland – spectacol multimedia (https://www.facebook.com/neverlandspectacolmultimedia) sau la numărul de telefon 0721 261 736.

Turneul național al spectacolului multimedia Neverland este un proiect co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național.

Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitea beneficiarului finanțării.

28
/02
/24

Filmul documentar AMAR, regizat de Diana Gavra, va avea putea fi văzut în premieră în cinematografe din 8 martie, iar până atunci spectatorii se vor putea întâlni cu regizoarea și parte din echipa filmului în două evenimente speciale:

28
/02
/24

Romanian Design Week, festivalul multidisciplinar dedicat industriilor creative, organizat de The Institute și prezentat de UniCredit Bank, lansează apelul de înscrieri în circuitul RDW Design GO!.

28
/02
/24

Diana Vasile, PhD, psihoterapeut și Președinte al Institutului pentru Studiul și Tratamentul Traumei (ISTT), lansează astăzi cartea Anatomia traumei. Cum să ai o viață mai bună când sufletul te doare, publicată la editura Bookzone. Rezultatul a peste 25 de ani de studiu, practică și cercetare în domeniul psihotraumatologiei, cartea oferă o perspectivă completă asupra impactului traumei în viețile noastre, dar și asupra modalităților de recuperare post-traumatică.

28
/02
/24

Asociația Tangent, în parteneriat cu Teatrul Excelsior, Teatrul Național „I.L. Caragiale”, Casa Kerim și LiterNet, a lansat miercuri, 21 februarie, un open call pentru actori și actrițe din București, cu vârste cuprinse între 20 și 30 de ani, pentru formarea distribuției spectacolului EMAUS, după romanul omonim al scriitorului italian Alessandro Baricco.

28
/02
/24

Primăvara sosește la Sala Radio cu abonamente și bilete pentru ultimele 3 luni ale stagiunii cu numărul 95 pe scena Radio România! Abonamentele pentru perioada aprilie - iunie 2024 vor fi disponibile la vânzare în perioada 28 februarie – 5 martie 2024. Biletele individuale vor fi puse în vânzare începând din data de miercuri, 6 martie 2024.

28
/02
/24

Luna martie aduce un nou spectacol în repertoriul Teatrului Ion Creangă. „Amintiri din copilărie“ are avanpremiera și premiera vineri, 1 martie, de la ora 10:00, respectiv 18:00, la Sala Mare din Piața Amzei nr. 13. Spectacolul marchează, în același timp, începutul celei de-a doua ediții a evenimentului „Luna lui Ion Creangă – Povești și Amintiri din copilărie“.

28
/02
/24

“Lacul Lebedelor”, cel mai faimos spectacol de balet al tuturor timpurilor, revine în acest weekend pe scena Sălii Palatului din București, având în rolurile principale pe balerinii Rin Okuno și Robert Enache, alături de ansamblul Operei Naționale București. Reprezentația de la începutul lunii decembrie a fost primită cu entuziasm de către publicul prezent, aceasta fiind sold-out.

28
/02
/24

Editura Humanitas Fiction vă așteaptă miercuri, 28 februarie, ora 19.00 la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (Bd. Regina Elisabeta nr.38) la lansarea romanului Numărul 2 de David Foenkinos – recent apărut în colecția „Raftul Denisei“ coordonată de Denisa Comănescu, în traducerea Iulianei Glăvan – ce aduce în prim-plan povestea unui destin atipic, a celui care a pierdut rolul lui Harry Potter în una dintre cele mai celebre ecranizări din toate timpurile. Este posibil ca un eșec să devină o sursă de putere? Romanul scriitorului francez oferă în locul unui răspuns o minunată parabolă despre virtuțile reconstruirii sinelui.

28
/02
/24

“Mamma Mia!”, cel mai faimos musical din România, revine weekend-ul acesta pe scena Sălii Palatului din Capitală, într-o nouă reprezentație de zile mari, asta după ce în ultimii cinci ani spectacolul a fost văzut de peste 80.000 de români. Până acum producția a avut nu mai puțin de 33 de reprezentanții în țara noastră, în nouă orașe, dintre care doar 20 în București, unde fiecare spectacol a fost sold-out de fiecare dată.