Spectacolul „Năpasta” de I. L. Caragiale în regia lui Radu Afrim va inaugura Sala Media a TNB
https://www.ziarulmetropolis.ro/spectacolul-napasta-de-i-l-caragiale-in-regia-lui-radu-afrim-va-inaugura-sala-media-a-tnb/

Sala Media a Teatrului Naţional Bucureşti va fi inaugurată, probabil, la începutul lunii noiembrie, cu spectacolul „Năpasta” de Ion Luca Caragiale, în regia lui Radu Afrim, a declarat, joi, Ion Caramitru, directorul TNB. El a precizat că noua sală, deşi nu este prevăzută în proiect ca fiind o sală de spectacol, va fi folosită totuşi […]

Un articol de |11 octombrie 2012

Sala Media a Teatrului Naţional Bucureşti va fi inaugurată, probabil, la începutul lunii noiembrie, cu spectacolul „Năpasta” de Ion Luca Caragiale, în regia lui Radu Afrim, a declarat, joi, Ion Caramitru, directorul TNB.

El a precizat că noua sală, deşi nu este prevăzută în proiect ca fiind o sală de spectacol, va fi folosită totuşi în acest scop „cu locuri pe gradene”.

„Totul cu corectura următoare: Sala Media nu este prevăzută în proiect pentru a fi sală de spectacole curente. Ea este prevăzută pentru evenimente care pot avea loc – pot fi dezbateri, conferinţe, expoziţii şi aşa mai departe. Acum, pentru că nu avem sală unde să jucăm spectacolele noastre, până va apărea următoarea sală o vom folosi pe aceasta ca sală de spectacole cu locuri în gradene”, a spus directorul Teatrului Naţional Bucureşti.

Miercuri seară, Naţionalul bucureştean a inaugurat Sala Mică, cu piesa „Două loturi”, în regia lui Alexandru Dabija.

„A fost excelent. Am inaugurat tot cu un spectacol Caragiale. Vreau să spun că noi suntem în Anul Caragiale, care este patronul Teatrului Naţional, şi am hotărât ca tot anul acesta să avem premiere Caragiale. Am avut până acum două – ‘D’ale noastre’ – spectacol de balet al lui Gigi Căciuleanu la Sala Mare şi ‘O scrisoare’, varianta lui Horaţiu Mălăele, după ‘Scrisoarea pierdută’, tot la Sala Mare. La Sala cea mică (aşa îi spunem acum), unde am inaugurat aseară spaţiul, a avut loc premiera cu „Două loturi”, o dramatizare după nuvela lui Caragiale făcută de Alexandru Dabija, care a asigurat şi regia, nu numai dramatizarea”, a precizat Ion Caramitru.

Tot în luna noiembrie, la Sala Mică va fi prezentată o nouă premieră – spectacolul „Conu Leonida faţă cu reacţiunea”, în regia lui Silviu Purcărete.

Directorul Teatrului Naţional nu a uitat nici de piesa care ar fi trebuit să deschidă Anul Caragiale – „D’ale Carnavalului”, în regia lui Tocilescu. „Din păcate, piesa cu care trebuia să inaugurăm Anul Caragiale, „D’ale Carnavalului”, în regia lui Tocilescu, nu am putut să o facem din cauza decesului lui, dar vom face o seară în care vom aduce aminte, împreună cu scenograful, compozitorul, cu actorii pe care i-a distribuit, cu luări de cuvânt ale prietenilor şi colegilor lui, să facem cunoscut cum ar fi dorit să fie”, a precizat Ion Caramitru.

Din Anul Caragiale nu avea cum să lipsească un recital Radu Beligan pe teme caragialeşti, a mai spus directorul TNB. „Până la urmă, o să avem tot repertoriul lui Caragiale. Nu ştiu când se va petrece, dar, de asemenea în Anul Caragiale, vom avea privilegiul unui recital Radu Beligan pe teme caragialeşti pe care îl aşteptăm să ne anunţe cum se va derula”, a afirmat Ion Caramitru.

Sursa: Agerpres

18
/05
/15

Filmul câștigător al marelui premiu Pelicam 2014, “My Name is Salt” (Elveția/India, 2013), va fi proiectat joi, 21 mai, în grădina J’ai Bistrot din București. Pelicam, Festivalul Internațional de Film pentru Mediu și Oameni, intră pe ultima sută de metri până la cea de-a patra ediție care se întinde, de data asta, pe patru zile și are loc între 11 și 14 iunie 2015.

18
/05
/15

Actorul şi prezentatorul TV Pavel Bartoş se alătură personalităţilor care au acceptat să-şi arate calităţile de librar şi se va întâlni cu publicul marţi, de la ora 19.00, la librăria Bizantină din Bucureşti, unde va prezenta recomandările sale de carte, în cadrul campaniei "Librar pentru o zi".

17
/05
/15

CRONICĂ DE FILM După noul (dar, în esență, vechiul) „Mad Max: Fury Road”, 90% din regizorii hollywoodieni de blockbustere ar trebui demiși pentru lipsă flagrantă de imaginație, într-atât de sterpe par filmele lor în comparație cu spectacularul dezinvolt al lui George Miller.

16
/05
/15

CRONICĂ DE FILM Prezentat recent în cadrul Festivalului Filmului European și anunțat pentru septembrie în cinematografe, „Autoportretul unei fete cuminți”, scris și regizat de Ana Lungu, este un film inedit – în peisajul cinematografiei române –, care surprinde prin finețea mizanscenei, rafinamentul dialogurilor și tratarea dedramatizată a narațiunii.

16
/05
/15

Se conturează, deja, un fenomen în teatrul românesc: tinerii de la “Anton Pann” din Râmnicu Vâlcea. Pentru cei care cunosc istoria recentă: Râmnicu Vâlcea devine noua Brăilă.

16
/05
/15

Festivalul Internațional de Teatru Nou de la Arad a ajuns la a treia ediție. Dar adevărul este că e a treia ediție sub pălăria acestui concept, căci Festivalul ITN moștenește de fapt vechiul Festival “Underground” (numit, în ultimii săi ani, “Eurounderground”). Vorbim, deci, despre o tradiție de decenii în nișa alternativului.

16
/05
/15

Descoperă lumea de dincolo de gratii într-o nouă ediție CineȘoc: miercuri, 20 mai, începând cu ora 19.00, iubitorii de cinematografie de calitate sunt așteptați la Sala ARCUB din strada Batiște nr. 14. Filmul lunii mai este tulburătorul Starred Up (2013), o dramă intensă și convingătoare despre viața din penitenciare. 

15
/05
/15

Sunt puține spectacole de teatru care ajung, fie că își propun sau nu, la un adevăr atât de radical: există creaturi care ar trebui omorâte nu o dată, ci de mai multe ori, și tot nu ar fi de ajuns. “Uciderea ritualică a lui Gorge Mastromas” merge până la acest capăt.

15
/05
/15

Una din primele versiuni ale lucrării "Muza adormită", de Constantin Brâncuşi, s­-a vândut cu suma de 9,125 milioane de dolari, joi seară, la New York, într­-o săptămână marcată de vânzări record în lumea artei, şi va rămâne în continuare într-o colecţie privată americană.

15
/05
/15

"Un etaj mai jos", de Radu Muntean, selectat în secţiunea Un Certain Regard a Festivalului de la Cannes, beneficiază de critici elogioase, editorii The Hollywood Reporter afirmând că pelicula "este puternică, tăioasă şi revoluţionară", în timp ce Variety spune că "este un anti-thriller captivant".